Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

Counterpointer

Åpner i Q4 (det er ikke lenge igjen av det)

overskyet

Sitat fra: Counterpointer på ons 08. des 2021, kl. 23:06
Åpner i Q4 (det er ikke lenge igjen av det)

Jaja, da blir jeg kanskje å se på super chargerne likevel.

Counterpointer

Sitat fra: overskyet på ons 08. des 2021, kl. 23:08
Kanskje vi møtes
Jeg kjørende på trillebår og du i Taycan

ToWalkOrDrive

Sitat fra: snakkesalig på ons 08. des 2021, kl. 22:58
De er hverken på Røros eller Trysil. Enda.

Ja, jeg tok seieren litt på forskudd. Tenkte på for neste sommers terrengsykling-ferie....da skal begge være åpne...
Tesla Model Y                         2021-

overskyet

Sitat fra: Counterpointer på ons 08. des 2021, kl. 23:27
Kanskje vi møtes

Det kan hende! Husk å si hei :)

Counterpointer

Sitat fra: overskyet på tor 09. des 2021, kl. 09:12
Sitat fra: Counterpointer på ons 08. des 2021, kl. 23:27
Kanskje vi møtes

Det kan hende! Husk å si hei :)
Jeg har et stort ønske om å treffe forumfolk ute i virkeligheten. Det har vært utelukkende positivt
Kaster alltid et litt legngtende blikk på Taycan, både den og Etron Gt er favoritter, men for dyrt som leketøy for meg desverre

geear

For min del er det mest at Taycan (og e-tron GT) havner midt i ingenmannsland, mellom trillebåre og magetaske, eller noe. For stor og tung til å være leketøy, og ubrukelig til fem personer og mangler krok, noe som gjør den uaktuell som familiebil. Hadde reservasjon og håpet lenge at den kunne fungere som hovedbil, og deretter cross turismo, men måtte se det slaget som tapt.

... men slik har GT-biler alltid vært. Og fortsatt er trillebårediskusjonen helt irellevant for tråden.  :P

Counterpointer

Absolutt irrellevant

Men akkurat nå er det ikke så mye nytt.

Hvorfor skulle de plutselig åpne i Norge, når de tester i Nederland. Det naturlige er at de enten åpner først i Nederland evt starter test flere steder, og da kan Norge være aktuelt.

Jeg har hele tiden trodd og sagt at dette tar tid, det var ikke så veldig dristig å si btw, men det viser seg å stemme.

Nå ser det ut som det skjer litt med test i gang, men fremdeles ikke noe hurtigtogfart og lite svar på layout, mm i forhold til det praktiske.

OlaM

Dette er et forhandlingskort med staten om subsidier, så de vil nok ikke spille det for tidlig.
'21 3LR

Autowinder

Det er i allefall nytt element på fakturaen nå, tilgang til ladenettverket. Det var det ikke i 2019, så noe er i endring.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

daktari

Det er jo en fin forretningsidé for Tesla å selg forskjellige lade-abonnomenter separat.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

overskyet

Sitat fra: daktari på søn 12. des 2021, kl. 23:11
Det er jo en fin forretningsidé for Tesla å selg forskjellige lade-abonnomenter separat.

Er vel bare rett og rimelig. De som har kjøpt bil, har jo allerede betalt for et abonnement, i den grad de har vært med å finansiere ladenettverket til nå. For meg ville det feks være en no-brainer å sende feks 300 kroner til Tesla hver måned, da jeg kjører opp og ned til fjellet, frem og tilbake mellom østlandet og vestlandet hele tiden. Ladefarten er så høy at det eneste jeg savner er litt mer ladere. Får jeg tilgang til Tesla sitt ladenett i tillegg, så føler jeg at jeg nesten er der jeg var med bensinbil, bare med alle fordelen til elbiler.

Counterpointer

I tilfelle noen trodde det var noe nytt i artikkelen over.

«Det er fortsatt uvisst hvor mange Supercharger-stasjoner Tesla vil åpne for alle elbiler i Norge og akkurat når det skjer.»

Ellemelle

Det nye er vel at de har fått avtalt en dato for dette møtet, forrige oppdatering var at de hadde bedt om et møte.

I tillegg er det nevnt at de ikke har fått så mye erfaring fra Nederland på grunn av liten interesse. Det kan lett tolkes som at de heller vil teste det ut i et marked hvor de vet det er stor interesse (Les: Norge).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA