Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 rabatter?

Startet av elpedros, fredag 25. september 2020, klokken 11:32

« forrige - neste »

Bjoris

#90
Sitat fra: advale på tirsdag 19. januar 2021, klokken 17:05
Det ble inngått kontrakt på Ford lenge før demo-bilene kom. ID.3 ble utlevert uten prøvekjøring. Samme med Polestar osv.

De taper nok på å ikke ha demo, men poenget er at det er ikke noe nytt at det selges mange elbiler uten demo.

Det er lenge siden VW sa at det er solgt flere 1000 ID4 så det er jo på ingen måte slik at ikke bilene selges uten demobil i dag og jeg tror de hadde skaffet seg demobiler om de var misfornøyd med salget. Samtidig er det åpenbart at det å selge nye elbiler nå er mye tøffere enn før da en bare lente seg tilbake og kunden stod i kø, nå er det veldig mange aktuelle biler i denne super-klassen 400-600 kNOK for medium SUV.

* Ioniq5 - lanseres snart
* Ariya - lanseres snart
* Mach-E - noen har fått prøvd allerede
* Audi Q4 - lanseres snart
* Enyaq - visningsbiler på plass
* ID 4 - selges som spes.utgave i starten
* ENiro - fås på dagen med rabatter
* XC40 - demobil klar
* TMY - kommer vel den også i 2021, kan overraske med Kina biler allerede før sommeren

Sikkert glemt noen også, men alle disse skal ha mange kunder så jeg er spent jeg på om ikke det blir litt vel mye tilbud i 2021. Til tross for dette syns jeg og mange med meg at ID4 fremstår som mest for pengene.

Det har vært sagt lenge at det kommer ingen demobiler før vi første får våre biler, men vi får nå se. Tenker at den dagen 1ST versjonen er ferdig og det vanlige kommer så er det lettere å ta inn visningsbil siden det nå vil være dumt å ta inn en bil som har gått ut av produksjon.

Det er sagt at siste produksjonsuke på 1ST er uke 14 så tenker det kan ikke være så lenge til før Møller lanserer de andre utgavene. De som bestilte nå på omtalte kampanje har fått produksjonstid rundt uke 14 så da bør det jo ha vært blant de siste bilene som blir lagd av 1ST, men ja, virker som det er ledige slotter enda

Daniel_0007

Legg til mercedes eqa på den lista og, skal lanseres nå om 40 minutters tid.
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 20. januar 2021, klokken 10:19
Legg til mercedes eqa på den lista og, skal lanseres nå om 40 minutters tid.

Spennende, har sett på dette som en småbil, men kanskje ikke?

Daniel_0007

#93
Sitat fra: Bjoris på onsdag 20. januar 2021, klokken 12:36
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 20. januar 2021, klokken 10:19
Legg til mercedes eqa på den lista og, skal lanseres nå om 40 minutters tid.

Spennende, har sett på dette som en småbil, men kanskje ikke?

Nja 138mm kortere enn id4 men igjen er bassert på fosil modellen gla så innvendig plass er nok vesentlig dårligere, du listet xc40 som er en små bil og med sine 4425mm lengde.
Og broom sier ferdig utstyrt eqa med forhjulstrekk vil koste rundt 450 så blir en konkurrent til id4
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 20. januar 2021, klokken 12:54
Sitat fra: Bjoris på onsdag 20. januar 2021, klokken 12:36
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 20. januar 2021, klokken 10:19
Legg til mercedes eqa på den lista og, skal lanseres nå om 40 minutters tid.

Spennende, har sett på dette som en småbil, men kanskje ikke?

Nja 138mm kortere enn id4 men igjen er bassert på fosil modellen gla så innvendig plass er nok vesentlig dårligere, du listet xc40 som er en små bil og med sine 4425mm lengde.
Og broom sier ferdig utstyrt eqa med forhjulstrekk vil koste rundt 450 så blir en konkurrent til id4

Det er jo langt fra alle som er så opptatt av mest bil for pengene sånn størrelsesmessig så klart at både XC40 og denne nye Mercen blir konkurrenter. Begge er jo mer premium sikkert noe som mange er opptatt av og sikkert kan svelge litt dårligere plass for! Men XC40en er jo også ganske dyr, men Volvo er Volvo, selges mange og mye feil forstår jeg:) Har tenkt meg en lite tur med en slik i neste uke når jeg nå allerede ser etter neste bil med AWD:) Innser at jeg kanskje bytter for ofte bil, men bare om det blir ok butikk, men er ikke redd for store tap på ID4 levere i mars, det tror jeg blir helt ok, litt tap er greit, men blir det type 50.000 på noen mnd så blir nok AWD utsatt. AWD av ID4 eller Enyaq evt TMY er jo de mest nærliggende. Prøvde Mach-e og den gikk rett ut, det ble bare helt feil for meg, men sikkert en fin bil, men nei, det var ikke noe kjemi på den for å si det slik:)

ProsjektX

Så kommer det også en ny eNiro modell i år
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ihaal

Er det noen som har bestilt 1st og fått "nedgradert" felgene fra 20" til 19" og i tillegg fått prisavslag for dette?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

golo

Sitat fra: ihaal på fredag 29. januar 2021, klokken 12:00
Er det noen som har bestilt 1st og fått "nedgradert" felgene fra 20" til 19" og i tillegg fått prisavslag for dette?
Jeg prøvde å nedgradere uten prisavslag men det var ikke mulig.

unik42

Nei, men hadde det vært mulig ville jeg gjerne gjort det.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hELgenen

Hele bilbransjen er går ikke helt i takt med hva kundene ønsker når en kjøper elbil.
Det med mindre felger har også vært ønske her i flere år på ymse elbiler.
Men som regel må jeg "betale" ekstra for å få med noe jeg ikke vil ha med, nemlig større felger, gitt at jeg
ønsker en høyere utstyrsgrad. Det snodige som produsentene ennå ikke har forstått - at det faktisk
er mange der ute som kanskje ville betalt for mindre felger.

Back in the days - så var jeg også opptatt av å få "normale" felger på fossiler også - istedenfor disse "nesten ikke gummi - null komfort" variantene - og med elbiler så har dette ønsket blitt ennå mer forsterket.
Det deilige med elbil er jo stillheten og komforten som ofte blir bedre med litt ekstra gummi.
At man kanskje ikke får den sportslige følelsen på sommerføret er noe jeg gladelig gir opp

Bjoris

Nå blir jo ID4 levert med 19 fremover så kan sikkert være at noen vil bytte seg opp, koster 5.200 ekstra for de felgene vi ikke vil ha😂

Olemann

Mer støy, mer sporing, mer stump fjæring, kortere rekkevidde, dyrere dekk og dyrere felger.....MEN litt mer sexy kanskje....???  Tydelig at noen av oss elbilentusiaster fortsatt setter det praktiske foran estetikken, så det samme i sin tid på Ampera_e, og på eNiro, men litt usikker på om samme debatt går på Porsche Taycan og Jaguar i-Pace fora? ;D

Sitat fra: hELgenen på fredag 29. januar 2021, klokken 12:28
Hele bilbransjen er går ikke helt i takt med hva kundene ønsker når en kjøper elbil.
Det med mindre felger har også vært ønske her i flere år på ymse elbiler.
Men som regel må jeg "betale" ekstra for å få med noe jeg ikke vil ha med, nemlig større felger, gitt at jeg
ønsker en høyere utstyrsgrad. Det snodige som produsentene ennå ikke har forstått - at det faktisk
er mange der ute som kanskje ville betalt for mindre felger.

Back in the days - så var jeg også opptatt av å få "normale" felger på fossiler også - istedenfor disse "nesten ikke gummi - null komfort" variantene - og med elbiler så har dette ønsket blitt ennå mer forsterket.
Det deilige med elbil er jo stillheten og komforten som ofte blir bedre med litt ekstra gummi.
At man kanskje ikke får den sportslige følelsen på sommerføret er noe jeg gladelig gir opp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA