FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

"Gratis FSD" til TM3kunder i mars2019, var vel kompensasjon til kundene, fordi Tesla hadde satt ned prisen for alle som IKKE stod på venteliste..Tesla gav ikke penger tilbake men en sw-pakke som CEO/styrelederen sa ville stige til $100.000.

Når Kinesiske biler produseres billigere og minst like gode som Tesla sine, så kan det være at Tesla ikke tjener penger på EAP/FSD-lureriet sitt, mtp det lange løp.
SuperChargerne er åpne for alle, software hos konkurrentene er tilnærmet gratis, Elon er ikke deres CEO, de har minst like gode renteavtaler, de kommer med nye alternativer/biler kontinuerlig.

Inntil videre kjører jeg fremdels med hevet hode i min fine model S ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

What-a-watt

SitatInntil videre kjører jeg fremdels med hevet hode i min fine model S ;D

Enig, og jeg sparer 15.000.- NOK pr. år med gratis Superlader, 2 stk. SuC like i nærheten, og fremdeles den beste bilen jeg har hatt kjøremessig!

Handyman

Sitat fra: JorEl på fredag 31. januar 2025, klokken 15:06"Gratis FSD" til TM3kunder i mars2019, var vel kompensasjon til kundene, fordi Tesla hadde satt ned prisen for alle som IKKE stod på venteliste..Tesla gav ikke penger tilbake men en sw-pakke som CEO/styrelederen sa ville stige til $100.000.
På den tiden mener jeg at valgene var 1. "ingen AP", 2. EAP eller 3. FSD, og at de som hadde bestilt uten AP ble oppgradert til standard Ap, og de som hadde bestilt EAP ble oppgradert til FSD. Noen med FSD tror jeg også klarte å forhandle frem en kompensasjon, uten at jeg er sikker.
De som fikk levert TM3 før 15 mars (ikke mange) ble ikke oppgradert. De ble naturligvis ikke fornøyd.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Sitat fra: What-a-watt på fredag 31. januar 2025, klokken 15:21
SitatInntil videre kjører jeg fremdels med hevet hode i min fine model S ;D

Enig, og jeg sparer 15.000.- NOK pr. år med gratis Superlader, 2 stk. SuC like i nærheten, og fremdeles den beste bilen jeg har hatt kjøremessig!
Enig minus Gratis SUC :'(  Husker jeg spurte etterpå handelen om det fulgte med :) Vet jeg hadde spart lite, pga lite kjøring og at jeg lader hjemme og hjemme er best. Men det hadde likevel vært deilig. Pokker (mildt, kraftutrykk)
Liker at de som kjører mye og har hatt mange biler, skryter av bilen min :) Det viser jo også at de har greie på bil ;)

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på mandag 27. januar 2025, klokken 17:38
Sitat fra: JorEl på mandag 27. januar 2025, klokken 16:54Karakter til noe som ikke har et definert bunn- eller topp-nivå, er ikke lett.
Heller ikke lett å gi karakter på SW som skifte karrakter kontinuerlig :police:

Men å love at det er ferdig i neste måned, samt og ta 6-titusener for varen, det er mye enklere.
Kanskje for enkelt, vil noen FSDkunder si  ;)  ::)

Hvor lenge kan Tesla leve med FSD-lureriet sitt? Tenker på det å selge skinnet før bjørnen er skutt/født. For Elon Musk virker det jo å være en selvfølge, men for Tesla som kanskje vil opptre seriøst, så lukter det litt fisk og fanteri.

Heil Musk ;)

Hvis du tar det nylig publiserte maleriet av Trump og Musk, så kan du bytte ansiktet på Trump med Musk og Musk kan få ansiktet til faren til supermann. Det blir vel en grei illustrasjon på hvordan du føler det?
Nå begynner det å bli dypt her ;D

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 31. januar 2025, klokken 18:28
Sitat fra: Counterpointer på mandag 27. januar 2025, klokken 17:38
Sitat fra: JorEl på mandag 27. januar 2025, klokken 16:54Karakter til noe som ikke har et definert bunn- eller topp-nivå, er ikke lett.
Heller ikke lett å gi karakter på SW som skifte karrakter kontinuerlig :police:

Men å love at det er ferdig i neste måned, samt og ta 6-titusener for varen, det er mye enklere.
Kanskje for enkelt, vil noen FSDkunder si  ;)  ::)

Hvor lenge kan Tesla leve med FSD-lureriet sitt? Tenker på det å selge skinnet før bjørnen er skutt/født. For Elon Musk virker det jo å være en selvfølge, men for Tesla som kanskje vil opptre seriøst, så lukter det litt fisk og fanteri.

Heil Musk ;)

Hvis du tar det nylig publiserte maleriet av Trump og Musk, så kan du bytte ansiktet på Trump med Musk og Musk kan få ansiktet til faren til supermann. Det blir vel en grei illustrasjon på hvordan du føler det?
Nå begynner det å bli dypt her ;D
Ganske grunt vil jeg si.....

kodax

Sitat fra: What-a-watt på fredag 31. januar 2025, klokken 11:256 års ventetid på et kjøpt og betalt produkt er uansett ikke akseptabelt. Det mener Tesla også, og refunderer de som krever det, og som kjøpte før 1. mars 2019.
Var det sånn at noe av formuleringen som endret seg da? Fra hva til hva?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

What-a-watt

Ja. Etter 1. mars 2019 ble den opprinnelige beskrivelsen betydelig moderert. Nå ser det ut løfte om at alle Tesla-biler er klargjort for FSD kan bli et moment som kan utvide 2019-grensen.

JorEl

Nok en artikkel som trekker lange linjer mot Full Selvkjøring. Helt sant!

Kommentarene under artikkelen, bærer preg av early-adopters og fans som begynner å miste humøret.

https://electrek.co/2025/01/25/tesla-refuses-to-do-the-right-thing-about-full-self-driving-transfers/

ToWalkOrDrive

Sitat fra: JorEl på lørdag 01. februar 2025, klokken 18:54Nok en artikkel som trekker lange linjer mot Full Selvkjøring. Helt sant!

Kommentarene under artikkelen, bærer preg av early-adopters og fans som begynner å miste humøret.

https://electrek.co/2025/01/25/tesla-refuses-to-do-the-right-thing-about-full-self-driving-transfers/

Men Muslolini sa på Earningscall at alle skal få...en gang....kanskje...

https://www.teslarati.com/tesla-fsd-hw3-free-upgrade/
Tesla Model Y                         2021-

filtvet

Test av fsd i kina. Ser ut som om de er kommet noen hundre prosent lengre enn tesla
https://www.youtube.com/watch?v=VuDSz06BT2g

turfsurf

Hadde vært interessant å se slike systemer på landeveier med dårlig merking og i typisk norsk høst og vintervær.

Men det er ihvertfall ikke mye tvil om at vesten blir frakjørt på software siden. EU dreper all utvikling med regulering og i USA dreper de seg selv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

Sitat fra: filtvet på søndag 02. februar 2025, klokken 08:43Test av fsd i kina. Ser ut som om de er kommet noen hundre prosent lengre enn tesla

Lovende! Synd at det er kinesisk... (selv om amerikanske ikke er stort bedre i disse dager!).

Hva er det denne klarer som FSD v13 ikke klarer, helt konkret? (videoen usedvanlig lang, har ikke tid, selv ved 2x avspillingshastighet). Men du som har sett videoen kan kanskje trekke frem noen høydepunkter? :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på søndag 02. februar 2025, klokken 09:38Hadde vært interessant å se slike systemer på landeveier med dårlig merking og i typisk norsk høst og vintervær.

Men det er ihvertfall ikke mye tvil om at vesten blir frakjørt på software siden. EU dreper all utvikling med regulering og i USA dreper de seg selv.

Fasit det du skriver om EU. Mer usikker mht. USA, hvor man har tech savvy folk i posisjon, men der tariffer typisk drar i motsatt retning mht. omstillingshastighet.

Norske landeveier, med eller uten merking, blir fort en lek målt opp mot kinesisk bytrafikk. I hvert fall om høsten, før snøen kommer og forkludrer ting (både for lidar og rene kamerabaserte systemer).

Teknologien er mer enn klar for Europa (som L2), men EU nekter. Jaja.
TMYP HW4 / TM3P Atom

turfsurf

Sitat fra: CorsoDante på søndag 02. februar 2025, klokken 10:34Norske landeveier, med eller uten merking, blir fort en lek målt opp mot kinesisk bytrafikk. I hvert fall om høsten, før snøen kommer og forkludrer ting (både for lidar og rene kamerabaserte systemer).
Nja, regnvær og tåke er en stor utfordring for både lidar og kamera. Systemene er mer enn kapable nok til å håndtere trafikk, men hvis de ikke ser hjelper det fint lite.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA