Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

thebadger

Det var vist teknisk problem med en sånn bil-trailer (autolink bil som jeg kaller det).
Det gjorde at noen ventet fra klokken 11 som var planlagt utlevering helt til klokken 18.
Selv måtte jeg vente til cirka 5 timer.
I dag var en helt forrykende shitshow i Lillestrøm, fikk sms av salgsmedarbeideren jeg kjøpte av som unnskyldte for opplevelsen, uten at jeg hadde informert henne.
Forhåpentligvis er ikke dette standarden for resten av utleveringen, og selv om noen av oss måtte stå I 3-7 timer for å vente på bil så var det mange flere som bare kunne gå rett til utlevering.
De mangler rutiner for kommunikasjon og behandling når ting går galt, og det er helt katastrofe for kundeservice. For alle det ikke gikk galt for tror jeg det var en helt grei opplevelse.

Micx

Sitat fra: thebadger på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:23
Det var vist teknisk problem med en sånn bil-trailer (autolink bil som jeg kaller det).
Det gjorde at noen ventet fra klokken 11 som var planlagt utlevering helt til klokken 18.
Selv måtte jeg vente til cirka 5 timer.
I dag var en helt forrykende shitshow i Lillestrøm, fikk sms av salgsmedarbeideren jeg kjøpte av som unnskyldte for opplevelsen, uten at jeg hadde informert henne.
Forhåpentligvis er ikke dette standarden for resten av utleveringen, og selv om noen av oss måtte stå I 3-7 timer for å vente på bil så var det mange flere som bare kunne gå rett til utlevering.
De mangler rutiner for kommunikasjon og behandling når ting går galt, og det er helt katastrofe for kundeservice. For alle det ikke gikk galt for tror jeg det var en helt grei opplevelse.

Men du har fått bilen endelig? Gratulerer!

thebadger

Sitat fra: Micx på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:58
Sitat fra: thebadger på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:23
Det var vist teknisk problem med en sånn bil-trailer (autolink bil som jeg kaller det).
Det gjorde at noen ventet fra klokken 11 som var planlagt utlevering helt til klokken 18.
Selv måtte jeg vente til cirka 5 timer.
I dag var en helt forrykende shitshow i Lillestrøm, fikk sms av salgsmedarbeideren jeg kjøpte av som unnskyldte for opplevelsen, uten at jeg hadde informert henne.
Forhåpentligvis er ikke dette standarden for resten av utleveringen, og selv om noen av oss måtte stå I 3-7 timer for å vente på bil så var det mange flere som bare kunne gå rett til utlevering.
De mangler rutiner for kommunikasjon og behandling når ting går galt, og det er helt katastrofe for kundeservice. For alle det ikke gikk galt for tror jeg det var en helt grei opplevelse.

Men du har fått bilen endelig? Gratulerer!
Yes! Rød/hvit performance

model3pw

Hard reboot fikset seterygg justering  :)  :+1:

Ellers var det dugg i begge baklyktene. Tok meg en runde på parkeringsplassen mens jeg ventet på min bil og så på minst 50 andre Model 3. Heldigvis var det ganske så få som hadde dugg i baklyktene så var litt uheldig der. Dette håper jeg de bytter når jeg sier ifra nå ila neste 2-dagene om ting jeg finner, men har sett ikke er veldig uvanlig og kommer tilbake? Ellers virket ikke hanskerommet. Ikke montert rett (gap mellom). Får se om noe mer dukker opp i dagslys.

Ellers svært så fornøyd.

TM3P2020

Henter bil på mandag, men er det noe form for butikk hos Tesla i f.eks Drammen? Tenkte å svinge innom på vei til henting å plukke opp litt stash om det er noe å få tak i. Tenkte matter, kanskje en harry genser og annet diverse tilbehør.

ToWalkOrDrive

Tror noen baklykter med dugg må skiftes, men mange tørker opp igjen...at de ikke er designet for å være hermetiske.

Forøvrig må Tesla slutte å ha så små marginer på leveringene, sånn at båtforsinkelser og kunder som er litt uforberedte skaper et slikt kaos. Tror dette kvartalet er spesielt fordi de har satt seg mål om 500.000 biler i år. Men det får de bare drite i. Det må være viktigere at kundene får en god opplevelse. I dag er over 300 Model 3 utlevert, som er mange flere enn de kan håndtere, og mange ganger flere enn normalt. Og at de skremmer folk ned fra Trondheim for å hente på nyttårsaften, og truer med at de ikke får bil før mars om de ikke henter....det har jeg aldri hørt før. De må heller shippe et par lass en måned tidligere....sånn at de får tid til virkelig å gå gjennom bilen med hanskerom og alt, og får tid til å følge opp at forsikringspapirer er fikset på forhånd...og purre kunden om noe mangler... så får de heller ha litt høyere verdier i regnskapet på "Varer i Arbeid"....
Tesla Model Y                         2021-

mr_frodo

Sitat fra: TM3P2020 på onsdag 23. desember 2020, klokken 00:08
Henter bil på mandag, men er det noe form for butikk hos Tesla i f.eks Drammen? Tenkte å svinge innom på vei til henting å plukke opp litt stash om det er noe å få tak i. Tenkte matter, kanskje en harry genser og annet diverse tilbehør.

Var innom Tesla butikk (Grorud) og de sa at det bare selges via nettbutikken og ikke i fysiske butikker.

Kjettern

Ser noen skriver her at man burde ha ting i orden før man møter for å hente. Tipper tesla ikke kommer til å si noe om hva jeg må ha på plass så kanskje noen her kan gi meg litt info?
Jeg skal ha full finansiering av bil og DnB står som låneansvarlig, men selve lånet er vel hos tesla? Hvor signeres dette?
Og hva med forsikring når jeg ikke har fått noe skiltnummer/vin? Kan man fortsatt forsikre en bil ut ifra modell og type? Har gjensidige..
Noe mer jeg må ha med meg? Pass og Førerkort?
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

Toonster

#128
Sitat fra: Kjettern på onsdag 23. desember 2020, klokken 01:21
Ser noen skriver her at man burde ha ting i orden før man møter for å hente. Tipper tesla ikke kommer til å si noe om hva jeg må ha på plass så kanskje noen her kan gi meg litt info?
Jeg skal ha full finansiering av bil og DnB står som låneansvarlig, men selve lånet er vel hos tesla? Hvor signeres dette?
Og hva med forsikring når jeg ikke har fått noe skiltnummer/vin? Kan man fortsatt forsikre en bil ut ifra modell og type? Har gjensidige..
Noe mer jeg må ha med meg? Pass og Førerkort?

Jeg har fått mail med litt info om dette:

Finansiering:
Når du/dere har finansiering via Tesla vil dere i all hovedsak utføre elektronisk signering av lånedokumenter så fort bilen er registrert. Du/dere vil motta SMS fra banken når lånedokumentene skal e-signeres.
Dersom dere er to på lånet må begge signere. Det er to dokumenter som skal signeres, salgspant og gjeldsbrev.
Dersom elektronisk signering ikke er mulig må lånedokumentene signere hos oss ved levering.

Forsikring:
Har forsikret gjennom Gjensidige og la inn de siste siffrene i VIN-nummeret - Forsikringen blir aktivert når bilen er registrert.

Viktig informasjon om henting:
Grunnet restriksjoner kan kun en person hente bilen. Kom til oppsatt tid, eller tidligst 5 minutter før. Det er satt av 10 minutter til egeninspeksjon av din bil. Derfor er det viktig at du gjør deg kjent med din nye Tesla igjennom Tesla Walkthrough videoene for Model 3, Model S og Model X. Har du bestilt vinterdekk til bilen din, vil disse bli satt på bilen før utlevering og sommerdekkene vil bli lagt bak i bilen, slik at du får de med deg hjem med en gang.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

jasken

#129
Da fikk jeg også endelig min. Møtte opp 2 timer senere enn det tidspunktet som var avtalt, var typ 150 mennesker i kø når jeg kom mange som ikke hadde signert dokumenter eller hadde innbytte som måtte sjekkes så ting tok tid.

Man må gjennom registrering så blir man ropt opp når bilen er klar utifra hva jeg skjønte. Jeg hadde ikke registrert meg engang men ble ropt opp mens jeg var i kø så for min del gikk det kjempe smud selv om alt var flere timer forsinket. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av" Så jeg ba de ta bilde og legge det inn i systemet så jeg kunne ta bilde av at de gjorde det så jeg får dette rettet.

Jeg håper bare at de ikke må lakke delen på nytt så jeg får forskjellig farger på bilen :\

alagerqv

Det var en solid bulk ja. Tipper den må lakkeres, men på nye biler er det lite styr med fargeforskjell. Være på en 10 år gammel rød bil...😂

Steffinho

Her er link til dokumentsignering hvis dere har lån fra DNB:
https://signering.dnbfinans.net/

VIN dukket opp på profilen min hos Tesla i går så sjekk der de som savner VIN. Det skal også stå på endelig faktura. Siste mulighet er å spørre Tesla (på chat f.eks).

Håper dette kan være til nytte for noen sånn at vi slipper kjempekøer i romjula også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

apehest

Sitat fra: jasken på onsdag 23. desember 2020, klokken 02:48
Da fikk jeg også endelig min. Møtte opp 2 timer senere enn det tidspunktet som var avtalt, var typ 150 mennesker i kø når jeg kom mange som ikke hadde signert dokumenter eller hadde innbytte som måtte sjekkes så ting tok tid.

Man må gjennom registrering så blir man ropt opp når bilen er klar utifra hva jeg skjønte. Jeg hadde ikke registrert meg engang men ble ropt opp mens jeg var i kø så for min del gikk det kjempe smud selv om alt var flere timer forsinket. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av" Så jeg ba de ta bilde og legge det inn i systemet så jeg kunne ta bilde av at de gjorde det så jeg får dette rettet.

Jeg håper bare at de ikke må lakke delen på nytt så jeg får forskjellig farger på bilen :\

Min hadde en liten bulk på en dør, og det er greit nok. Dører er en ting.
Bakskjerm, og midt på den kanten, er noe helt annet. Min arbeidsgiver hadde kondemnert enhver bil med slik skade, gitt at det skjedde før registrering.
Sørg for å ta magnet-testen når du får den tilbake fra utbedring, for det er ikke greit å klaske på en klump med sparkel og si seg fornøyd der. Den bakskjermen skal byttes.

dejavu

Sitat fra: apehest på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:29
Sitat fra: jasken på onsdag 23. desember 2020, klokken 02:48
Da fikk jeg også endelig min. Møtte opp 2 timer senere enn det tidspunktet som var avtalt, var typ 150 mennesker i kø når jeg kom mange som ikke hadde signert dokumenter eller hadde innbytte som måtte sjekkes så ting tok tid.

Man må gjennom registrering så blir man ropt opp når bilen er klar utifra hva jeg skjønte. Jeg hadde ikke registrert meg engang men ble ropt opp mens jeg var i kø så for min del gikk det kjempe smud selv om alt var flere timer forsinket. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av" Så jeg ba de ta bilde og legge det inn i systemet så jeg kunne ta bilde av at de gjorde det så jeg får dette rettet.

Jeg håper bare at de ikke må lakke delen på nytt så jeg får forskjellig farger på bilen :\

Min hadde en liten bulk på en dør, og det er greit nok. Dører er en ting.
Bakskjerm, og midt på den kanten, er noe helt annet. Min arbeidsgiver hadde kondemnert enhver bil med slik skade, gitt at det skjedde før registrering.
Sørg for å ta magnet-testen når du får den tilbake fra utbedring, for det er ikke greit å klaske på en klump med sparkel og si seg fornøyd der. Den bakskjermen skal byttes.
Når bestilte du? Og begynner de LR som sendes ut nå, og få nye lys. Mener det var en som rapporterte det i går...
Mod.3,2021,AWD,HF

Shalashaska

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 11:30
Sitat fra: apehest på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:29
Sitat fra: jasken på onsdag 23. desember 2020, klokken 02:48
Da fikk jeg også endelig min. Møtte opp 2 timer senere enn det tidspunktet som var avtalt, var typ 150 mennesker i kø når jeg kom mange som ikke hadde signert dokumenter eller hadde innbytte som måtte sjekkes så ting tok tid.

Man må gjennom registrering så blir man ropt opp når bilen er klar utifra hva jeg skjønte. Jeg hadde ikke registrert meg engang men ble ropt opp mens jeg var i kø så for min del gikk det kjempe smud selv om alt var flere timer forsinket. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av" Så jeg ba de ta bilde og legge det inn i systemet så jeg kunne ta bilde av at de gjorde det så jeg får dette rettet.

Jeg håper bare at de ikke må lakke delen på nytt så jeg får forskjellig farger på bilen :\

Min hadde en liten bulk på en dør, og det er greit nok. Dører er en ting.
Bakskjerm, og midt på den kanten, er noe helt annet. Min arbeidsgiver hadde kondemnert enhver bil med slik skade, gitt at det skjedde før registrering.
Sørg for å ta magnet-testen når du får den tilbake fra utbedring, for det er ikke greit å klaske på en klump med sparkel og si seg fornøyd der. Den bakskjermen skal byttes.
Når bestilte du? Og begynner de LR som sendes ut nå, og få nye lys. Mener det var en som rapporterte det i går...

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA