Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

alb92

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:51
Gjelder gratis superlading på alle Tesla destination chargers? Eller kun på faktisk superladestasjoner?

Destination chargers er ikke drevet av Tesla. Så ikke noen endringer her. Mange er gratis, noen tar betaling, noen krever at man er gjest, osv.

thebadger

Spennende observasjon fra Lillestrøm:
De som klager er stort sett de uten munnbind.

Steffinho

Sitat fra: thebadger på tirsdag 22. desember 2020, klokken 12:29
Spennende observasjon fra Lillestrøm:
De som klager er stort sett de uten munnbind.
Det er dårlig kombo hvis de begynner å bli ampre og nærgående også. Kan spres litt spyttdråper da.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

TM3P878

jeg tror dette kanskje har blitt nevnt her før, men spør likevel. Jeg har fått endelig regningen inne på min Tesla konto, og har lånet hos DNB. Når kontaktet dere DNB dere og hvordan fungerer dette? Er redd jeg ikke får betalt før fristen. Skal hente bilen allerede 28 Des.

Takk for svar.

Chris Aurora

Sitat fra: TM3P878 på tirsdag 22. desember 2020, klokken 12:59
jeg tror dette kanskje har blitt nevnt her før, men spør likevel. Jeg har fått endelig regningen inne på min Tesla konto, og har lånet hos DNB. Når kontaktet dere DNB dere og hvordan fungerer dette? Er redd jeg ikke får betalt før fristen. Skal hente bilen allerede 28 Des.

Takk for svar.

Jeg fikk melding fra DNB 1/12 med dokumenter klare til signering - hentedato var 3/12. Etter det gjorde jeg ingenting mer mot DNB  annet enn å møte opp, levere gamlebilen og ta med meg nybilen.

Merk at DNB velger forfallsadto som det passer dem selv, så kan være greit å snakke med de i etterkant for å få noe som passer deg.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Marulven

Rullet to trailere med biler forbi varemessen her. Like etter kom det melding om at de manglende bilene er klar til henting om 1-2 timer.

Men det er en god del folk som venter på varemessen. Spørs om ikke Tesla har bommet med logistikken, og at det er mange som er uten bil for øyeblikket. Lett å skjønne frustrasjonen.
TM3 LR 2021 - Henting 22. des. Lillestrøm.

model3pw

1. Gå til https://signering.dnbfinans.net
2. Signer lånedokument
3. DNB utsteder så salgspant i motorvogn og sender sms/mail
4. Logg inn på nytt og signer salgspant

Da har Tesla det de trenger for utlevering mht det finansielle.

TM3P878

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 13:20
1. Gå til https://signering.dnbfinans.net
2. Signer lånedokument
3. DNB utsteder så salgspant i motorvogn og sender sms/mail
4. Logg inn på nytt og signer salgspant

Da har Tesla det de trenger for utlevering mht det finansielle.

Takk for dette, men hvorfor har jeg ikke fått beskjed av DNB om at denne ligger klar?

thebadger

2.5 timer siden jeg hadde avtale, fortsatt ingen bil. Ingen status å få, må bare vente. Ingen som vet hvorfor, ingen vet om bilen min er her engang

eirisae

Sitat fra: iCar på tirsdag 22. desember 2020, klokken 01:38
Sitat fra: eirisae på mandag 21. desember 2020, klokken 16:48
Hei! Jeg har levering ettermiddag 23. og har innbytte av Model 3. Avtalte med selger på Skøyen at jeg skal beholde vinterdekkene fra den gamle bilen, og at de på utleveringen bytter over dekkene til den nye...kjenner jeg ikke stoler helt på at de snakker sammen om dette, så lurte på om noen andre også har tatt denne løsningen og om alt gikk som avtalt?

Skal det samme fått det skriftlig at ved innbytte skal jeg få beholde vinterdekk og at de skal kostnadsfritt sette dekkene på nye bilen, men at jeg må fikse nye tpms, noe som er forsåvidt greit, siden jeg da slipper å kjøpe nye dekk til 17k

Har også levering 23.12 men på formiddagen.
Har både dobbelt og trippel sjekket med selgeren som sier det er korrekt.

Fikk dette nå også bekreftet fra Tesla Delivery på telefon. Trodde selvsagt ikke på at jeg hadde blitt lovt bytte av dekk, så de måtte først ringe min representant på Skøyen, som bekreftet det jeg har blitt lovet. Så nå fikk jeg det også bekreftet skriftlig på SMS...

Marulven

Sitat fra: thebadger på tirsdag 22. desember 2020, klokken 13:35
2.5 timer siden jeg hadde avtale, fortsatt ingen bil. Ingen status å få, må bare vente. Ingen som vet hvorfor, ingen vet om bilen min er her engang

Jeg fikk en telefon om at bilen min var kommet, og at de måtte bare gjøre den klar (dekkskift antageligvis).
TM3 LR 2021 - Henting 22. des. Lillestrøm.

krister461

Hvor lang ventetid er det på Lillestrøm nå?

TeslaJohan

Jeg fikk telefon om at jeg kunne få utlevert bil i Lillestrøm idag. Bilen ble bestilt i Trondheim, og hadde derfor forventet å få den utlevert i Trondheim.
Da jeg vært innom salgsenteret tidligere så har de bekreftet at jeg skulle få utlevering senest i løpet av desember (det sto estimert levering i november da jeg bestilte 20/10).

De var ikke spesielt imøtekommende da jeg nylig var innom senteret og spurte hvordan de mente at henting i Lillestrøm skulle la seg gjøre rent praktisk. Har derfor noen spørsmål til dere på forumet :)

Jeg har bestilt vinterdekk til Trondheim - det er ikke lov å kjøre på sommerdekk fra Lillestrøm til Trondheim på vinterføre. Spurte om de kunne montere midlertidige vinterdekk, men det virket ikke spesielt aktuelt.

Bilen var planlagt å kjøres direkte til Drop-off behandling og skvettlapper var planlagt montert direkte. Dette for å minimere risiko for lakkskader. Kan en kreve at de dekker evt. lakkskader som følge av at en må kjøre Lillestrøm-Trondheim?

De kunne betale for flybillett, men er det virkelig et alternativ Tesla anbefaler slik koronasituasjonen er i landet?

Forresten, noen som har erfaring med hva som skjer med lånebetingelsene dersom en ikke henter i Lillestrøm?

Og, hva skjer dersom en oppdager ting (skader, feil, annet) som gjør at jeg ikke vil ta ut bilen hvis jeg først kommer meg til Lillestrøm, med vinterdekk?

Videre, er ikke leveransekostnader inkludert i kjøpsprisen, og skal man ikke få bilen utlevert ved nærmeste Tesla-senter?

Jeg har selvsagt også solgt nåværende bil (Model S, solgt idag - før de ringte om levering) basert på at jeg skulle få levering senest i slutten av desember..

Zero-talent

Sitat fra: Kim- på mandag 21. desember 2020, klokken 22:02
Var dørhåndtakene lengre inne bak? Poengterte dette ved utlevering også og fikk beskjed om at de bakre håndtakene skal være lengre inne.

Jeg må si meg meget fornøyd med utleveringen i Bergen, i et godt opplyst innendørs lokale, med ca 30 min gjennomgang av alt bilen hadde av utstyr osv. slapp heldigvis unna rushet med utleveringer.

Dørhåndtaka mine var ikke helt i flukt med døra nei. Plager meg egentlig ikke, men ser jo litt rart ut.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Havvo

Sitat fra: TeslaJohan på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:56
Jeg fikk telefon om at jeg kunne få utlevert bil i Lillestrøm idag. Bilen ble bestilt i Trondheim, og hadde derfor forventet å få den utlevert i Trondheim.
Da jeg vært innom salgsenteret tidligere så har de bekreftet at jeg skulle få utlevering senest i løpet av desember (det sto estimert levering i november da jeg bestilte 20/10).

De var ikke spesielt imøtekommende da jeg nylig var innom senteret og spurte hvordan de mente at henting i Lillestrøm skulle la seg gjøre rent praktisk. Har derfor noen spørsmål til dere på forumet :)

Jeg har bestilt vinterdekk til Trondheim - det er ikke lov å kjøre på sommerdekk fra Lillestrøm til Trondheim på vinterføre. Spurte om de kunne montere midlertidige vinterdekk, men det virket ikke spesielt aktuelt.

Bilen var planlagt å kjøres direkte til Drop-off behandling og skvettlapper var planlagt montert direkte. Dette for å minimere risiko for lakkskader. Kan en kreve at de dekker evt. lakkskader som følge av at en må kjøre Lillestrøm-Trondheim?

De kunne betale for flybillett, men er det virkelig et alternativ Tesla anbefaler slik koronasituasjonen er i landet?

Forresten, noen som har erfaring med hva som skjer med lånebetingelsene dersom en ikke henter i Lillestrøm?

Og, hva skjer dersom en oppdager ting (skader, feil, annet) som gjør at jeg ikke vil ta ut bilen hvis jeg først kommer meg til Lillestrøm, med vinterdekk?

Videre, er ikke leveransekostnader inkludert i kjøpsprisen, og skal man ikke få bilen utlevert ved nærmeste Tesla-senter?

Jeg har selvsagt også solgt nåværende bil (Model S, solgt idag - før de ringte om levering) basert på at jeg skulle få levering senest i slutten av desember..
Jeg er i akkurat samme båt og lurer på det samme.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA