77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: thebadger på søndag 06. desember 2020, klokken 10:25
Ser ut til at det er ny ombordlader i Europa, CH15.
Denne kan like gjerne være årsaken til ladehastighetene BN ser.
Håper det betyr at vi får full hastighet med veggflater på IT nett.

Ombordlader er vel ikke involvert når man lader DC på supercharger, det er vel kun når man lader AC

felix

Sitat fra: thebadger på søndag 06. desember 2020, klokken 10:25
Ser ut til at det er ny ombordlader i Europa, CH15.
Denne kan like gjerne være årsaken til ladehastighetene BN ser.
Håper det betyr at vi får full hastighet med vegglader på IT nett.

Håper jeg med 32 amp endelig kan lade kjappere en treige 11kw.

thebadger

#77
Forsåvidt.
Jeg så bare kommentar på tesla info, usikker på om det bare er ombordlader eller om det er noe mer involvert.
Jeg hadde en 2020 TM3P som aldri klarte mer enn 60kW, selv etter 20 minutter preheat på 40% SOC. Tesla fant ingen feil, og de andre på samme ladeplasser rapporterte over 100kW ladehastighet. Testet på Rygge og i Lillesand.
Kan være noe helt annet enn batteriet, var det jeg egentlig mente å si.
Skjønner at det irriterende for folk som supercharger mye, jeg bruker det heldigvis bare et par ganger i året

jorgenask

Sitat fra: thebadger på søndag 06. desember 2020, klokken 10:36
Forsåvidt.
Jeg så bare kommentar på tesla info, usikker på om det bare er ombordlader eller om det er noe mer involvert.
Jeg hadde en 2020 TM3P som aldri klarte mer enn 60kW, selv etter 20 minutter preheat på 40% SOC. Tesla fant ingen feil, og de andre på samme ladeplasser rapporterte over 100kW ladehastighet. Testet på Rygge og i Lillesand.
Kan være noe helt annet enn batteriet, var det jeg egentlig mente å si.
Skjønner at det irriterende for folk som supermarked mye, jeg bruker det heldigvis bare et par ganger i året
Jeg går heller ikke på supermaked så mye :P men ja , kan sikkert tweakes med oppdateringer etterhvert

thebadger

Sitat fra: felix på søndag 06. desember 2020, klokken 10:33
Sitat fra: thebadger på søndag 06. desember 2020, klokken 10:25
Ser ut til at det er ny ombordlader i Europa, CH15.
Denne kan like gjerne være årsaken til ladehastighetene BN ser.
Håper det betyr at vi får full hastighet med vegglader på IT nett.

Håper jeg med 32 amp endelig kan lade kjappere en treige 11kw.
Det vet jeg ikke, men med Tesla sin vegglader på IT-nett får du bare 2/3 ladehastighet.
3-fas 32A gir full uttelling på TMS, men kun 21A på TM3. Ladeteamet i Nederland sa at de forventet en software-fiks i 2019, men den var fortsatt ikke kommet i oktober 2020 da jeg solgte vår.

felix

Får du full pupp igjen på Model S? Det er bra. Min gamle Model X klarte kun 16 kw.

thebadger

Sitat fra: felix på søndag 06. desember 2020, klokken 10:43
Får du full pupp igjen på Model S? Det er bra. Min gamle Model X klarte kun 16 kw.
3-fas 32A er 11kW (230*sqrt(3)*32A)
Du har nok ladet på 230V 3-fas 40A, det vet jeg ikke om TM3 støtter.
11kW lading gir vel rett rundt 65km/t ladehastighet på TM3

Claav

Tidligere lå det slike M3P under ferdigbygde biler, utseende som Refresh, men 530km rekkevidde.


Havvo


Sigurd2

Noen som har noe annet enn disse tallene for vekt på nye 2021 LR?

Egenvekt
1 844 kg
Egenvekt med fører
1 919 kg
Tillatt totalvekt
2 232 kg

Zara

Sitat fra: Sigurd2 på søndag 06. desember 2020, klokken 12:55
Noen som har noe annet enn disse tallene for vekt på nye 2021 LR?

Egenvekt
1 844 kg
Egenvekt med fører
1 919 kg
Tillatt totalvekt
2 232 kg

Har samme tall som deg på ny LR. (Har ikke fått bilen ennå, så tallene er fra vår VIN på SVV sine sider.)

Kim-

Er vel bare veiledende vekt?

Ser det rapporteres om forskjell i rekkevidde ved 100% lading fra et tysk forum.

100% med 77kwh: 525 km
100% med 82kwh: 540 km
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

marcus_hsc

De bilene som har 77kWh i det tyske dokumentet kanskje er biler som er "refresh" men med det "gamle" batteriet. Altså biler med 560km og 530km rekkevidde? Burde de ikke ha en plan med det nye batteriet på 2021 bilene? Mer rekkevidde via software etc.
Model 3 LR 2024
Model 3 Performance 2021
Model 3 LR 2019

nightking

#88
Jeg får 11kW med 230IT nett med 32A på min nye 2021 model 3. Den lader da med 28A. Så den lader vel max fortsatt 11kW

EDIT: Hvor kan jeg se hvilket type batteri? Har heiset opp bilen på bukk, men fant ingen lapp på batteriet. Og folk her har også tatt ut frunk uten å se noe..


Kim-

Lest en del om dette og det er 77kwh batteriet er LG batteri fra Kina som leverer dårligere ytelser enn Panasonic 82. Blant annet lading. Får ikke 250kW slik som vi ser ladingen på 2019 modellene. Men hvem vet, kanskje tesla åpner opp for mer lading i tiden som kommer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA