Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y - angrerett

Startet av Yamakazi, lørdag 20. april 2024, klokken 20:00

« forrige - neste »

Yamakazi

#30
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:13
Sitat fra: Yamakazi på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:11
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. april 2024, klokken 22:58
Sitat fra: Yamakazi på tirsdag 23. april 2024, klokken 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 23. april 2024, klokken 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!

Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
Takker for avklaring.

Da var det stort sett akkurat som jeg forventet og har skrevet i tråden her, og måtte argumentere hardt for!

Godt å få det avklart en gang for alle!

;)

Bare hyggelig, og takk for hjelpen! Tenkte akkurat som deg men ble bare i tvil..

Syns også det er rart at ingen her på forumet har vært i en lignende situasjon..

Uansett er det jo fint med råd og tips fra forumet, men man har også et eget ansvar.. jeg stoler mye på det som skrives her inne men er alltid skeptisk på hva folk sier. Da må man sørge for å finne ut om ting selv😀

RJK

Tror nok flere her inne har vært i samme båten. Men det er litt rolige tider i forumet nå, så tror det er grunnen til at du ikke har fått svar fra noen som som har stått i samme båsen.

Så må det og sies at tidligere var det nesten vurdert som idiotisk å returnere bilen, for man "risikerte" å få mer på finn for en bil som var leveringsklar på dagen, fordi folk ikke tok sjansen på å vente på bil fra Tesla.

Dyrtid gjør dessuten at mange flere er på gjerdet, så "flipping", enten det er planlagt eller pga endrede behov/ønsker, er ikke lengre "risikofritt". Da blir angreretten langt mer attraktiv!

Har dog vært flere diskusjoner rundt biler som man angrer på, men som ikke var levert ennå, og om man da kunne kreve depositumet tilbake på basis av angreretten, eller om man måtte ta i mot bilen for å få returnert den uten videre spørsmål.

Den er nå avklart, og man kan kreve dette tilbake, og få depositumet tilbake.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på tirsdag 23. april 2024, klokken 22:58
Sitat fra: Yamakazi på tirsdag 23. april 2024, klokken 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 23. april 2024, klokken 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!

Akkurat den biten hadde han avklart tidligere på dagen (ref bilde under). Det var mer de økonomiske ramifikasjonene jeg var nysgjerrig på, i og med at det var kjørt over 100km, og det var en innbyttebil involvert. Men jeg tror han/hun blir fornøyd med å beholde bilen, som ble enden på visen. Dersom en etter ett år finner ut at en vil kvitte seg med bilen, så er det per i dag den bilen som holder seg best i pris som brukt, siden det er så sinnsykt mye bil for pengene, og ALLE vil ha bilen.
Tesla Model Y                         2021-

automat

Sitat fra: RJK på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:13
Sitat fra: Yamakazi på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:11Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
Takker for avklaring.

Da var det stort sett akkurat som jeg forventet og har skrevet i tråden her, og måtte argumentere hardt for!

Godt å få det avklart en gang for alle!

;)

Ja vi har fått avklart at Tesla for tiden gir angrerett uavhengig av om bestillingen skjer i eller utenfor butikk.

Men ikke om angreretten i butikk skyldes lovkrav eller Teslas egen policy.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

RJK

Sitat fra: automat på I går kl. 20:37
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:13
Sitat fra: Yamakazi på tirsdag 23. april 2024, klokken 23:11Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
Takker for avklaring.

Da var det stort sett akkurat som jeg forventet og har skrevet i tråden her, og måtte argumentere hardt for!

Godt å få det avklart en gang for alle!

;)

Ja vi har fått avklart at Tesla for tiden gir angrerett uavhengig av om bestillingen skjer i eller utenfor butikk.

Men ikke om angreretten i butikk skyldes lovkrav eller Teslas egen policy.
Lovteksten du siterte tidligere, er det liten eller ingen tvil om.

Så det beror jo selvsagt på nettopp det at Tesla har sin policy om at de kun selger fra nett, og da kommer angrerettsloven til anvendelse.

De kan ikke ha både og, altså påstå at det er kun nettsalg de driver med, men så prøve å frafalle angreretten som følger av dette!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA