Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 rabatter?

Startet av elpedros, fredag 25. september 2020, klokken 11:32

« forrige - neste »

ombjerkvik

Avtalt en tur til Møller Hvam i morgen for å prate bil og "prute" om mulig på en evt. ID4.

Fikk et skriftlig "tilbud" men var ikke helt fornøyd med det. Noen ide om hva jeg kan bruke som argumenter?

Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.

golo

Se innlegget mitt øverst på forrige side. Spør om de heller foretrekker at du bestiller bil fra Gumpen Auto på Grenland.

chaglen

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:33
Snakket med VW selger i går. Han sa det blir ca 30 k tillegg for awd.

@Counterpointer: Hvilken VW-forhandler fikk du denne informasjonen fra?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: chaglen på torsdag 07. januar 2021, klokken 20:43
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:33
Snakket med VW selger i går. Han sa det blir ca 30 k tillegg for awd.

@Counterpointer: Hvilken VW-forhandler fikk du denne informasjonen fra?
Møller Jessheim. Var en engasjert og kunnskapsrik selger som virket å ha peiling.
Snakket lenge med han og tror ikke det var «selgerprat».

telcontar

Sitat fra: Bjoris på torsdag 07. januar 2021, klokken 19:00
Sitat fra: telcontar på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:31
Sitat fra: Bjoris på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:21
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:40
Sikkert ikke dumt å kjøpe en skrapa 1st om en er bekymret for verdifall. Jo billigere bilen er, jo lavere er potensielt verdifall.
For øvrig må en sammenligne likt mot likt, selv om det godt kan hende Møller ikke vil levere en skrapet 4wd.
Hva Møller kommer med av kampanjer og tilbud offisielt og uoffisielt gjenstår å se. Det ble gode tilbud på Etron i hvert fall. Sikkert gode kjøp å gjøre på ID4 også :)

Det som er sikkert er at det blir kamp om kundene fremover når både Ariya, Mach-E, Enyaq, XC40, ID4, Q-4 f.eks skal krige om de samme kunden


Ta med Ioniq 5 og kanskje KIA CV

Ja, dette er jo spennende biler med sine 800 volt anlegg. Jeg har liksom ikke klart å finne ut størrelsen på Ioniq5, men har tenkt at dette fortsatt er en mindre bil enn de jeg nevner? Klart ikke alle trenger større bil så konkurrent, jepp. Er det noen indikasjon på priser for disse?

Finnes egen tråd om Ioniq 5

https://elbilforum.no/index.php?topic=53833.0

Lite sitat fra den tråden:

Fra Hyundai Østerrike

Med den nye IONIQ 5 leverer Hyundai det første kjøretøyet på den nylig publiserte E-GMP-plattformen. Det er neste generasjon av rimelig elektromobilitet på høyeste nivå. Denne revolusjonerende teknologien muliggjør en rekkevidde på over 500 km. I tillegg kan IONIQ 5 lade ca. 400 km med de ultrahurtige ladestasjonene fra Ionity * på en rekordladingstid på bare 18 minutter.

Inntil nå har dette teknologiske fremskrittet kun blitt forbeholdt premium-segmentet over € 110.000. Du kan nå glede deg over kjøreopplevelsen med den nye IONIQ 5 - valgfritt med firehjulsdrift eller bakhjulsdrift - og etter å ha trukket investerings- og e-mobilitetsbonusen fra bare € 35 800 eksklusiv moms.

* De ultrahurtige ladestasjonene fra Ionity er et joint venture mellom bilprodusentene BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG og Volkswagen Group med Audi og Porsche. Hvis du har spørsmål om Ionity-ladesystemet, kan du kontakte Østerrikes support på +43135805 60.
Verdenspremiere 2. februar

Den offisielle verdenspremieren vil finne sted 2. februar 2021. Med et gebyr på € 500, - inkludert moms, er en reservasjon allerede mulig - se nedenfor.

For å faktisk sikre 14% investeringspremie, vil du bli informert om de eksakte detaljene fra 3. februar. Først da skjer selve kjøpet. Hvis du bestemmer deg for noe annet, vil reservasjonsgebyret bli returnert til deg.


Orden og tilstand
Den underliggende tilstanden er listeprisen minus produsentens andel av statens e-mobilitetspremie. Hvis du bestiller innen midten av februar, kan levering antas i begynnelsen av andre halvår.

Det vi allerede vet: *
En trailerkobling for IONIQ 5 er planlagt, og modeller med soltak og toveis lading (nødstrømsgenerator, Vechicle-2-last med 3,5 kW) er også tilgjengelig.
Dimensjoner IONIQ 5:
Lengde 4.640
Bredde 1890
Høyde 1600
Akselavstand 3000
Tekniske data IONIQ 5:
Batterikapasitet 58 kWh 73 kWh
Effekt 218 hk / 313 hk 218 hk / 313 hk
Kjør bak / firehjuls bak / allhjul
Rekkevidde WLTP 450 km WLTP 550 km
Akselerasjon 7,9 sek 0-100 km / t 5,2 sek 0-100 km / t
* Informasjonen er foreløpig, dataene kan fortsatt endres før produksjonen starter.

Trond.m

Er vel på tide å komme tilbake til id.4 😉

SveinJ

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:18
Er vel på tide å komme tilbake til id.4 😉

Det er jo noen som ikke klarer å holde seg innafor, veit du.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

telcontar

Sitat fra: SveinJ på fredag 08. januar 2021, klokken 09:04
Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:18
Er vel på tide å komme tilbake til id.4 😉

Det er jo noen som ikke klarer å holde seg innafor, veit du.

Skeiet dessverre helt ut der :-p

Bjoris

Jeg har diskutert en del med Møller ang priser på ID4 og rabatter. Det selgeren sier er at det er svært tydelig beskjed fra sentralt hold om at det ikke skal gis rabatter. Så ser vi på nettet at det skjer enkelte ganger, meste pga stor-kundeavtaler, men også pga gode realasjoner.

Til nå er det beste tilbudet jeg har sett fra Gumpen, men det går bare en uke til. Jeg tenker at Gumpen tilbudet er det beste som kommer nå, det er jo bedre enn de fleste stor-kundeavtaler også, ca dobbelt så bra som den stor-kundeavtalen mitt selskap har!!!!

Tin

Sitat fra: Bjoris på fredag 08. januar 2021, klokken 11:30
Jeg har diskutert en del med Møller ang priser på ID4 og rabatter. Det selgeren sier er at det er svært tydelig beskjed fra sentralt hold om at det ikke skal gis rabatter. Så ser vi på nettet at det skjer enkelte ganger, meste pga stor-kundeavtaler, men også pga gode realasjoner.

Til nå er det beste tilbudet jeg har sett fra Gumpen, men det går bare en uke til. Jeg tenker at Gumpen tilbudet er det beste som kommer nå, det er jo bedre enn de fleste stor-kundeavtaler også, ca dobbelt så bra som den stor-kundeavtalen mitt selskap har!!!!

Mye forskjellig. Jeg fikk tilbud med 27k i rabatt på en 1st (ikke max) Har storkundeavtale gjennom jobben. Fikk inntrykk av at det fantes flere som hadde høyre rabatt enn dette. Nå droppet jeg denne, gidder ikke rwd og orker ikke vente på 4wd. Mye annet som frister mer.


ENTO

Mitt tilbud på VW ID4 max hvit med Lanseringspakke med 20'' sorte Loen felg = 510.000.
Rabatten var ca. 27000.

hakotorg


telcontar

Sitat fra: ENTO på fredag 08. januar 2021, klokken 19:34
Mitt tilbud på VW ID4 max hvit med Lanseringspakke med 20'' sorte Loen felg = 510.000.
Rabatten var ca. 27000.

Er det etter prisjusteringen på 12000kr?

ENTO

Ja bilen er priset til 497.600 !
Er dette «spiselig» ?

ID4

Sitat fra: ENTO på fredag 08. januar 2021, klokken 20:11
Ja bilen er priset til 497.600 !
Er dette «spiselig» ?

Ville sjekket litt rundt hos andre VW forhandlere. Gitt signaler at du velger den med best tilbud. Denne metoden gav meg vinterdekk med i prisen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA