Elbilforum.no

Bilmerker => BMW => BMW iX1 => Emne startet av: JorgenM på mandag 09. november 2020, klokken 08:32

Tittel: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: JorgenMmandag 09. november 2020, klokken 08:32
Lager like så godt en egen tråd for denne.

Skal komme i 2022.
Minst 2 varianter.
- en med 1 motor og kun RWD
- en med 2 motorer og 4WD

Siste bildene (med kamuflasje):
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1772861

(https://cdn.motor1.com/images/mgl/9ojGp/s1/bmw-ix1-spy-photos.jpg)
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119mandag 09. november 2020, klokken 09:08
Spennende! Virker nesten som de gjør det samme med iX3 og iX1: baserer de på dagens fossilversjon. Basert på bildene, ser det ut til at også denne får de gamle nyrene. Heldigvis, tør jeg påstå.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Stikkkontaktmandag 09. november 2020, klokken 09:19
Sitat fra: 1317142119 på mandag 09. november 2020, klokken 09:08
Spennende! Virker nesten som de gjør det samme med iX3 og iX1: baserer de på dagens fossilversjon.

Ja, BMW har vel ikke noen dedikert elbilplattform enn så lenge.
Men jeg sliter litt med å forstå enkeltes aversjon mot delte plattformer.
Mange av de gjerrigste elbilene er jo basert på fossilplattformer. eNiro, Kona EV, Ioniq, e-Golf osv.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119mandag 09. november 2020, klokken 10:21
Det gjør ikke meg noe. iX3 har foreløpig klatret til topps på kjøpslisten min og jeg jobber med å overbevise finansministeren om å bytte ut familiebilen vi har i dag med den. Det var mer en kommentar om at det er en interessant vending. De lanserer noen nye biler med passe store nyrer, mens andre lanseres med neseborene til Pumba. 

Men at det er utfordringer er det ingen tvil om. Ikke bare fordi man ikke utnytter plassen i kupeen optimalt (tenk innvendig plass i i3 kontra en like kort fossilbil), men fordi BMW ikke utnytter plassen utenfor kupeen heller. F.eks. under panseret på iX3 er det ingen ting. Med unntak av noen småting og ledninger, så er det ganske tomt der. Der kunne de ha designet en kjempediger brønn til bagasje. Er nok 100-150 liter uutnyttet bagasjeplass (enda mer hvis de hadde pakket det som allerede er der litt smartere).
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: RJKmandag 09. november 2020, klokken 22:28
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 09. november 2020, klokken 09:19
Sitat fra: 1317142119 på mandag 09. november 2020, klokken 09:08
Spennende! Virker nesten som de gjør det samme med iX3 og iX1: baserer de på dagens fossilversjon.

Ja, BMW har vel ikke noen dedikert elbilplattform enn så lenge.
Men jeg sliter litt med å forstå enkeltes aversjon mot delte plattformer.
Mange av de gjerrigste elbilene er jo basert på fossilplattformer. eNiro, Kona EV, Ioniq, e-Golf osv.


Rimelig sikker på at dette ikke skyldes at det er basert på ice-variantene, men fordi enkelte produsenter har lagt pengene på utviklingen i en effektiv drivlinje. Og at de har hatt et litt anderledes fokus en jalla-blingbling som enkelte andre.


Blir ihvertfall veldig spennende å se dems versjoner av elbiler på ren elbilplattform.


Og Tesla med varmepumpe vil nok rykke litt fra resten på rekkevidde, når tapet blir mindre enn det er nå.Håper de rekker å få en 2021-modell med vinterpumpe med på vintertesten, og gjerne og en SR+ selv om den ikke har dette, men fordi Kina-versjonen har et helt annet batteri.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.msøndag 20. mars 2022, klokken 07:19
Synes estimert rekkevidde på iX1 var overraskende lav til å være en ny bil i 2022. Det kan samtidig bety at prisen blir gunstig for å være konkurranseduktig. 400+ km rekkevidde er nok tilstrekkelig for mange, men hadde trodd de ville strekke seg mot 500 km. Men BMW har nok tenkt at den ikke skal knuse rekkevidden til iX3 og iX40. I praksis vil vel alle disse 3 få tilnærmet lik rekkevidde.

Fra bmw.de:

BMW iX1: Stromverbrauch in kWh/100 km: - (NEFZ) / 18,4 – 17,3 (WLTP)*; Elektrische Reichweite (WLTP) in km: 413 – 438*. * Prognosewerte auf Basis des bisherigen Entwicklungsstands des Fahrzeugs.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpsøndag 20. mars 2022, klokken 09:27
Enig, jeg trodde vi skulle se 500km. Det som overrasker meg, hvis det stemmer, er at de da ikke har brukt samme batteristørrelse som i ix3.

Ref denne: https://insideevs.de/news/574348/bmw-ix1-start-reichweite-stromverbrauch/

Google translate:
Til sammenligning: BMW iX3 klarer opptil 461 km med sitt 74 kWh netto batteri;  minimum strømforbruk her er 18,5 kWh.  Forskjellen mellom batterikapasiteten regnet ut fra forbruk og rekkevidde (85 kWh) og faktisk kapasitet (74 kWh) er 13 prosent.  Hvis ladetapet i BMW iX1 er like stort, må den ha et batteri på 66 kWh.

Kan det evt være at de i Tyskland ikke lanserer AWDversjonen med det største batteriet (?)

Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: turfsurfsøndag 20. mars 2022, klokken 10:10
Skuffende. De med litt mindre biler har tydeligvis ikke behov for å kjøre langt. Legger seg på samme linje som Mercedes.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpsøndag 20. mars 2022, klokken 12:09
Sitat fra: turfsurf på søndag 20. mars 2022, klokken 10:10
Skuffende. De med litt mindre biler har tydeligvis ikke behov for å kjøre langt. Legger seg på samme linje som Mercedes.

Synes jo det er ekstra rart når de har gjort denne bilen 15cm lenger enn forrige modell. Det er jo ikke en utpreget småbil, men en reell konkurrent til MEB som en familiebil. Her kan de jo virkelig få en volummodell, men da kan de ikke kjipe på batteriet.
Så jeg håper dette er tall for Tyskland og ikke Norge sin AWD variant. Da dropper jeg heller og velger ix3, selvom den ikke har AWD. Jeg trenger egentlig plassen i en ix3 men tenkte ix1 kunne holde hvis alt annet stemmer. Men skal ikke ta valget før all info foreligger.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Vw e upsøndag 20. mars 2022, klokken 12:56
Fikk msil fra Bilia om at den skal lanseres snart, noen som vet om den lanseres sammen med Ix7🚘 i Beijng.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.msøndag 20. mars 2022, klokken 15:31
Er vel like greit administrator flytter denne tråden direkte under «BMW»
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Pondus1mandag 21. mars 2022, klokken 23:40
Sitat fra: Chimp på søndag 20. mars 2022, klokken 12:09
Sitat fra: turfsurf på søndag 20. mars 2022, klokken 10:10
Skuffende. De med litt mindre biler har tydeligvis ikke behov for å kjøre langt. Legger seg på samme linje som Mercedes.

Synes jo det er ekstra rart når de har gjort denne bilen 15cm lenger enn forrige modell. Det er jo ikke en utpreget småbil, men en reell konkurrent til MEB som en familiebil. Her kan de jo virkelig få en volummodell, men da kan de ikke kjipe på batteriet.

Er lengden bekreftet noe sted? Har sett både at den blir uendret og økt til ca 4,6m.

Fikk høre fra Bilia for et par mnd siden at de forventet lansering og mulighet for bestilling i april, men leser at det nå forventes salgsstart mot slutten av året. Noen med mer info? Kan jo fort bli 2024 før man får bilen da, slik stås er nå.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.mtirsdag 22. mars 2022, klokken 06:28
Tror nok salgsstart er nært forestående. Ellers ville den nok ikke ligget på denne siden allerede nå. Det vil jo bare ødelegge for salget av andre modeller.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Vw e uptirsdag 22. mars 2022, klokken 06:46
Har også fått mail fra Bilia om dette samt teaser på Instagram. Lansering i våres er mitt tips. 🚘🙂
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 22. mars 2022, klokken 07:10
Lansering mai, juni og juli har jeg hørt fra hhv bilia, bavaria og sulland. Så de er ikke helt samstemt, men snart!
Lengden er ikke bekreftet noe sted, har bare lest det flere steder at den blir strukket ift dagens x1, men selvsagt - alt dette kan ha spunnet ut fra 1 og samme kilde.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: JorgenMtirsdag 22. mars 2022, klokken 08:33
20. april er vel et godt tips. i7 presenteres den dagen og den er også lagt ut på den tyske BMW-siden Trond.m la ut bilde fra.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Pondus1tirsdag 22. mars 2022, klokken 09:16
Selger på Bilia mente at denne kom til å overgå salget av i4 med god margin. Kommer de med AWD, 450km rekkevidde, hengerfeste og god ladefart blir jo dette en solid pakke til under 500k, som de indikerte. Om den i tillegg gjøres ca 15 cm lengre, er den jo et lett valg. Sitter klar på bestillingsknappen ganske umiddelbart, merker jeg...
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119tirsdag 22. mars 2022, klokken 09:27
Blir spennende å se hva de hoster opp av detaljer! Må legge meg på samme list som enkelte andre her og si meg lite imponert over rekkevidden (som da sikkert er med kjipe småfelger og smale ecodekk). Det positive er at BMW har vist seg å være ganske edruelige på WLTP vs virkelig rekkevidde, så det er ikke sikkert dårlig rekkevidde på papiret er så himla dårlig i virkeligheten, sammenlignet med konkurrentene.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.mtirsdag 22. mars 2022, klokken 11:17
Alt over 400 km er jo egentlig bra nok for de fleste. At iX3 går 3 mil lengre tror jeg ikke er avgjørende i forhold til at man får X-drive og at prisen trolig blir lavere. Potensialet er åpenbart til stede for å bli en volumselger. I4 og spesielt M50 er nok rettet mot et smalere marked.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 22. mars 2022, klokken 16:42
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. mars 2022, klokken 11:17
Alt over 400 km er jo egentlig bra nok for de fleste. At iX3 går 3 mil lengre tror jeg ikke er avgjørende i forhold til at man får X-drive og at prisen trolig blir lavere. Potensialet er åpenbart til stede for å bli en volumselger. I4 og spesielt M50 er nok rettet mot et smalere marked.

Enig i det, men konkurrentene har lenger rekkevidde. Dog kan man svelge den kamelen hvis prisen er rett og utstyrsnivået er akseptabelt.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORtirsdag 22. mars 2022, klokken 16:42
Jeg er klar for å bestille!
Men må være mer enn 750kg hengervekt
Og at de ikke dropper noe utstyr som iX3 har.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Electric cars in Norwaytirsdag 22. mars 2022, klokken 16:56
Sitat fra: Chimp på tirsdag 22. mars 2022, klokken 16:42
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. mars 2022, klokken 11:17
Alt over 400 km er jo egentlig bra nok for de fleste. At iX3
Sitat

Enig i det, men konkurrentene har lenger rekkevidde. Dog kan man svelge den kamelen hvis prisen er rett og utstyrsnivået er akseptabelt.

Enig Chimp :+1: rekkevidde er viktigst i dette segmentet av kvalitetsbiler. Men jeg tror den vil uansett selge godt!
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORtirsdag 22. mars 2022, klokken 17:56
Jeg er enig med Trond.m her. De aller fleste klarer seg fint med 400km.
Helt unødvendig å kjøre rundt på unødvendige kilo batteri. Unødvendig kostnad. Mindre miljøvennlig.
400km hver dag gir deg 10x gjennomsnittlig kjørelengde i Norge. Kjekt å ha mer på lengre turer, men de fleste av oss gjør ikke det så ofte.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 22. mars 2022, klokken 18:11
Ja 400 km holder! Men det er på hengende håret når det er kaldt og drittvær fra Oslo, Moss osv til feks Trysil.
Så jeg tar større batteri hver dag i uka just in case. Det samme fordi jeg kjører e18 mot sørlandet og der går batteriet tomt svært raskt. Mange har tilsvarende behov, har kanskje kjørt til jobb tidligere på dagen før hytteturen osv, og ønsker ikke ladekø at fredag kveld ødelegger helgen. Så utviklingen går mot biler med 500-600 km, ikke at man skal klare seg med 400 km.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORtirsdag 22. mars 2022, klokken 18:19
Ja, og selvfølgelig er det noen som trenger mer. Og tror de er overrepresentert her inne  :)
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktaritirsdag 22. mars 2022, klokken 20:17
Jeg tenker 74 kWh er greit på en mellomstor bil. Kona/e-Niro f.eks kom jo langt med 64. PSA sine 50 er for snaut. X75 var for snau med ca 70 i den store bilen, mens S75 gikk greit. Ca 65 kWh i en etron er for lavt. 72 kWh i iX er akkurat på håret men burde hatt 82. (Da hadde de ikke solgt mange iX50)
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119lørdag 26. mars 2022, klokken 15:19
Husk at 400 km rekkevidde ikke er 400 km rekkevidde i praksis på familieferie da. Det er en teoretisk øvelse som fungerer hvis du er alene i bilen, kjører normalt pent og deltar i NAF sin rekkeviddetest.

Kjører du som en BMW-sjåfør skal, har hele familien på tur med bagasjerommet lastet til taket, kanskje en takboks i tillegg og durer nedover motorveien mellom Sørlandet/Østlandet eller Østlandet/Sverige, så kan du se langt etter noe mer enn et par timer i bilen før du må lade. Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men 2 timer er ikke godt nok mellom hver pause på en familiebil.

Det samme gjelder hvis du bruker den til daglig kjøring. Som med alle andre elbiler, så bruker den enormt mye mer strøm på småkjøring (fordi kupéen skal varmes opp/kjøles ned hver tur). Så de 400 km ser du i praksis aldri noe til såfremt du ikke er singel, kjører som om du eide Nissan Leaf og reiser lett.

Det fungerer absolutt, men er langt ifra det jeg anser som bra.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.mlørdag 26. mars 2022, klokken 16:13
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 26. mars 2022, klokken 15:19
Husk at 400 km rekkevidde ikke er 400 km rekkevidde i praksis på familieferie da. Det er en teoretisk øvelse som fungerer hvis du er alene i bilen, kjører normalt pent og deltar i NAF sin rekkeviddetest.

Kjører du som en BMW-sjåfør skal, har hele familien på tur med bagasjerommet lastet til taket, kanskje en takboks i tillegg og durer nedover motorveien mellom Sørlandet/Østlandet eller Østlandet/Sverige, så kan du se langt etter noe mer enn et par timer i bilen før du må lade. Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men 2 timer er ikke godt nok mellom hver pause på en familiebil.

Det samme gjelder hvis du bruker den til daglig kjøring. Som med alle andre elbiler, så bruker den enormt mye mer strøm på småkjøring (fordi kupéen skal varmes opp/kjøles ned hver tur). Så de 400 km ser du i praksis aldri noe til såfremt du ikke er singel, kjører som om du eide Nissan Leaf og reiser lett.

Det fungerer absolutt, men er langt ifra det jeg anser som bra.
Jo, du har et poeng. Men så må man kanskje huske at en av Norges mest solgte elbil, e-tron har hhv. 295 km og 395 km rekkevidde. Så iX1 vil være på nivå med 55, og da vil den nok dekke behovet for de fleste. Men kjører man ofte strekninger på over 25 mil på motorvei, så er behovet annerledes.
Når det er nevnt, så må jeg innrømme at jeg vurderer å bytte til en 60 mils bil, selv om en 40 mil gir minimalt ladebehov underveis for min bruk. Det er mest med tanke på fremtidige ferieturer og langturer (kanskje tom til utlandet). Med 60 mil nominelt, så kan man kjøre 35-40 mil og likevel ligge i intervallet 15-80 %. Det gir større fleksibilitet som kan være praktisk (og litt luksus), selv om det på ingen måte er en nødvendighet. Tenker man på miljøet, så burde man imidlertid ikke velge et batteri som er vesentlig større enn det man trenger til daglig og helgekjøring.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Hen9ngtirsdag 29. mars 2022, klokken 15:27
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 26. mars 2022, klokken 15:19
Husk at 400 km rekkevidde ikke er 400 km rekkevidde i praksis på familieferie da. Det er en teoretisk øvelse som fungerer hvis du er alene i bilen, kjører normalt pent og deltar i NAF sin rekkeviddetest.

Kjører du som en BMW-sjåfør skal, har hele familien på tur med bagasjerommet lastet til taket, kanskje en takboks i tillegg og durer nedover motorveien mellom Sørlandet/Østlandet eller Østlandet/Sverige, så kan du se langt etter noe mer enn et par timer i bilen før du må lade. Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men 2 timer er ikke godt nok mellom hver pause på en familiebil.

Det samme gjelder hvis du bruker den til daglig kjøring. Som med alle andre elbiler, så bruker den enormt mye mer strøm på småkjøring (fordi kupéen skal varmes opp/kjøles ned hver tur). Så de 400 km ser du i praksis aldri noe til såfremt du ikke er singel, kjører som om du eide Nissan Leaf og reiser lett.


Men ønsker BMW å selge dette som en familiebil? Vil vel fort tenke at unge par, pensjonister o.l er mer i målgruppen for denne bilen.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: hELgenentirsdag 29. mars 2022, klokken 15:39
Trodde dette var en slags erstatning for i3 - dog en liten anelse større. Men kommer den med AWD og krok for 1500 kg - og rom for 400++ liter der bak - vel da blir det jo fort en brysom konkurrent for flere.....
400 km er uansett 400 BMW km i min bok og de pleier å være redelige her....Men 450 er jo bedre enn 400
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.mtirsdag 29. mars 2022, klokken 15:50
i3 og X1 oppfatter jeg å være rettet mot forskjellige bruksområder. X1 kanskje ikke bilen for familier med 2 barn og hund, men for små familier, unge par, pasjonister etc. er den optimal. Markedet for denne typen bil er stort. Tiguan og Kuga er vel biler i samme segment, kompakt-klasse SUV.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORtirsdag 29. mars 2022, klokken 19:05
Alle legger det frem som en erstatning for i3. Så jeg tenker den utvider kundegruppen. IX1 er ikke like perfekt bybil, men det blir en minste BMWen en kan få kjøpt. Alternativet er en Mini, men den blir for liten/lav for mange i3 kjøpere og er ikke en ekte BMW.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 29. mars 2022, klokken 21:42
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 29. mars 2022, klokken 15:39
Trodde dette var en slags erstatning for i3 - dog en liten anelse større. Men kommer den med AWD og krok for 1500 kg - og rom for 400++ liter der bak - vel da blir det jo fort en brysom konkurrent for flere.....
400 km er uansett 400 BMW km i min bok og de pleier å være redelige her....Men 450 er jo bedre enn 400

I3 er en nisjebil, bybil.
X1 og ix3  faktisk ganske like. Så på dem nesten ved siden av hverandre her om dagen. Bagasjerom er ganske like, x1 mister bittelitt i bredden og høyden, det var visuelt vanskelig å se. Mener å huske at ix3 er rundt 550 liter og x1 har 505?
Men x1 har et mye mindre ruvende ytre enn ix3. Så skal man ikke glemme at ix3 har et enormt panser med mye tomrom.

Ser ingen grunn til at ix1 blir mindre enn x1 ihvertfall, så jeg tror den vil kaniballisere mye av salget til ix3. Gitt at den får ok rekkevidde og awd selvsagt.

Jeg tenker ihvertfall å ha både i3 og ix1, det ville jeg ikke gjort hvis begge var småbiler. Ix1 blir min hyttebil. Men vi får se, mulig det er jeg som bommer.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119torsdag 31. mars 2022, klokken 12:18
Sitat fra: Hen9ng på tirsdag 29. mars 2022, klokken 15:27
Men ønsker BMW å selge dette som en familiebil? Vil vel fort tenke at unge par, pensjonister o.l er mer i målgruppen for denne bilen.
Kan godt hende BMW ønsker å pushe iX3 på familier, men iX1 vil være en helt normalstørrelse på helt ordinære familiebiler. Det er på ingen måte en liten bil. En sammenligning av dagens X1 mot andre populære familiebiler (merk at dette er dagens X1 - ikke den forventede litt større nye generasjonen X1/iX1):
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Pondus1torsdag 14. april 2022, klokken 11:29
Var innom Bilia i går. Selger visste ikke mye, men anslo lansering på ettersommeren, med levering i 2023. Ikke noe nytt, mao.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: bmw2002mandag 09. mai 2022, klokken 09:56
BMW iX1 forventes å bli 460cm lang. Merkbart større enn dagens modell.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpmandag 09. mai 2022, klokken 17:52
13 cm kortere enn ix3, men den har jo et stort tomrom i panser. Kan den ha utnyttet plassen bedre og samtidig ha AWD så er denne en vinner. Litt synd med rekkevidden selvsagt, men det er tilstrekkelig for oss som hytte- og bybil.

Kjedelig at bmw annonserer prisoppgang på alle modeller fra 1 juni og samtidig fjerner noe av storkunderabatten, siden ix1 vel skal lanseres etter dette
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Tinmandag 09. mai 2022, klokken 20:21
Sitat fra: Chimp på mandag 09. mai 2022, klokken 17:52
13 cm kortere enn ix3, men den har jo et stort tomrom i panser. Kan den ha utnyttet plassen bedre og samtidig ha AWD så er denne en vinner. Litt synd med rekkevidden selvsagt, men det er tilstrekkelig for oss som hytte- og bybil.

Kjedelig at bmw annonserer prisoppgang på alle modeller fra 1 juni og samtidig fjerner noe av storkunderabatten, siden ix1 vel skal lanseres etter dette

Storkunde fra 8 til 4%?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 10. mai 2022, klokken 08:16
Sitat fra: Tin på mandag 09. mai 2022, klokken 20:21
Sitat fra: Chimp på mandag 09. mai 2022, klokken 17:52
13 cm kortere enn ix3, men den har jo et stort tomrom i panser. Kan den ha utnyttet plassen bedre og samtidig ha AWD så er denne en vinner. Litt synd med rekkevidden selvsagt, men det er tilstrekkelig for oss som hytte- og bybil.

Kjedelig at bmw annonserer prisoppgang på alle modeller fra 1 juni og samtidig fjerner noe av storkunderabatten, siden ix1 vel skal lanseres etter dette

Storkunde fra 8 til 4%?

Har ikke sett noen uttalelse fra BMW-ansatte eller liknende, kun rykter om at noe av storkunderabatten skal fjernes
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 10. mai 2022, klokken 11:48
Pressemelding:

https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/helt-nye-bmw-ix1-bmws-neste-elektriske-suv-naermer-seg-i-kompakt-format-3180913
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Vw e uptirsdag 10. mai 2022, klokken 12:11
Ser interessant ut. 🚘🙂
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktaritirsdag 10. mai 2022, klokken 14:57
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=56423 Bilder av spionbilen.
Ser ut som denne får også et laangt panser da det er en kombi el- og bensin-plattform. Forbruk 17,3 til 18,4 kWt er i grunn identisk med ID.4 sitt oppgitte WLTP-forbruk, men sistnevnte får vel ganske sikkert mye mer innvendig plass og har større batteri.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 10. mai 2022, klokken 16:00
Sitat fra: daktari på tirsdag 10. mai 2022, klokken 14:57
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=56423 Bilder av spionbilen.
Ser ut som denne får også et laangt panser da det er en kombi el- og bensin-plattform. Forbruk 17,3 til 18,4 kWt er i grunn identisk med ID.4 sitt oppgitte WLTP-forbruk, men sistnevnte får vel ganske sikkert mye mer innvendig plass og har større batteri.
Ja det er jo MEB som er konkurrent her, spørsmålet er hva de legger seg på i pris mtp den får kortere rekkevidde og antakelig noe mindre plass. Men kanskje bagasjerom blir mer praktisk? Jeg synes ihvertfall ikke bagasjerom i q4 er noe å skryte av, mens ix3 har stooort bagasjerom som jeg mener er like bra/bedre enn feks etron (litt bedre fordi det er høyere og bredere, men ikke like dypt). Spent på hva de får til
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktaritirsdag 10. mai 2022, klokken 17:51
Enig. Skoda har vel det mest firkantede bagasjerommet av de 3.
Det var en kar som la ut bilder av etrpn under ID.4, og man ser at kupeen er like stor selv om snuten på eteon er 30 cm lenger. Fare for noe slikt på iX1 også er jeg redd.
Er også bekymret for at iX1 får kardangtunnel.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 02jantirsdag 10. mai 2022, klokken 19:16
Synes Enyaqen har akseptabel størrelse på bagasjeplass i forhold til hva jeg forventer,men mulig andre biler er bedre.

Noen av grunnspørsmålene jeg ville hatt svar på før sjekk av detaljer er:
Hvilket land produseres bilen i ?
Hvilke oppsett på driverk, fwd eller rwd bias ?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 10. mai 2022, klokken 19:37
Sitat fra: 02jan på tirsdag 10. mai 2022, klokken 19:16
Synes Enyaqen har akseptabel størrelse på bagasjeplass i forhold til hva jeg forventer,men mulig andre biler er bedre.

Noen av grunnspørsmålene jeg ville hatt svar på før sjekk av detaljer er:
Hvilket land produseres bilen i ?
Hvilke oppsett på driverk, fwd eller rwd bias ?

Regensburg, Tyskland
Oppsett på driverk vet jeg ikke, men den kommer med AWD og da pleier det være RWD som blir AWD ved behov.

Leser også at 4 % storkunderabatt er reellt på bmw fra juni av, men at det ikke blir rabatt på ix1, denne får fastpris. Noe som kan tale for at de skreller prisen så lavt de kan ved lansering
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 02jantirsdag 10. mai 2022, klokken 20:28
Høres lovende ut at de velger å produser denne i Europa (da dette er en bil for dette marked). Hvis størrelsen havner på type 460cm så treffer den nok mange i familebilsegmentet.



Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: geearonsdag 11. mai 2022, klokken 06:58
Er iX1 kun fra Regensburg bekreftet informasjon? X1 produseres flere steder enn Regensburg, også ved samme fabrikk i Kina som iX3. Er vel sannsynlig at det av skattemessige årsaker vil være tyske eller nederlandske iX1-er som leveres i EU iallfall, og da havner vi vel på samme lasset. Men så var det ganske overraskende at iX3 kom kun fra Kina..
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimponsdag 11. mai 2022, klokken 19:28
Sitat fra: geear på onsdag 11. mai 2022, klokken 06:58
Er iX1 kun fra Regensburg bekreftet informasjon? X1 produseres flere steder enn Regensburg, også ved samme fabrikk i Kina som iX3. Er vel sannsynlig at det av skattemessige årsaker vil være tyske eller nederlandske iX1-er som leveres i EU iallfall, og da havner vi vel på samme lasset. Men så var det ganske overraskende at iX3 kom kun fra Kina..

Er det som står "overalt", men står ingenting på bmw sine sider om det.

https://www.lydogbilde.no/nyheter/biler/bmw-ix1-naermer-seg/
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Protonic Bluetirsdag 17. mai 2022, klokken 21:54
Sitat fra: geear på onsdag 11. mai 2022, klokken 06:58
Er iX1 kun fra Regensburg bekreftet informasjon? X1 produseres flere steder enn Regensburg, også ved samme fabrikk i Kina som iX3. Er vel sannsynlig at det av skattemessige årsaker vil være tyske eller nederlandske iX1-er som leveres i EU iallfall, og da havner vi vel på samme lasset. Men så var det ganske overraskende at iX3 kom kun fra Kina..

iX1 skal åpenbart bygges i Leipzig sammen med søstermodell Mini Countryman. Det er jo der BMW bygget sin i3.

Der iX1 soll ab 2023 im BMW-Werk Leipzig gebaut werden. Dort wird auch das Schwestermodell Mini Countryman in seiner dritten Generation vom Band laufen. Beide Modelle werden sich wohl die Technik weitgehend teilen, weshalb die Reichweiten-Daten des Mini nicht weit von den hier genannten Werten abweichen dürften.

https://www.electrive.net/2022/03/21/bmw-nennt-erste-daten-zum-ix1/
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 07:48
https://www.bmwblog.com/2022/05/30/2023-bmw-x1-and-ix1-leaked/

540l bagasjerom lover bra
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: geeartirsdag 31. mai 2022, klokken 09:16
Så iX1 får større bagasjerom enn iX med sine 500 liter, som er en mye større bil?

Vel er iX veldig liten bak i forhold til størrelsen, men høres merkelig ut allikevel.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 09:52
Enig, det vil være 30l mer enn ix3 som har 510l.
Har sett x1 vs ix3 mot hverandre i butikk flere ganger og x1 er overraskende bra. Men det er ingen tvil om at ox3 er litt større. Jeg ser for meg at de har strukket bilen litt og fått inn ytterligere cm i dybden. Ix3 vil fortsatt være høyere siden man aldri måler helt opp til taket
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: JorgenMtirsdag 31. mai 2022, klokken 11:03
Bakhjulsstyringa på iX tar litt plass kanskje? Og større batteri. Har ikke sett noen av disse på nært hold så aner ikke.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 12:31
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 31. mai 2022, klokken 11:03
Bakhjulsstyringa på iX tar litt plass kanskje? Og større batteri. Har ikke sett noen av disse på nært hold så aner ikke.
Problemet, og fordelen, med ix er at den har romslig kupé. Designerne brydde seg ikke like mye om lagringsplass. X1 har dårlig plass i baksetet og jeg forventer at det blir trangt her også, men bedre enn i den forrige versjonen.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktaritirsdag 31. mai 2022, klokken 15:08
Setene og dashboard ser jo flott ut. Bagsjerommet også - firkantet og romslig.
Men jeg er veldig veldig bekymret for netto 64 kWh batteri. Denne trenger 80 kWh. Blir det også kardang-tunnel mon tro?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: chargeduptirsdag 31. mai 2022, klokken 16:04
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 15:08
Blir det også kardang-tunnel mon tro?
Mercedes bruker jo det på nye EQE og sier det er for å forsterke platene så jeg blir ikke forundret hvis BMW bruker samme argumentasjon.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 16:11
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 15:08
Setene og dashboard ser jo flott ut. Bagsjerommet også - firkantet og romslig.
Men jeg er veldig veldig bekymret for netto 64 kWh batteri. Denne trenger 80 kWh. Blir det også kardang-tunnel mon tro?

Hyundai kona, skoda 60 osv har jo samme størrelse og det funker.

Kardangtunnel skal jeg garantere. Det er jo en fossilbil også
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: bmw2002tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:34
Synd den ikke har større batteri, raskere lading og flere hestekrefter.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 21:48
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:34
Synd den ikke har større batteri, raskere lading og flere hestekrefter.

Ja takk, men da snakker vi vel en annen prisklasse. Dette blir vel en kjærkommen AWD-familiebil med grei plass med prislapp rundt 500. Står det mellom Ioniq5 og bmw ix1 tror jeg mange velger bmw pga navn og mer følelse av luksus. Selvom batteriet burde vært større og du får høy ladehastighet i Ioniq5.

130kw lading kan være bra det, hvis kurven er bra. Er ganske uinteressant at biler har 250kw lading hvis det bare er fra 0-10% og den deretter faller drastisk. Jeg synes ladehastighet fra 20-80 er mest interessant, siden jeg lader når jeg kan og ikke når jeg må. Dvs jeg ønsker ikke kjøre ned til 10% for å finne ut at ladestasjon er defekt eller det er kø.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktaritirsdag 31. mai 2022, klokken 21:58
Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimptirsdag 31. mai 2022, klokken 22:12
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:58
Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.

Det er vel netto batteri som er 65kwt, det blir jo ikke SÅ ille. Teknologien har jo utviklet seg litt siden e-tron osv, regner med denne får bedre reell rekkevidde enn de 3 gamle premium SUVene etron eqc ipace.

Jeg tror ihvertfall jeg bestiller i morgen. Har bestilt ix3 også. Usikkert hvilken jeg beholder, men blir ix3 først.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Daniel_0007tirsdag 31. mai 2022, klokken 22:13
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:58
Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.

Ja blir nok mer en konkurent mot q4 e-tron 35 og enyaq 60, tipper grunnen for det lille batteriet er nok at den ikke skal komme for nærme ix3 i rekkevidde.
Mindre batteri pleier som regel å bety mindre pris og, hvis den lader som ix på 150kw så er det vel ikke så ille å stoppe hver 25 mil for å lade en 20 minutters tid.
Sett og på videoene til tb om ix40 så hvis denne blir like effektiv som den så blir nok det helt greit, ix40 går lenger enn etron 55 selv om batteriet er vesentlig mindre.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: E-Trondonsdag 01. juni 2022, klokken 00:55
Utifra de første bildene ser bilen råtøff ut!  :+1:
Synd de ikke valgte et litt større batteri,men bilen er uansett spennende!
Kommer an på prisen da? 550 som startpris på awd?

Litt fakta er ute nå.

450 cm lang
184,5 bred
1.64 høy
490 l bagasjerom
1200 kg hengervekt.
55000 euro

https://www.youtube.com/watch?v=c9JKmElSAlY
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Stikkkontaktonsdag 01. juni 2022, klokken 07:31
Sitat fra: E-Trond på onsdag 01. juni 2022, klokken 00:55
450 cm lang
184,5 bred
1.64 høy
490 l bagasjerom
1200 kg hengervekt.
55000 euro

https://www.youtube.com/watch?v=c9JKmElSAlY

0-100 5,7 sek
Mer omfattende standardutstyr enn vanlig X1. Bl.a curved display, ryggekamera etc.
Pen bil syns nå jeg..

For de som forstår tysk..
https://www.bimmertoday.de/2022/06/01/bmw-ix1-alle-bilder-infos-zu-technik-preis-des-elektro-x1/
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktarionsdag 01. juni 2022, klokken 08:40
AutoBild skriver start på €55.000. Bagasjerommet på awd og elbilen er mindre enn på fwd.
Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

https://www.autobild.de/artikel/bmw-x1-ix1-2022-vorstellung-preis-motoren-elektro-plug-in-hybrid-18620159.html
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Stikkkontaktonsdag 01. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimponsdag 01. juni 2022, klokken 09:29
At the rear end, the luggage compartment holds 540 litres with all seats in place, and up to 1,600 litres with the rear seats folded; plug-in variants and the fully electric iX1 can accommodate from 490 litres to 1,495 litres. On pure internal combustion variants, the 40:20:40 split-folding rear seat bench can slide forwards and rearwards through a range of up to 13 cm.


Leser dette som at setene kan slides på fossilvarianten men ikke elbilen? Eller?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: 1317142119onsdag 01. juni 2022, klokken 12:25
Veldig spennende bil! Mye penere enn forventet og akkurat riktig størrelse for en familiebil. Eneste er at det er synd med rekkevidden, men de har sikkert lagt listen lavt nå for å kunne selge en enda dyrere versjon med større batteri senere.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: E-Trondonsdag 01. juni 2022, klokken 13:25
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

189 cm mener jeg han sa.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Stikkkontaktonsdag 01. juni 2022, klokken 15:50
Sitat fra: E-Trond på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:25
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

189 cm mener jeg han sa.

Eins fünf und neunzig sier han etter ca 11:28 i filmen.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Dedefredag 03. juni 2022, klokken 14:04
Jeg har en i3 som var ment å være ventepølse for ix1..
Men er litt skuffet;
- Hadde virkelig håpet på versjon med lengre rekkevidde.
- Skjønner ikke at bmw ikke får til å inkludere en Frunk.  Det er på langtur/ferietur en vil ha med seg ladekabler - og da er bagasjerommet fullt av bagasje.  Er genialt å ha rom foran der du kan legge inn våte (og møkkete?) kabler uten å flytte rundt på bagasje..
- Hvorfor har de tatt bort "hjulet" og menyen til infotainment?  Det er det beste BMW har! Slippe å trykke på skjerm men kunne styre menyene uten å måtte se hva en driver med..   Mulig det nye de har lagt opp til vil funke - men tror jeg vi prøve det i praksis først..

Hmm tenke litt.. Kanskje jeg kjøper nytt hus først og da får litt større parkering og går for ix3? (litt drastisk kanskje - men nytt hus står og på listen - og ny jobb (firmaet jeg jobber i selges så dermed kan det uansett bli flytting). Så får jeg humpe videre med "Lillelbille" (i3).  Er jo superfornøyd med den men ønsker meg jo litt større bil - særlig for langturer.  De siste årene har jeg kjørt nesten 4000km på sommerferie - og fineste ladeplassen er på bildet (på hotell underveis).



Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpfredag 03. juni 2022, klokken 15:07
Dette ser pr nå ikke ut som en bil man mååå kaste seg over med en gang, selvom jeg gjorde det selv. Den kommer uansett i 2023 med mva, ingen rabatter å hente pt, relativt høyt priset. Blir sikkert bedre tilgjengelighet etterhvert. Hus foran bil!
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORfredag 03. juni 2022, klokken 19:17
Hvorfor heter denne tråden ..(2022). Det er vel en 2023 modell vi får?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Vw e upfredag 03. juni 2022, klokken 19:33
Helt enig, godt oppservert. 👍🚘
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: batterimannenfredag 03. juni 2022, klokken 23:17
Sitat fra: LMOR på fredag 03. juni 2022, klokken 19:17
Hvorfor heter denne tråden ..(2022). Det er vel en 2023 modell vi får?

Det visste man nok ikke 9. november 2020, da tråden ble opprettet.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimplørdag 04. juni 2022, klokken 08:45
Sitat fra: Chimp på lørdag 04. juni 2022, klokken 08:39
https://www.elbil24.no/nyheter/ny-elektrisk-bmw-til-folkepris-solgte-600-biler-forste-dagen/76249954

Når BMW i tillegg sier at de første som bestiller kan forvente seg bilen allerede i år, er det kanskje ikke så underlig at bestillingene renner inn.

- Interessen er svært god. Bare første dagen rant det inn mer enn 600 bestillinger, sier kommunikasjonsdirektør Marius Tegneby i BMW Group Norge, til Elbil24.

- Produksjonen starter i november, og jeg er optimistisk på at de første bilene vil bli levert til norske kunder før utgangen av 2022, sier Tegneby.
Setene i bilen var av kunstkinn med uttrekkbar lårstøtte. De er for øvrig perforerte, og støtter både luftbasert kjøling og oppvarming. Vi har ennå ikke kjørt bilen, men komforten virket å være i god BMW-stil.

Her var det mye WTF.

De har sagt 2023 hele veien, så den kom overraskende. Dog hadde jeg et håp om det basert på at noen få fikk ix40 og 50 før jul også. Men der mener jeg produksjon startet litt tidligere?

Jeg ringte om bestilling fra tidlig første dag, men selger sa at systemene var nede. Var først dag 2 rundt kl 11 jeg fikk kontrakt. Jeg var riktignok i riktig rekkefølge, men her lurer jeg på hva som er rett når det står de fikk 600 bestillinger første dag. Blir surt om dette koster meg mva. Var det andre som opplevde det samme? Får jo uansett bare vente å se, men kjekt å vite.

Perforerte aktive seter med massasje og varme har jeg lest, men at det er luftkjøling er vel feil?
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORlørdag 04. juni 2022, klokken 09:19
Tror ikke det er luft nei, konfiguratoren til X1 er oppe i Tyskland, og tipper det er samme utstyr.
iX startet produksjonen i juli, og det var ikke så mange som fikk samme år, så jeg tror ikke det er 600 som får i år, kanskje ikke noen.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimplørdag 04. juni 2022, klokken 10:12
Kanskje et utspill for å få flere bestillinger
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Jallalørdag 04. juni 2022, klokken 10:32
Sitat fra: Chimp på lørdag 04. juni 2022, klokken 08:45
Perforerte aktive seter med massasje og varme har jeg lest, men at det er luftkjøling er vel feil?
Ja, det står ingenting om ventilasjon i setene. Her om fremsetene fra den lange versjonen av presseomtalen.

Newly developed seats offer even better comfort.
The newly developed seats in the compact SAV offer classy looks,
optimised comfort over long distances and extended functionality. This
applies to both the standard items and the optional sport seats, which
also stand out with their prominent bolsters and shoulder areas, and
their adjustability of seat angle and depth. Seat heating can be specified
as an option, as can electric adjustment (including memory function) for
the fore-and-aft position, height, and cushion/backrest angle for both
the standard seats and sport seats. The two seat variants are also
available with lumbar support in the backrest including massage
function.
Available as alternatives to the standard anthracite-coloured cloth
upholstery are the Sensatec perforated variant and Vernasca leather
with attractive quilting. Customers can choose from the colours Black,
Mocha and Oyster for each variant. The Sensatec surfaces are also
available in bi-colour Red/Black. The M Sport package brings
Sensatec/Alcantara sport seats in black with blue contrast stitching or –
as an option – Vernasca leather with special diamond quilting.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktarilørdag 04. juni 2022, klokken 22:59
https://youtu.be/c9JKmElSAlY
Autogefühl har fin gjennomgang.  Viser forskjellig trim og seter. Flott interiør må jeg si, og pene eksteriørdetaljer. Bagasjerom er d/b/h 90 x 100 x 40. Kardangtunnelen er mindre enn jeg trodde, men i sum ser denne trangere ut enn id.4.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Trond.msøndag 05. juni 2022, klokken 06:10
Sitat fra: daktari på lørdag 04. juni 2022, klokken 22:59
https://youtu.be/c9JKmElSAlY
Autogefühl har fin gjennomgang.  Viser forskjellig trim og seter. Flott interiør må jeg si, og pene eksteriørdetaljer. Bagasjerom er d/b/h 90 x 100 x 40. Kardangtunnelen er mindre enn jeg trodde, men i sum ser denne trangere ut enn id.4.
40 høyde ? Med de målene er det jo under 400 liter. 40 cm er ekstremt grunt bagasjerom. De fleste ligger mellom 45 og 50 cm.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORsøndag 05. juni 2022, klokken 07:00
Tror han var litt for rask, det er 42 opp til undersiden av det som ser ut som kroker til å feste bæreposer i. Opp til undersiden av lokket, altså det du kan stable opp til, ser det ut som det er 48.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Electric cars in Norwaysøndag 05. juni 2022, klokken 08:30
Fin video :+1: håper de kommer i år til Norge.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: daktarisøndag 05. juni 2022, klokken 16:17
Sitat fra: LMOR på søndag 05. juni 2022, klokken 07:00
Tror han var litt for rask, det er 42 opp til undersiden av det som ser ut som kroker til å feste bæreposer i. Opp til undersiden av lokket, altså det du kan stable opp til, ser det ut som det er 48.
Han sa 40+. Men han hadde tømmerstokker litt på skrå. Erfaringsmessig ser det ikke så høyt ut.

Ipace, Model S, 3 og iX40 har alle 46 cm h under gardin på mine mål. Etron litt under med 42. Id.4 derimot hele 59 cm.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpsøndag 05. juni 2022, klokken 16:46
Kan være grei høyde totalt allikevel. Går alltid for bagasjeromsnetting eller gitter istedenfor hattehylle, men selvsagt - folk har forskjellige krav og ønsker.
Både id4 og ix1 har det jeg mener er ideell utforming av bakluke. Ipace 'n min fikk for dårlig plass i et ellers stort bagasjerom grunnet altfor skrå luke.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORsøndag 05. juni 2022, klokken 16:47
Han målte til der han peker, som var 42, men det er altså ikke der hyllen går, den går øverst og ikke nederst på festet i veggen.

Ser det godt på bildet under, at det er stor forskjell på over under på denne listen og at han målte under pose-krokene, som ikke gir mening. De kan ikke være over lokket..
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: hELgenensøndag 05. juni 2022, klokken 16:59
BMW har nok literene i behold.

BMW har alltid stått for meg som ekstremt redelige mhp tekniske data

Forhandlerene derimot....de kan gjerne selge biler med feil/justert km dessverre.

Sånn sett hyller jeg nå prisingen..null rabatt er mest rettferdig og dermed så treffer iX1 meg bedre enn tidligere erfaringer med storkunderabatt
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Chimpsøndag 05. juni 2022, klokken 17:00
Er jo glatt 4-5 cm til der ja.

Skrev om dette tidligere, og vet det er en bagatell, men allikevel er det litt surt når jeg leser om 600 bestillinger første dag. Selger sa altså at systemene var nede dag 1, jeg fikk først kontrakt og bekreftet bestilling dag 2. Skjedde dette ikke med noen andre? Er ingenting jeg får gjort, bare nysgjerrig.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: LMORsøndag 05. juni 2022, klokken 17:45
Vi har vel ikke helt kontroll på nå det faktisk legges inn i systemet etter at kontrakten er skrevet under.
Tittel: Sv: BMW iX1 (2022)
Skrevet av: Petter-Smandag 13. juni 2022, klokken 20:33
Noen som har fått med seg når den kan prøvekjøres?