FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: daktari på torsdag 23. januar 2025, klokken 22:30
Sitat fra: Handyman på torsdag 23. januar 2025, klokken 19:24
Sitat fra: Handyman på tirsdag 21. januar 2025, klokken 10:00
Sitat fra: daktari på tirsdag 21. januar 2025, klokken 09:51Problemet er at det du skriver om at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd ikke er troverdig,
Vis meg hvor jeg har skrevet dette! Du ser igjen ut til å tillegge meg meninger jeg ikke har.
Du ser ikke ut å ville vise hvor jeg har skrevet "at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd". Det er altså en løgn fra din side.
Bra du minnet meg på dette. Starter i nyere tid, og blar oss bakover i fortiden, med de begrensninger søk på forumet har.

Påstanden din er fortsatt en løgn. I kjent stil vrir du deg bort fra løgnene dine.
Hvor påstår jeg "at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd"?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på torsdag 23. januar 2025, klokken 23:13Påstanden din er fortsatt en løgn. I kjent stil vrir du deg bort fra løgnene dine.
Daktari gjør jo jobben for deg og bekrefter det du skriver
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på fredag 24. januar 2025, klokken 05:23
Sitat fra: Handyman på torsdag 23. januar 2025, klokken 23:13Påstanden din er fortsatt en løgn. I kjent stil vrir du deg bort fra løgnene dine.
Daktari gjør jo jobben for deg og bekrefter det du skriver
Ja. Det er helt trolig hvordan han holder på. Totalt mangel på troverdighet.
Jeg er sikker på at andre forstod at min erfaring er at bilen fungerer bedre i snø og sludd etter at RADARen ble deaktivert, og at jeg derfor ikke ønsker at den aktiveres igjen. Det er langt ifra det samme som å si "at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd".
Alle som har erfaring med AP vet at det er et godt stykke igjen før den fungerer perfekt (om den noen gang i det hele tatt kommer til å gjøre det). Spesielt i vintervær!
Jeg tror alle andre forstår at når man sier at ting har blitt bedre, så er det ikke det samme som å si at det er blitt perfekt.

daktari

Sitat fra: Handyman på torsdag 23. januar 2025, klokken 23:13
Sitat fra: daktari på tirsdag 21. januar 2025, klokken 09:51Problemet er at det du skriver om at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd ikke er troverdig,
Vis meg hvor jeg har skrevet dette! Du ser igjen ut til å tillegge meg meninger jeg ikke har.
Du ser ikke ut å ville vise hvor jeg har skrevet "at AP nå fungerer perfekt i snø og sludd". Det er altså en løgn fra din side.
Bra du minnet meg på dette. Starter i nyere tid, og blar oss bakover i fortiden, med de begrensninger søk på forumet har.

Påstanden din er fortsatt en løgn. I kjent stil vrir du deg bort fra løgnene dine.
Det er etterlatt inntrykk selv om du ikke bruker akkurat de ordene i akkurat den rekkefølgen.

Hva slags karakter gir du AP nå? Prøv  å vær litt konkret. Mellom 1-6?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Handyman

Sitat fra: daktari på fredag 24. januar 2025, klokken 08:25
Sitat fra: Handyman på torsdag 23. januar 2025, klokken 23:13

Det er etterlatt inntrykk selv om du ikke bruker akkurat de ordene i akkurat den rekkefølgen.
Takk at du tydelig bekrefter at det er noe jeg IKKE har skrevet eller påstått. Det bekrefter også ettertrykkelig at du har misforstått mye av hva jeg skrevet. Dessverre ikke noe nytt. Men takk for bekreftelsen uansett.

What-a-watt

IMO er det ingen grunn til å kritisere Daktari. Han kan skrive og mene det han vil. Det "sårer" kanskje de som har et annet syn på, og forhold til, Tesla enn han, men det må da tåles. Det trenges kanskje litt motvekt. Å kalle noen for løgnere og hatere i et diskusjonsforum er IOM et lavmål, og er ord som iallfall i mitt vokabular er reservert til noe helt annet og alvorligere enn innlegg i et bilforum.

Handyman

Når noen beskyldes for å ha sagt noe de ikke har sagt, så må det da være helt innenfor å påpeke dette. Hadde den som kom med påstanden innrømmet at det var feil, så ville det stilt seg helt annerledes. Men når vedkommende i stedet henter frem tidligere innlegg for å underbygge sin uriktige påstand, er det etter min mening helt riktig å si at det er løgn.
Vedkommende selv bruker ordet løgn ganske flittig.
Jeg lever helt fint med at vi har ulik oppfatning rundt saker, men godtar ikke når jeg tillegges meninger jeg ikke har.

daktari

Sitat fra: Handyman på fredag 24. januar 2025, klokken 10:35Når noen beskyldes for å ha sagt noe de ikke har sagt, så må det da være helt innenfor å påpeke dette. Hadde den som kom med påstanden innrømmet at det var feil, så ville det stilt seg helt annerledes. Men når vedkommende i stedet henter frem tidligere innlegg for å underbygge sin uriktige påstand, er det etter min mening helt riktig å si at det er løgn.
Vedkommende selv bruker ordet løgn ganske flittig.
Jeg lever helt fint med at vi har ulik oppfatning rundt saker, men godtar ikke når jeg tillegges meninger jeg ikke har.
Jeg sier at Musk lyver. Det vet alle.

Jeg sier at du fremstiller AP som perfekt. Du nekter for det. Men hva er din presise vurdering? Gi en karakter fra 1-6. Gjerne del opp i scenarier.

Det er forøvrig slående når man blar 5 år tilbake i innlegg om AP og FSD hvor mye personlig kritikk Tesla-fans har slengt når noen påpeker svakheter. Med en gang en stakkars eier sier de opplevde et problem så er det noen som skal si hvor fantastisk det fungerer for dem. Og personangrepene hagler.
Mine I-Pace videoer

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på fredag 24. januar 2025, klokken 09:37IMO er det ingen grunn til å kritisere Daktari. Han kan skrive og mene det han vil.
Hvis han fritt tolker noe til det han vil det skal være i stedet for det som faktisk skrives så må han og tåle å få passet påskrevet. Ett annet ord for slike innlegg er trolling.

Skal vi alle drive å ilegge folk andre meninger enn det de faktisk skriver så kan man droppe å diskutere noe som helst.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 24. januar 2025, klokken 10:52
Sitat fra: What-a-watt på fredag 24. januar 2025, klokken 09:37IMO er det ingen grunn til å kritisere Daktari. Han kan skrive og mene det han vil.
Hvis han fritt tolker noe til det han vil det skal være i stedet for det som faktisk skrives så må han og tåle å få passet påskrevet. Ett annet ord for slike innlegg er trolling.

Skal vi alle drive å ilegge folk andre meninger enn det de faktisk skriver så kan man droppe å diskutere noe som helst.
Jeg har ikke ilagt noen meninger. Hvordan tolker du hva  Handyman mener om AP?
Mine I-Pace videoer

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 24. januar 2025, klokken 11:05Jeg har ikke ilagt noen meninger. Hvordan tolker du hva  Handyman mener om AP?
Jo, du har skrevet at han mener at AP "Fungerer perfekt i snø og sludd". Det han har skrevet er at uten radar så kobler ikke AP ut i regn og sludd som den gjorde med.

Det er ganske lett å skille mellom "bedre" og "perfekt", og det blir bare dumt å diskutere hvis man skal tolke og legge egne meninger i hva folk skriver. Det fremstår som om man er forutinntatt og har bakenforliggende motiver.

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 24. januar 2025, klokken 12:25
Sitat fra: daktari på fredag 24. januar 2025, klokken 11:05Jeg har ikke ilagt noen meninger. Hvordan tolker du hva  Handyman mener om AP?
Jo, du har skrevet at han mener at AP "Fungerer perfekt i snø og sludd". Det han har skrevet er at uten radar så kobler ikke AP ut i regn og sludd som den gjorde med.

Det er ganske lett å skille mellom "bedre" og "perfekt", og det blir bare dumt å diskutere hvis man skal tolke og legge egne meninger i hva folk skriver. Det fremstår som om man er forutinntatt og har bakenforliggende motiver.
Spør igjen, hvilken skolekarakter tolker du handyman gir AP i sludd og snø?  Og deg selv, du kan gi karakter til i4 også?
Mine I-Pace videoer

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 24. januar 2025, klokken 15:00Spør igjen, hvilken skolekarakter tolker du handyman gir AP i sludd og snø?  Og deg selv, du kan gi karakter til i4 også?
Det Handyman omtalte her når det gjelder sludd og snø er jo om det er sludd og snø -vær som gjør at AP slutter å virke. Der ville jeg gitt en sterk firer.

Kjøring på snødekte eller delvis snødekte veier derimot gjør at både Teslaen sin AP og BMW sin driving assistant vingler eller ikke følger veien korrekt. Bortimot ubrukelig. Har ikke kjørt i4en nok i snøvær til å uttale meg hvor godt den fungerer mtp å aktivere i det hele tatt. Generelt så nekter driving assistant å styre veldig mye fortere enn AP.

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 24. januar 2025, klokken 15:11Det Handyman omtalte her når det gjelder sludd og snø er jo om det er sludd og snø -vær som gjør at AP slutter å virke. Der ville jeg gitt en sterk firer.

Kjøring på snødekte eller delvis snødekte veier derimot gjør at både Teslaen sin AP og BMW sin driving assistant vingler eller ikke følger veien korrekt. Bortimot ubrukelig. Har ikke kjørt i4en nok i snøvær til å uttale meg hvor godt den fungerer mtp å aktivere i det hele tatt. Generelt så nekter driving assistant å styre veldig mye fortere enn AP.
Takk for svar.min erfaring er at ID.4 var noe mer utsatt for at systemet ble deaktivert pga sludd foran radaren enn i på iX. Snø på radarene bak har derimot ikke effekt på filskiftvarsel.

Når motorveien ister linjene sliter de begge, og lane keep-dunksjonen skaper trøbbel på ID.4 mindre på iX. Men begge klarer smale et-fwlts landeveier godt, så det er litt rart. Gir også en sterk firer til de 2 på vinteren. På saltet vei er de stort sett bra.
Mine I-Pace videoer

Counterpointer

Handyman oppfatter jeg som veldig positiv til Tesla og ekstremt negativ til Daktari.

Daktari er veldig negativ til Tesla og ganske negativ til Handyman.

Jeg er kritisk til Tesla og også litt kritisk til de som er for positive. Samt at jeg synes Daktari får alt for mye tyn, selv om han stiller seg lagelig for hugg noen ganger.
Handyman kan ta tilbakemeldinger men de må være utrolig spesifikke, det er også greit.

Synes begge bidrar 👍🏼

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA