Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX1 (2022)

Startet av JorgenM, mandag 09. november 2020, klokken 08:32

« forrige - neste »

batterimannen

Sitat fra: LMOR på fredag 03. juni 2022, klokken 19:17
Hvorfor heter denne tråden ..(2022). Det er vel en 2023 modell vi får?

Det visste man nok ikke 9. november 2020, da tråden ble opprettet.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Chimp

#76
Sitat fra: Chimp på lørdag 04. juni 2022, klokken 08:39
https://www.elbil24.no/nyheter/ny-elektrisk-bmw-til-folkepris-solgte-600-biler-forste-dagen/76249954

Når BMW i tillegg sier at de første som bestiller kan forvente seg bilen allerede i år, er det kanskje ikke så underlig at bestillingene renner inn.

- Interessen er svært god. Bare første dagen rant det inn mer enn 600 bestillinger, sier kommunikasjonsdirektør Marius Tegneby i BMW Group Norge, til Elbil24.

- Produksjonen starter i november, og jeg er optimistisk på at de første bilene vil bli levert til norske kunder før utgangen av 2022, sier Tegneby.
Setene i bilen var av kunstkinn med uttrekkbar lårstøtte. De er for øvrig perforerte, og støtter både luftbasert kjøling og oppvarming. Vi har ennå ikke kjørt bilen, men komforten virket å være i god BMW-stil.

Her var det mye WTF.

De har sagt 2023 hele veien, så den kom overraskende. Dog hadde jeg et håp om det basert på at noen få fikk ix40 og 50 før jul også. Men der mener jeg produksjon startet litt tidligere?

Jeg ringte om bestilling fra tidlig første dag, men selger sa at systemene var nede. Var først dag 2 rundt kl 11 jeg fikk kontrakt. Jeg var riktignok i riktig rekkefølge, men her lurer jeg på hva som er rett når det står de fikk 600 bestillinger første dag. Blir surt om dette koster meg mva. Var det andre som opplevde det samme? Får jo uansett bare vente å se, men kjekt å vite.

Perforerte aktive seter med massasje og varme har jeg lest, men at det er luftkjøling er vel feil?

LMOR

Tror ikke det er luft nei, konfiguratoren til X1 er oppe i Tyskland, og tipper det er samme utstyr.
iX startet produksjonen i juli, og det var ikke så mange som fikk samme år, så jeg tror ikke det er 600 som får i år, kanskje ikke noen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Chimp

Kanskje et utspill for å få flere bestillinger

Jalla

Sitat fra: Chimp på lørdag 04. juni 2022, klokken 08:45
Perforerte aktive seter med massasje og varme har jeg lest, men at det er luftkjøling er vel feil?
Ja, det står ingenting om ventilasjon i setene. Her om fremsetene fra den lange versjonen av presseomtalen.

Newly developed seats offer even better comfort.
The newly developed seats in the compact SAV offer classy looks,
optimised comfort over long distances and extended functionality. This
applies to both the standard items and the optional sport seats, which
also stand out with their prominent bolsters and shoulder areas, and
their adjustability of seat angle and depth. Seat heating can be specified
as an option, as can electric adjustment (including memory function) for
the fore-and-aft position, height, and cushion/backrest angle for both
the standard seats and sport seats. The two seat variants are also
available with lumbar support in the backrest including massage
function.
Available as alternatives to the standard anthracite-coloured cloth
upholstery are the Sensatec perforated variant and Vernasca leather
with attractive quilting. Customers can choose from the colours Black,
Mocha and Oyster for each variant. The Sensatec surfaces are also
available in bi-colour Red/Black. The M Sport package brings
Sensatec/Alcantara sport seats in black with blue contrast stitching or –
as an option – Vernasca leather with special diamond quilting.

daktari


https://youtu.be/c9JKmElSAlY
Autogefühl har fin gjennomgang.  Viser forskjellig trim og seter. Flott interiør må jeg si, og pene eksteriørdetaljer. Bagasjerom er d/b/h 90 x 100 x 40. Kardangtunnelen er mindre enn jeg trodde, men i sum ser denne trangere ut enn id.4.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: daktari på lørdag 04. juni 2022, klokken 22:59

https://youtu.be/c9JKmElSAlY
Autogefühl har fin gjennomgang.  Viser forskjellig trim og seter. Flott interiør må jeg si, og pene eksteriørdetaljer. Bagasjerom er d/b/h 90 x 100 x 40. Kardangtunnelen er mindre enn jeg trodde, men i sum ser denne trangere ut enn id.4.
40 høyde ? Med de målene er det jo under 400 liter. 40 cm er ekstremt grunt bagasjerom. De fleste ligger mellom 45 og 50 cm.

LMOR

Tror han var litt for rask, det er 42 opp til undersiden av det som ser ut som kroker til å feste bæreposer i. Opp til undersiden av lokket, altså det du kan stable opp til, ser det ut som det er 48.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Electric cars in Norway

Fin video :+1: håper de kommer i år til Norge.

daktari

Sitat fra: LMOR på søndag 05. juni 2022, klokken 07:00
Tror han var litt for rask, det er 42 opp til undersiden av det som ser ut som kroker til å feste bæreposer i. Opp til undersiden av lokket, altså det du kan stable opp til, ser det ut som det er 48.
Han sa 40+. Men han hadde tømmerstokker litt på skrå. Erfaringsmessig ser det ikke så høyt ut.

Ipace, Model S, 3 og iX40 har alle 46 cm h under gardin på mine mål. Etron litt under med 42. Id.4 derimot hele 59 cm.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Kan være grei høyde totalt allikevel. Går alltid for bagasjeromsnetting eller gitter istedenfor hattehylle, men selvsagt - folk har forskjellige krav og ønsker.
Både id4 og ix1 har det jeg mener er ideell utforming av bakluke. Ipace 'n min fikk for dårlig plass i et ellers stort bagasjerom grunnet altfor skrå luke.

LMOR

#86
Han målte til der han peker, som var 42, men det er altså ikke der hyllen går, den går øverst og ikke nederst på festet i veggen.

Ser det godt på bildet under, at det er stor forskjell på over under på denne listen og at han målte under pose-krokene, som ikke gir mening. De kan ikke være over lokket..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

BMW har nok literene i behold.

BMW har alltid stått for meg som ekstremt redelige mhp tekniske data

Forhandlerene derimot....de kan gjerne selge biler med feil/justert km dessverre.

Sånn sett hyller jeg nå prisingen..null rabatt er mest rettferdig og dermed så treffer iX1 meg bedre enn tidligere erfaringer med storkunderabatt

Chimp

Er jo glatt 4-5 cm til der ja.

Skrev om dette tidligere, og vet det er en bagatell, men allikevel er det litt surt når jeg leser om 600 bestillinger første dag. Selger sa altså at systemene var nede dag 1, jeg fikk først kontrakt og bekreftet bestilling dag 2. Skjedde dette ikke med noen andre? Er ingenting jeg får gjort, bare nysgjerrig.

LMOR

Vi har vel ikke helt kontroll på nå det faktisk legges inn i systemet etter at kontrakten er skrevet under.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA