Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 rabatter?

Startet av elpedros, fredag 25. september 2020, klokken 11:32

« forrige - neste »

golo

Da er det offisielt.

Prisreduksjon på Volkswagen ID.4

Det er en glede å starte det nye året med en skikkelig god nyhet til deg. På grunn av valutajusteringer er prisen på ID.4 1ST og ID.4 1ST Max nå blitt enda lavere, og du som har signert kontrakt på ID.4 1ST får en ny, lavere bilpris på din kontrakt.

ID.4 1ST:  prisnedgang på kr 10.000,-

ID.4 1ST Max:  prisnedgang på kr 12.100,-

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål om din kontrakt og hva den nye prisen på din ID.4 1ST blir.

Øyvind.h

Så bra! Da holder de nok tilbake en del som vurderte å hoppe av grunnet forsinkelsene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

unik42

Hatten av for Møller :-)

Hadde jeg aldri trodd, men jaggu tok jeg feil. Men det var nå en kjekk feil å ta.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Olemann

Da kan jo tidsforskjellen på RWD og AWD bli kortere, og for mange koker nok valget da ned til hva prisdiffen blir på disse, blir spennende å se, noen som vet noe om når prisene publiseres på AWD?

Counterpointer

Snakket med VW selger i går. Han sa det blir ca 30 k tillegg for awd.

Olemann

Høres bra ut, da spørs det om ikke salget av RWD synker en smule om tidsforskjellen på levering blir under 4-5 mnd.

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:33
Snakket med VW selger i går. Han sa det blir ca 30 k tillegg for awd.

Trond.m

Det er mulig prisdifferansen bare blir 30. Men AWD versjonen kommer ikke som 1St, som i tillegg skal ha en prisfordel på 20+. Tror det er viktig å huske at BMW stort sett har hatt kontinuerlig tilbud på X-drive til 9.900 kr. Med 40-50K i differanse og kortere rekkeividde tror jeg en langt høyere andel vil nøye seg med bakhjulsdrift. De som er aktive på FB og elbilforum er neppe representative for andeler 4-hjulsdrift.

Øyvind.h

#37
Tror de aller fleste gir helt blanke i noen kilometer ekstra rekkevidde.
Folk flest ser helt fine wltp tall og tenker at det er bilens rekkevidde.
Det er uansett ikke der skoen trykker for de som vil ha 4wd.
Kunne kuttet noe utstyr på eqc for å spare penger og få bedre rekkevidde, men virker ikke som folk flest bryr seg eller tenker på at litt ekstra utstyr gir kortere rekkevidde. Meg selv inkludert.

Slik det ser ut nå tenker jeg ID4 4wd går omtrent like langt som eqc'en. Dvs mer enn god nok for de langturene jeg kjører ofte. Wltp ser ut til å være litt høyere, men fokuserer mer på størrelse, design og netto kapasitet enn wltp.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

#38
EQC og id.4 retter seg primært mot ulike kundegrupper selv om enkelte av oss er litt «ja takk begge deler» 😏

Kjøper man et framkomstmiddel som VW id.4 så er 30-40K en veldig stor differanse for mange. Tipper vi vil se ca 50 / 50 % RWD / AWD. Det vil overraske meg veldig hvis det blir en stor overvekt av AWD.

Øyvind.h

Tipper det blir mer enn halvparten. I markedet totalt velger snaut 50% 4wd. Det inkluderer ganske mange modeller som kun leveres med 2wd. Tipper 65-75%. Kanskje mer om de kommer med gode pakkesammensetninger.
Men i 2021 må mange ta til takke med 2wd, så i år blir nok andelen helt klart lavere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Dette har vi jo diskutert noen ganger:) Nå blir uansett ikke de nye utgavene helt like med 1 ST. Det ser ut som Business er mest likt på 1ST, men den har Matrix og induksjonslading mv. Dersom Møller holder ord om at 1ST er bedre priset så skal bilen Business først opp ca 20-30 kNOK pga det så skal det legges til ca 15-20 for mer utstyr og så 30 for AWD. Da er vi fort på 60-70 mer enn for 1ST RWD. Jeg har sagt mange ganger før at jeg ser for meg en 499 Business AWD kanskje komplett med HF, met.lakk og vinterhjul f.eks.

Jeg har gamblet litt på dette selv og droppet MAX RWD fordi jeg tror den konkurerer mer med AWD utgavene om en tenker seg å selge fort for å gå over til 1ST. Dersom Business med AWD havner på bare 30 mer enn dagens nye 1ST pris på 417, altså 450, ja da har vi en stor selger og vi med 1ST taper kanskje litt, vi får se. Min erfaring er likevel at med prissegmentet 400 er svært prissensitivt, dvs at mange har overstrukket strikken allerede på 400. Jeg tenker at hva annet i nærheten av ID4 kan du få for litt over 400? Nærmeste er vel TM3SR, omtrendt samme pris, men hvem velger TM3 SR fremfor ID4??

Øyvind.h

Sikkert ikke dumt å kjøpe en skrapa 1st om en er bekymret for verdifall. Jo billigere bilen er, jo lavere er potensielt verdifall.
For øvrig må en sammenligne likt mot likt, selv om det godt kan hende Møller ikke vil levere en skrapet 4wd.
Hva Møller kommer med av kampanjer og tilbud offisielt og uoffisielt gjenstår å se. Det ble gode tilbud på Etron i hvert fall. Sikkert gode kjøp å gjøre på ID4 også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:40
Sikkert ikke dumt å kjøpe en skrapa 1st om en er bekymret for verdifall. Jo billigere bilen er, jo lavere er potensielt verdifall.
For øvrig må en sammenligne likt mot likt, selv om det godt kan hende Møller ikke vil levere en skrapet 4wd.
Hva Møller kommer med av kampanjer og tilbud offisielt og uoffisielt gjenstår å se. Det ble gode tilbud på Etron i hvert fall. Sikkert gode kjøp å gjøre på ID4 også :)

Det som er sikkert er at det blir kamp om kundene fremover når både Ariya, Mach-E, Enyaq, XC40, ID4, Q-4 f.eks skal krige om de samme kunden

telcontar

Sitat fra: Bjoris på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:21
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:40
Sikkert ikke dumt å kjøpe en skrapa 1st om en er bekymret for verdifall. Jo billigere bilen er, jo lavere er potensielt verdifall.
For øvrig må en sammenligne likt mot likt, selv om det godt kan hende Møller ikke vil levere en skrapet 4wd.
Hva Møller kommer med av kampanjer og tilbud offisielt og uoffisielt gjenstår å se. Det ble gode tilbud på Etron i hvert fall. Sikkert gode kjøp å gjøre på ID4 også :)

Det som er sikkert er at det blir kamp om kundene fremover når både Ariya, Mach-E, Enyaq, XC40, ID4, Q-4 f.eks skal krige om de samme kunden


Ta med Ioniq 5 og kanskje KIA CV

Bjoris

Sitat fra: telcontar på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:31
Sitat fra: Bjoris på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:21
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:40
Sikkert ikke dumt å kjøpe en skrapa 1st om en er bekymret for verdifall. Jo billigere bilen er, jo lavere er potensielt verdifall.
For øvrig må en sammenligne likt mot likt, selv om det godt kan hende Møller ikke vil levere en skrapet 4wd.
Hva Møller kommer med av kampanjer og tilbud offisielt og uoffisielt gjenstår å se. Det ble gode tilbud på Etron i hvert fall. Sikkert gode kjøp å gjøre på ID4 også :)

Det som er sikkert er at det blir kamp om kundene fremover når både Ariya, Mach-E, Enyaq, XC40, ID4, Q-4 f.eks skal krige om de samme kunden


Ta med Ioniq 5 og kanskje KIA CV

Ja, dette er jo spennende biler med sine 800 volt anlegg. Jeg har liksom ikke klart å finne ut størrelsen på Ioniq5, men har tenkt at dette fortsatt er en mindre bil enn de jeg nevner? Klart ikke alle trenger større bil så konkurrent, jepp. Er det noen indikasjon på priser for disse?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA