Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

TeslaJohan

Hei!

Jeg skal hente ny TM3P på Lillestrøm neste uke. Sendte spørsmål til servicesenteret om batteri (om jeg fikk 82 kWh-pakke) og lys. Fikk følgende svar:

"Hei!
Gratulerer med ny bil!

Din nye bil leveres ikke med den nye typen batteripakke. Men den har ny type lykt.

Bare å ta kontakt om du skulle ha flere spørsmål. God jul!"


Usikker på hva som menes med nye typen batteripakke. Noen som vet hvordan dette kan tolkes?
Har sendt spørsmål tilbake til dem, men ser ikke ut til å få noe svar før over jul :)


thebadger

#226
Sitat fra: TeslaJohan på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:25
Hei!

Jeg skal hente ny TM3P på Lillestrøm neste uke. Sendte spørsmål til servicesenteret om batteri (om jeg fikk 82 kWh-pakke) og lys. Fikk følgende svar:

"Hei!
Gratulerer med ny bil!

Din nye bil leveres ikke med den nye typen batteripakke. Men den har ny type lykt.

Bare å ta kontakt om du skulle ha flere spørsmål. God jul!"


Usikker på hva som menes med nye typen batteripakke. Noen som vet hvordan dette kan tolkes?
Har sendt spørsmål tilbake til dem, men ser ikke ut til å få noe svar før over jul :)
Du får nok den nye iterasjonen av Panasonic. Det er samme delenummer, E3D, men i følge alle som har kjørt Scan-My-Tesla så har den opptil 5kW større kapasitet enn den forrige iterasjonen.
Det nye batteriet er E5D, produsert av LG Chem. Dette er det en HAUG av spekulasjoner rundt, men så langt er det vel ingen som har bekreftet noe.
Det antydes at det er færre kW/h tilgjengelig i det LG-batteriet, også basert på at ingen Performance-modeller er rapportert å ha det, men foreløpig er det stort sett bare rykter.
Også verdt å bemerke at det er en ny batteritype til SR+ fra LG Chem, men dette er IKKE det samme som E5D i LR.

TeslaJohan

Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:37

Du får nok den nye iterasjonen av Panasonic. Det er samme delenummer, E3D, men i følge alle som har kjørt Scan-My-Tesla så har den opptil 5kW større kapasitet enn den forrige iterasjonen.
Det nye batteriet er E5D, produsert av LG Chem. Dette er det en HAUG av spekulasjoner rundt, men så langt er det vel ingen som har bekreftet noe.
Det antydes at det er færre kW/h tilgjengelig i det LG-batteriet, også basert på at ingen Performance-modeller er rapportert å ha det, men foreløpig er det stort sett bare rykter.
Også vært å merke at det er en ny batteritype til SR+ fra LG Chem, men dette er IKKE det samme som E5D i LR.

Ah, høres lovende ut - takk for svar :)

jorgenask

Da har jeg omsider fått vognkort til min LR 2021, der står det E3D. Da kan jeg gå utifra at det er Panasonic ?
Og hvilken størrelse har det, er det noe måte å finne ut av dette utenom scanmytesla eller å kjøre bilen fra 100% til 0% ?
Vet man før kunne skru ut frunk-innmaten og se på en klistrelapp der, skal ut med den etterhvert når jeg skal installere elektrisk frunk åpning. Men blir ikke før på nyåret.

Sorry men orker ikke lese gjennom en bråte innlegg :P

God jul folkens !

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: jorgenask på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:40
Da har jeg omsider fått vognkort til min LR 2021, der står det E3D. Da kan jeg gå utifra at det er Panasonic ?
Og hvilken størrelse har det, er det noe måte å finne ut av dette utenom scanmytesla eller å kjøre bilen fra 100% til 0% ?
Vet man før kunne skru ut frunk-innmaten og se på en klistrelapp der, skal ut med den etterhvert når jeg skal installere elektrisk frunk åpning. Men blir ikke før på nyåret.

Sorry men orker ikke lese gjennom en bråte innlegg :P

God jul folkens !

Du kan ikke skru ut drinken for det står bare på batteriet, og frontmotoren er i veien. Eneste sikre lappen er delenummeret på batteriet som må filmes fra bak langt inni høyre hjulbue
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 23. desember 2020, klokken 16:20
Sitat fra: jorgenask på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:40
Da har jeg omsider fått vognkort til min LR 2021, der står det E3D. Da kan jeg gå utifra at det er Panasonic ?
Og hvilken størrelse har det, er det noe måte å finne ut av dette utenom scanmytesla eller å kjøre bilen fra 100% til 0% ?
Vet man før kunne skru ut frunk-innmaten og se på en klistrelapp der, skal ut med den etterhvert når jeg skal installere elektrisk frunk åpning. Men blir ikke før på nyåret.

Sorry men orker ikke lese gjennom en bråte innlegg :P

God jul folkens !

Du kan ikke skru ut drinken for det står bare på batteriet, og frontmotoren er i veien. Eneste sikre lappen er delenummeret på batteriet som må filmes fra bak langt inni høyre hjulbue

Jeg skal ikke skru ut drinken nei :P
Men takk, skal se om jeg klarer å få et bilde av den lappen på batteriet en dag  :+1:

marcob

Men selv om man lyser opp i hjulbuen og får delenummeret, får man vel ikke vite kapasiteten?

Og så håper jeg alle, misfornøyde og fornøyde, sammen kan skru opp drinken i kveld og kose seg  :+1: :P

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jaycea

Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

Kim-

Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:23
Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1
På hvilken soc sjekket du?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jaycea

Sitat fra: Kim- på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:34
Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:23
Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1
På hvilken soc sjekket du?

Står og lader, 45% nå
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

Claav

#236
Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:23
Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1

Min viser også 484km ved 100% om jeg drar slideren opp i appen(ved 35% SoC)

Jeg er totalt newb på Tesla, så korriger meg gjerne om dette er feil. Ser jeg har et snittforbruk på ca 0,17 kWt/km. Om jeg tar 484km x 0,17KWT/km får jeg 82,28kWt. Kan jeg da anta at jeg har 82kWt batteriet?

Kim-

Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:48
Sitat fra: Kim- på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:34
Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:23
Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1
På hvilken soc sjekket du?

Står og lader, 45% nå
Sjekk på 80%
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Contango

Sitat fra: Claav på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:25Ser jeg har et snittforbruk på ca 0,17 kWt/km. Om jeg tar 484km x 0,17KWT/km får jeg 82,28kWt. Kan jeg da anta at jeg har 82kWt batteriet?
Nei. Du må multiplisere med det Tesla har definert som normalforbruk hvilket jeg tror ingen vet hva er ennå for din bil.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA