Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 rabatter?

Startet av elpedros, fredag 25. september 2020, klokken 11:32

« forrige - neste »

ihaal

Sant nok, men før annonserte de på 450 med vinterdekk (og serviceavtale riktignok) så virker som de reelt sett har sunket prisen mer enn 10 000 for nye kunder.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Øyvind.h

Er bare vinterhjul til 13.000,-. Dvs rundt halv pris på vinterhjul? Ikke noe å rope hurra for.
Men et greit utgangpunkt for å starte forhandlinger. Evt bare vente på bedre tilbud senere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 14. januar 2021, klokken 21:59
Er bare vinterhjul til 13.000,-. Dvs rundt halv pris på vinterhjul? Ikke noe å rope hurra for.
Men et greit utgangpunkt for å starte forhandlinger. Evt bare vente på bedre tilbud senere.

Det er pluss leveringsomkostninger så det er ikke noe bedre enn fullpris før. Helt ok 1ST skal jo være en rabattert bil fra før. Møller må bare slutte med dette tullet at noen fint må betale full pris mens andre får masse rabatt. Vi har ett vennepar som også kjøpte ID4. Lokal Møller fulgte nok boka og gav tilbud uten rabatt, mens de da annet sted fikk 40.000 billigere bil. Lokal forhandler kom tilbake og sa etter på at de skulle fått samme tilbudet hos dem... Er jo bare kaos dette og det enest som er sikker er at mange blir misfornøyd

dundun

Skal jeg dømme etter min nylige samtale med selger hos Møller rives ikke id.4 bort iallfall. De er ganske på for å få folk til å bestille 1st.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Daniel_0007

Sitat fra: dundun på lørdag 16. januar 2021, klokken 13:19
Skal jeg dømme etter min nylige samtale med selger hos Møller rives ikke id.4 bort iallfall. De er ganske på for å få folk til å bestille 1st.


Tipper mange venter på 4x4 evt alt bestilt 4x4 enyaq
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

#80
Jeg tror alle problemene med ID3 har ødelagt for ID4 samtidig som alle innovatørene som kjøpe biler usett og uprøvd begynner å bli færre.

Tenker det er rart av Møller å ikke skaffe visningsbil om de ikke selger nok biler. Kanskje ønsker de å vente til de «normale» utgavene er klar, de må være rett rundt hjørnet nå. Siden det leveres 1000 vis i Nederland og svenskene har biler til journalister og publikum nå så måtte dette vært lett for Møller å fått til, om de ønsket!

hELgenen

Jeg vet at en del forhandlere har bedt om visningsbiler - men fått nei. Hvorfor kan en bare fantasere om.
En mulighet er at varmestyringen av batteri og varmepumpe rett og slett fungerer så dårlig akkurat nå at de ikke tør å slippe biler inn i landet. Ser jo at det er noe riv ruskende galt med VW.ID3 mhp dette. Det ville være svært ødeleggende for satsningen til VW i hele Norden om de skulle levere en bil som har masse feil og mangler. 

Tjafsaren

Kunne vel bare ha sluppet et par inn i landet og ikke registrert dem, så slipper de eventuelle prøveturer.. ???

Uansett så ser vi ringvirkninger på at Tesla startet med salg usett.. aksepterer det hos dem, men det blir verre for alle andre merker :o

Bjoris

#83
Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 15:29
Jeg vet at en del forhandlere har bedt om visningsbiler - men fått nei. Hvorfor kan en bare fantasere om.
En mulighet er at varmestyringen av batteri og varmepumpe rett og slett fungerer så dårlig akkurat nå at de ikke tør å slippe biler inn i landet. Ser jo at det er noe riv ruskende galt med VW.ID3 mhp dette. Det ville være svært ødeleggende for satsningen til VW i hele Norden om de skulle levere en bil som har masse feil og mangler.

Visningsbiler som står i lokalet for å se og ta på kunne de uansett fått inn. Skoda kontaktet meg nettopp om dette, de har fått inn Enyaq nå, men får ikke prøve den. Skal nå ta turen å se på den neste gang jeg er i området selv om jeg har valgt ID4. Lurer jo litt på AWD...

Det vi begynnner å se er nok starten på en ubalanse i tilbud og etterspørsel, utrolig mange som kommer med nye gode elbiler nå, så det er ikke på langt nær slik at disse selger seg selv lengre. Veldig mange som kjøper bil tester dem skikkelig først, har dem kanskje over en helg, vil prøve en tur til hytta eller liknende

unik42

Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 15:29
Jeg vet at en del forhandlere har bedt om visningsbiler - men fått nei. Hvorfor kan en bare fantasere om.
En mulighet er at varmestyringen av batteri og varmepumpe rett og slett fungerer så dårlig akkurat nå at de ikke tør å slippe biler inn i landet. Ser jo at det er noe riv ruskende galt med VW.ID3 mhp dette. Det ville være svært ødeleggende for satsningen til VW i hele Norden om de skulle levere en bil som har masse feil og mangler.

Tror varmestyringsproblematikken med ID3 er sterkt overdrevet. Bilen holder 13 grader i batteriet uansett, noe som er for mye for forbruket sin del, og for lite for god hurtiglading. Sannsynligvis kommer pre-heat funksjon i neste sw. Da vil megaforbruket på korte turer gå ned, selv om totalt forbruk blir noe ala det samme.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Bjoris

#85
Sitat fra: unik42 på mandag 18. januar 2021, klokken 07:50
Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 15:29
Jeg vet at en del forhandlere har bedt om visningsbiler - men fått nei. Hvorfor kan en bare fantasere om.
En mulighet er at varmestyringen av batteri og varmepumpe rett og slett fungerer så dårlig akkurat nå at de ikke tør å slippe biler inn i landet. Ser jo at det er noe riv ruskende galt med VW.ID3 mhp dette. Det ville være svært ødeleggende for satsningen til VW i hele Norden om de skulle levere en bil som har masse feil og mangler.

Tror varmestyringsproblematikken med ID3 er sterkt overdrevet. Bilen holder 13 grader i batteriet uansett, noe som er for mye for forbruket sin del, og for lite for god hurtiglading. Sannsynligvis kommer pre-heat funksjon i neste sw. Da vil megaforbruket på korte turer gå ned, selv om totalt forbruk blir noe ala det samme.

Helt enig, virker som noe default de har satt, men det bør være lett å endre på om de ønsker. Spørsmålet blir om VW vil ta risikoen for at bruker selv får lov til å vurdere hvordan de vil ha temp på batteriet. Vi vet jo at mange biler akseptere alt for høyt uttak fra kaldt batteri enn det som er bra for batteriet så jeg er ikke så sikker på at vi får løsninger som gjør at forbruket på småturere i kulde går ned, men samtidig er det jo normalt ett lite problem om bilen bruker mye strøm på korte turer sålenge den er effektiv når du trenger rekkevidde.

Tenker også at det vil komme oppvarming av batteri når du har lagt inn destinasjon hurtiglading, det blir bra!

Nå har jo Teslabjørn kjørt sine tester og han i tyskland og det er åpenbart noe som ikke er rett fatt med VP forøyeblikket, han i tyskland fikk jo høyere forbruk med VP enn uten. Tenker dette må være noe som er enkelt å fikse på eller så kan det være HW på VP, det er jo en helt ny teknologi på VPen i denne bilen med et medium som ikke er skadelig. Tenker det blir fikset og betyr lite for oss som får ID når vinteren nesten er over.

MEN, det som drukner litt i testene til TB er jo at ID3 er fortsatt svært effektiv, men han sammenligner mot TMD3, en helt annen type bil som for mange ikke er særlig aktuell, jeg ville iallefall ikke ha en bil du ligger å kjører i, så litt misvisende egentlig når ID3 egentlig er vedlig bra allerede og den kommer til å bli enda mye bedre når teknikkerene i Tyskland får lov til å begynne å optimalisere og ikke bare fikse bugs...:)

Elektro12

Sitat fra: dundun på lørdag 16. januar 2021, klokken 13:19
Skal jeg dømme etter min nylige samtale med selger hos Møller rives ikke id.4 bort iallfall. De er ganske på for å få folk til å bestille 1st.

Lokal forhandler hadde solgt veldig godt med ID4. De var nesten sjokkert selv mtp. Manglende demo osv...

advale

Tja, sier nok litt mer om den lokale forhandleren ikke er up to date. Har jo vært kaos og kø med elbiler selv uten demo. Det har vært slik i 3-4 år nå..

Bjoris

#88
Sitat fra: advale på tirsdag 19. januar 2021, klokken 11:10
Tja, sier nok litt mer om den lokale forhandleren ikke er up to date. Har jo vært kaos og kø med elbiler selv uten demo. Det har vært slik i 3-4 år nå..

«Alle» kan levere flotte elbiler i gunstig prissegmentet i 2021, klart at det ikke lengre er slik at køene er endeløse...

Men det fremstår fornuftig å skaffe visningsbil når både Ford og Skoda har dette allerede, de kan fort miste kunder dit...

advale

#89
Det ble inngått kontrakt på Ford lenge før demo-bilene kom. ID.3 ble utlevert uten prøvekjøring. Samme med Polestar osv.

De taper nok på å ikke ha demo, men poenget er at det er ikke noe nytt at det selges mange elbiler uten demo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA