Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

birgerdammen

Sitat fra: Whitehartlane på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:28
Ble nettopp ringt opp av en koreaner som sa at bekreftelsesmailen ville komme om ca. et kvarter

:D sikker på at det ikke var et kvattel'

Phuc

Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Whitehartlane

Sitat fra: birgerdammen på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:47
Sitat fra: Whitehartlane på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:28
Ble nettopp ringt opp av en koreaner som sa at bekreftelsesmailen ville komme om ca. et kvarter

:D sikker på at det ikke var et kvattel'

Jo og av en eller annen grunn ville han vite om jeg skulle hente den  ???
Ioniq 5 - P45 Gravity Gold
Renault Zoe R240

batterimannen

Sitat fra: Whitehartlane på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:50
Sitat fra: birgerdammen på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:47
Sitat fra: Whitehartlane på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:28
Ble nettopp ringt opp av en koreaner som sa at bekreftelsesmailen ville komme om ca. et kvarter

:D sikker på at det ikke var et kvattel'

Jo og av en eller annen grunn ville han vite om jeg skulle hente den  ???

Hente bekreftelsesmailen?  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hELgenen

Registrerte meg ca 10.03 - ikke fått noen bekreftelsesmail ennå...

Vi får se hva som skjer.....
Uansett hva som skjer så tviler jeg på at kø rekkefølgen blir rettferdig - litt lotto i dette vil jeg tippe.
Men skulle jeg dette ut - så har jeg i alle fall andre farger å se frem til.........

ombjerkvik

Tenker det samme og det finnes/kommer alterntativer også.
Ikke mottatt bekreftelse.

niet

Fikk bekreftelse nå. Og det var kun på reservasjon, om jeg var en av de 3000 ville de komme tilbake til.

feistydolphin

Hadde vært veldig mye mer OK om de bare åpnet et enkelt webskjema i et døgn, helt adskilt fra noen konfigurator og bare for å sikre at folk oppgir det de skal, og så sa at det ble trekning om plassering i kø blant alle som registrerte seg i løpet av det døgnet. Så slapp man å sitte og stresse på denne måten...

feistydolphin

Dere som fikk reservert - var det gull-fargen som ble vist på siste side, uavhengig av hva dere valgte tidligere? Jeg mener bestemt jeg valgte grønn, men bildet viser gull til slutt.

hELgenen

Tror alle fikk gull på siste siden

matsemann

Som mange andre slet jeg, men prøvde å bytte nettleser og fikk reservert. Tipper da klokken var omtrent 10:05, men jeg har ikke fått noe mail. Det er jo rart at ikke mailen blir sendt ut automatisk, uavhengig av om man er blant de 3000 som var "først"

niet

Har liten tro på at det ikke var 3000 foran meg i køen. Det er egentlig greit nok, men når det skapes et helt unødvendig kaos med serverkræsj, nettlesertrøbbel osv så er det litt irriterende. Førstemann til mølla vil da ikke bety akkurat det.

Selv om jeg er kritisk til å kjøpe uprøvd er Ioniq 5 en spennende bil.

Smak og behag er vanskelig å diskutere, men måten Hyundai har skjermløsningene sine virker bra og ser ok ut. Likevel så er det vanskelig å vurdere før man har fått noen timer bak rattet.
Tesla er verstingen med skjermløsninger som er trafikkfarlige, stygge og lite hensiktsmessige med tanke på å de funksjoner man ønsker å endre når man kjører. Mustang er vel i samme kategori, mens Polestar er i grenseland. Xc40 er den desidert beste og tryggeste løsningen jeg har prøvd. e-tron er ok, men Audi forstår ikke hva "for mye" betyr.

Selve kupeen på Ioniq 5 ser imponerende fin ut, og det gjelder absolutt ikke alle biler man ser på reklamer. Bortsett i fra lastsikring, så virker det meste gjennomtenkt og praktisk. Er spent på bagasjeplass i praksis, og hvor god plass bakre seterekke egentlig har, med tanke på skulderbredde, høyde vs vindu, høyde vs gulv, beinplass og takhøyde. Og ikke minst om det er ok med plass hvis seterekke i fremre posisjon. Midtplassen bak ser litt trang ut med tanke på selene, men det er ikke godt å si før man har prøvd.

Det som faktisk skuffer meg litt, er kjørelengde på P45. Antatt 46 mil burde vært 50+ med nyutviklet plattform og "banebrytende" teknologi. At solcellene bare lader noen km per dag er også et minus. Kost/nytte av solcellene tror jeg ikke går i pluss.

Men, nå er det ikke annet å gjøre enn å vente å se om man ble en av de 3000. Og så prøve å finne ut mest mulig om bilen hvis det blir aktuelt.

Tidkrevende å prøve å kjøpe bil!





hELgenen

Tenker det samme. Jeg hadde vel levert inn mitt skjema 10.03,men nada mail ennå.
Tipper det er litt lotto og nå er vel toget gått...

kristiap

Eposten min kom inn nå klokka 12:54

matsemann

I denne videoen ser det ikke ut til å være noe nett mellom kupeen og bagasjerommet.
https://www.youtube.com/watch?v=5rnvzLmT4-w

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA