Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

carlings

Uansett konkurranse er det bedre harmoni mellom Model 3 SR+ og Model 3 LR nå. Sistnevnte virker også konkurransedyktig med et mindre priskutt, feks ned til 429.000.

Nå bør i alle fall model Y settes ned med minst 50k. Men de venter vel til høsten?


Sent from my iPhone using Tapatalk

carlings

Sitat fra: DeepFu på fredag 26. mars 2021, klokken 08:10
Har prøvekjørt ID.4, og selv om den ikke har akselerasjonen og setene til TM3(Y), så har den normale dører og dørhåndtak og normalt instrumentpanel. Og var på alle mulige måter en grei og hyggelig bil å kjøre. TM3'en kommer uansett til å bli langdistansecruiseren på ferie. Forutsatt at vi får lov å dra på ferie igjen. Så jeg ser i alle fall at ID.4 med awd skal bli veldig dyr, eller TMY skal bli veldig billig for at jeg gidder å vente på den. Kanskje jeg til og med går for bakhjulstrekk og nøkternt utstyr, og da er det 200.000,- i differanse. Det er penger det og.
Litt OT dette, men hvordan vurderer du vei/vindstøy på M3 mot id4?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Obba

Sitat fra: kodax på fredag 16. april 2021, klokken 09:41
Nja, nå er det jo ikke sikkert at de har så lyst til å selge denne på bekostning av de andre, jeg tror heller er for å matche konkurrentene
Ja, det er nok mest for å kunne ha en lav fra pris å vise til når media setter opp prissammenligninger.
Jeg har vurderer frem og tilbake mellom Model Y og diverse konkurrenter og når jeg velger utstyr som gjør at bilene er noenlunde likt utstyrt er prisforskjellen til Model Y minimal. Mange av prisene er satt for å kunne fremstå billigere, men er for utgaver som knapt noen kjøper.

daktari

Sitat fra: kodax på fredag 16. april 2021, klokken 07:51
Og derr gikk prisen på TM3 SR+ i Norge ned med 50K til 349000,-, noe som vel indikerer at Tesla ønsker å ha minst én konkurransedyktig priset bil.
Nice. Men priser er ikke 349.000, men 364.232,- fordi man ikke slipper unna Teslas egen 11000,- i "dokumentavgift" samt vrakpant på 2400,-
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Thalgar

Tipper at Model Y får startpris rett under 500 000 når Tesla begynner å få kontroll på når produksjonen i Berlin verkeleg kjem i gang. Viktig psykologisk grense det, sjølv om tilval som vinterdekk og hengarfeste vil pressa prisen opp mot 530 000.
Model Y LR Quicksilver, 2023

keepitsimple

Det skal bli spennende hva Tesla gjør med prisingen etter hvert. Jeg tenker mer å mer at det beste er å vente til våren/sommeren 2022. (ikke ta ut bestilt bil altså)
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

telcontar

Sitat fra: Thalgar på fredag 16. april 2021, klokken 10:42
Tipper at Model Y får startpris rett under 500 000 når Tesla begynner å få kontroll på når produksjonen i Berlin verkeleg kjem i gang. Viktig psykologisk grense det, sjølv om tilval som vinterdekk og hengarfeste vil pressa prisen opp mot 530 000.

Håper går ned 50k fra dagens 535k startpris og ned på 485k før lakk og utstyr legges til.

Thob

Sitat fra: keepitsimple på fredag 16. april 2021, klokken 12:52
Det skal bli spennende hva Tesla gjør med prisingen etter hvert. Jeg tenker mer å mer at det beste er å vente til våren/sommeren 2022. (ikke ta ut bestilt bil altså)

Hvorfor ikke? Antar du har bestilt til lavere pris enn dagens? Jeg bestilte i 2019 og har pris som er litt over 70' billigere enn dagens. Kommer definitivt til å ta den ut dersom den kommer tidlig. Så får jeg se om jeg selger den eller ikke.
Er forøvrig villig til å vedde endel penger på at prisen går ned når det nærmer seg levering, og at den blir såpass bra at de kommer til å selge i bøtter og spann av bilen. Bare vent og se😃

Magnus Hansen

Jeg har også vært overbevist om at prisen skal ned nærmere levering. Men spørsmålet er om Tesla uansett kommer til å slite med å møte etterspørselen noen måneder. Det kommer an på hvor rask opptrapping de har på produksjonen. Hvis de uansett selger alle bilene som forlater fabrikken så har de i prinsippet liten grunn til å senke prisen

Thob

Ja det kan godt være. Produksjonen vil nok halte etter etterspørselen og forhåndsredervasjoner en god stund. Hvis de kjører den taktikken med å ikke sette ned pris til etterspørselen er dekket, vil jeg nok flippe min hvis jeg får tidlig bil og så bestille en ny etterhvert. Blir uansett spennende å se når de kommer igang og hvordan/hvor de prioriterer leveringer

keepitsimple

Sitat fra: Thob på fredag 16. april 2021, klokken 13:53
Sitat fra: keepitsimple på fredag 16. april 2021, klokken 12:52
Det skal bli spennende hva Tesla gjør med prisingen etter hvert. Jeg tenker mer å mer at det beste er å vente til våren/sommeren 2022. (ikke ta ut bestilt bil altså)

Hvorfor ikke? Antar du har bestilt til lavere pris enn dagens? Jeg bestilte i 2019 og har pris som er litt over 70' billigere enn dagens. Kommer definitivt til å ta den ut dersom den kommer tidlig. Så får jeg se om jeg selger den eller ikke.
Er forøvrig villig til å vedde endel penger på at prisen går ned når det nærmer seg levering, og at den blir såpass bra at de kommer til å selge i bøtter og spann av bilen. Bare vent og se😃
Har omtrent 30 opp til nåværende pris, men syns det er for stor forskjell til prisen i usa. Trenger heller ikke bilen så det er jo mest for moro..
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

kodax

Kommer det kanskje en lavt priset RW for å gi media en bil å sammenligne med de andre i den klassen?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Electric cars in Norway

#252
Sitat fra: kodax på lørdag 17. april 2021, klokken 00:28
Kommer det kanskje en lavt priset RW for å gi media en bil å sammenligne med de andre i den klassen?

kodax :+1: Smart tenkt. Og den billigste er da strippet for annet snacks osv

Jeg håper det.

Liker lavpris modeller. Det bygger volum for flere elbiler  :+1:

4x4diesel

Har bestilt i fjor sommer, og til dagens pris. Tenker jeg kommer til å avbestille... Litt trist, hadde gledet meg til bilen, men det er for mange gode alternativer der ute. Spesielt skeptisk til lakkproblemer, det gidder jeg ikke. Noen som har avbestilt, som kan si hvor lang tid det tar å få tilbake pengene?

Slowpokes

Sitat fra: 4x4diesel på onsdag 21. april 2021, klokken 17:57
Har bestilt i fjor sommer, og til dagens pris. Tenker jeg kommer til å avbestille... Litt trist, hadde gledet meg til bilen, men det er for mange gode alternativer der ute. Spesielt skeptisk til lakkproblemer, det gidder jeg ikke. Noen som har avbestilt, som kan si hvor lang tid det tar å få tilbake pengene?

Fikk igjen depositumet etter 2-3 uker etter at vi avbestilte TM3 for 2 år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA