Husk at 400 km rekkevidde ikke er 400 km rekkevidde i praksis på familieferie da. Det er en teoretisk øvelse som fungerer hvis du er alene i bilen, kjører normalt pent og deltar i NAF sin rekkeviddetest.
Kjører du som en BMW-sjåfør skal, har hele familien på tur med bagasjerommet lastet til taket, kanskje en takboks i tillegg og durer nedover motorveien mellom Sørlandet/Østlandet eller Østlandet/Sverige, så kan du se langt etter noe mer enn et par timer i bilen før du må lade. Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men 2 timer er ikke godt nok mellom hver pause på en familiebil.
Det samme gjelder hvis du bruker den til daglig kjøring. Som med alle andre elbiler, så bruker den enormt mye mer strøm på småkjøring (fordi kupéen skal varmes opp/kjøles ned hver tur). Så de 400 km ser du i praksis aldri noe til såfremt du ikke er singel, kjører som om du eide Nissan Leaf og reiser lett.
Det fungerer absolutt, men er langt ifra det jeg anser som bra.