Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW iX1 (2022)

Startet av JorgenM, mandag 09. november 2020, klokken 08:32

« forrige - neste »

daktari

Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:58
Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.

Det er vel netto batteri som er 65kwt, det blir jo ikke SÅ ille. Teknologien har jo utviklet seg litt siden e-tron osv, regner med denne får bedre reell rekkevidde enn de 3 gamle premium SUVene etron eqc ipace.

Jeg tror ihvertfall jeg bestiller i morgen. Har bestilt ix3 også. Usikkert hvilken jeg beholder, men blir ix3 først.

Daniel_0007

#62
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. mai 2022, klokken 21:58
Jeg tenkte at denne kunne bli en litt premium ID.4 konkurrent, men 14 kWh mindre batteri er jo komisk i 2022. Den er en e-Niro-konkurrent - en 2018-bil egentlig.

Ja blir nok mer en konkurent mot q4 e-tron 35 og enyaq 60, tipper grunnen for det lille batteriet er nok at den ikke skal komme for nærme ix3 i rekkevidde.
Mindre batteri pleier som regel å bety mindre pris og, hvis den lader som ix på 150kw så er det vel ikke så ille å stoppe hver 25 mil for å lade en 20 minutters tid.
Sett og på videoene til tb om ix40 så hvis denne blir like effektiv som den så blir nok det helt greit, ix40 går lenger enn etron 55 selv om batteriet er vesentlig mindre.
Model 3 2019 LR Rwd

E-Trond

#63
Utifra de første bildene ser bilen råtøff ut!  :+1:
Synd de ikke valgte et litt større batteri,men bilen er uansett spennende!
Kommer an på prisen da? 550 som startpris på awd?

Litt fakta er ute nå.

450 cm lang
184,5 bred
1.64 høy
490 l bagasjerom
1200 kg hengervekt.
55000 euro

https://www.youtube.com/watch?v=c9JKmElSAlY
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Stikkkontakt

Sitat fra: E-Trond på onsdag 01. juni 2022, klokken 00:55
450 cm lang
184,5 bred
1.64 høy
490 l bagasjerom
1200 kg hengervekt.
55000 euro

https://www.youtube.com/watch?v=c9JKmElSAlY

0-100 5,7 sek
Mer omfattende standardutstyr enn vanlig X1. Bl.a curved display, ryggekamera etc.
Pen bil syns nå jeg..

For de som forstår tysk..
https://www.bimmertoday.de/2022/06/01/bmw-ix1-alle-bilder-infos-zu-technik-preis-des-elektro-x1/

daktari

AutoBild skriver start på €55.000. Bagasjerommet på awd og elbilen er mindre enn på fwd.
Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

https://www.autobild.de/artikel/bmw-x1-ix1-2022-vorstellung-preis-motoren-elektro-plug-in-hybrid-18620159.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

Chimp

At the rear end, the luggage compartment holds 540 litres with all seats in place, and up to 1,600 litres with the rear seats folded; plug-in variants and the fully electric iX1 can accommodate from 490 litres to 1,495 litres. On pure internal combustion variants, the 40:20:40 split-folding rear seat bench can slide forwards and rearwards through a range of up to 13 cm.


Leser dette som at setene kan slides på fossilvarianten men ikke elbilen? Eller?

1317142119

Veldig spennende bil! Mye penere enn forventet og akkurat riktig størrelse for en familiebil. Eneste er at det er synd med rekkevidden, men de har sikkert lagt listen lavt nå for å kunne selge en enda dyrere versjon med større batteri senere.

E-Trond

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

189 cm mener jeg han sa.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Stikkkontakt

Sitat fra: E-Trond på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:25
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: daktari på onsdag 01. juni 2022, klokken 08:40

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

189 cm mener jeg han sa.

Eins fünf und neunzig sier han etter ca 11:28 i filmen.

Dede

Jeg har en i3 som var ment å være ventepølse for ix1..
Men er litt skuffet;
- Hadde virkelig håpet på versjon med lengre rekkevidde.
- Skjønner ikke at bmw ikke får til å inkludere en Frunk.  Det er på langtur/ferietur en vil ha med seg ladekabler - og da er bagasjerommet fullt av bagasje.  Er genialt å ha rom foran der du kan legge inn våte (og møkkete?) kabler uten å flytte rundt på bagasje..
- Hvorfor har de tatt bort "hjulet" og menyen til infotainment?  Det er det beste BMW har! Slippe å trykke på skjerm men kunne styre menyene uten å måtte se hva en driver med..   Mulig det nye de har lagt opp til vil funke - men tror jeg vi prøve det i praksis først..

Hmm tenke litt.. Kanskje jeg kjøper nytt hus først og da får litt større parkering og går for ix3? (litt drastisk kanskje - men nytt hus står og på listen - og ny jobb (firmaet jeg jobber i selges så dermed kan det uansett bli flytting). Så får jeg humpe videre med "Lillelbille" (i3).  Er jo superfornøyd med den men ønsker meg jo litt større bil - særlig for langturer.  De siste årene har jeg kjørt nesten 4000km på sommerferie - og fineste ladeplassen er på bildet (på hotell underveis).




Chimp

Dette ser pr nå ikke ut som en bil man mååå kaste seg over med en gang, selvom jeg gjorde det selv. Den kommer uansett i 2023 med mva, ingen rabatter å hente pt, relativt høyt priset. Blir sikkert bedre tilgjengelighet etterhvert. Hus foran bil!

LMOR

Hvorfor heter denne tråden ..(2022). Det er vel en 2023 modell vi får?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vw e up

Helt enig, godt oppservert. 👍🚘

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA