Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Altfor høy pris på ID3  (Lest 7060 ganger)

JLindberg

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Altfor høy pris på ID3
« Svar #45 på: Lørdag 17. April 2021, klokken 23:21 »
Underskrev avtale på id.3 Pure City versjonen til 285.000 kr i dag. Det er med levering og vinterhjul (måtte prute litt om prisen), men uten varmepumpe. Angret meg på ikke å ha varmepumpe her i kvelden, så sendte en mIl til selgeren om jeg kan nå å tilføye dette.

Hadde tidligere vurdert å kjøpe en brukt e-golf, som var maks 2 år gammel, men prisforskjellen var så lille (50.000 kr ca) til en ny ID.3.

Det jeg synes pure city versjonen mangler mest er rykkekamera, men den har sensorer, så jeg tror det skal gå uten.

OlaM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: Fredag 23. April 2021, klokken 11:20 »
Underskrev avtale på id.3 Pure City versjonen til 285.000 kr i dag. Det er med levering og vinterhjul (måtte prute litt om prisen), men uten varmepumpe. Angret meg på ikke å ha varmepumpe her i kvelden, så sendte en mIl til selgeren om jeg kan nå å tilføye dette.

Hadde tidligere vurdert å kjøpe en brukt e-golf, som var maks 2 år gammel, men prisforskjellen var så lille (50.000 kr ca) til en ny ID.3.

Det jeg synes pure city versjonen mangler mest er rykkekamera, men den har sensorer, så jeg tror det skal gå uten.

Synes det er et bra kjøp jeg, håper du får varmepumpen med. Ryggekamera er veldig kjekt, men med den relativt korte lengden og den utrolige manøvrerbarheten så kommer du nok til å klare deg fint.

unik42

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: Fredag 23. April 2021, klokken 12:27 »
Ca. 300k for bilen da, med varmepumpe?

Kan jeg spør hvorfor du ikke vurderte Model 3? Ikke kritikk, jeg er bare nysgjerrig. Jeg valgte bort M3 på grunn av plass da jeg kjøpte ID4, men hadde kanskje valgt MY om den var tilgjengelig og 40-50k billigere.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

model3citizen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #48 på: Fredag 23. April 2021, klokken 21:19 »

Kan jeg spør hvorfor du ikke vurderte Model 3? Ikke kritikk, jeg er bare nysgjerrig. Jeg valgte bort M3 på grunn av plass da jeg kjøpte ID4, men hadde kanskje valgt MY om den var tilgjengelig og 40-50k billigere.

Er man programforpliktet å alltid ha med Model 3 i sine vurderinger?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

JLindberg

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: Fredag 23. April 2021, klokken 22:55 »

Ja det ble 296.000 kr. med varmepumpe. Det er vår bil nummer to, så vi behøver ikke så mye plass i bilen. Men den primære årsaken til vi fravalgt  Model 3 er prisen. M3 ville komme opp omkring 380.000 kr med vinterdekk, og så er det 85.000 kr i forskjell.