Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 rabatter?

Startet av elpedros, fredag 25. september 2020, klokken 11:32

« forrige - neste »

hELgenen

Ja,her kan det fort bli mange kunder som har bestilling inne som sitter på en ordre det er forsinkelse på,som blir virkelig forbanna på Møller/VW nå. Ikke bare må de betale mer,de har sittet der med en avtale de ikke kan trekke seg fra uten å måtte betale stort og ser nå andre rusle forbi køen og samtidig slippe billigere unna....Dette blir det mange lojale kunder ut av....

Bjoris

#16
Sitat fra: hELgenen på lørdag 02. januar 2021, klokken 13:17
Ja,her kan det fort bli mange kunder som har bestilling inne som sitter på en ordre det er forsinkelse på,som blir virkelig forbanna på Møller/VW nå. Ikke bare må de betale mer,de har sittet der med en avtale de ikke kan trekke seg fra uten å måtte betale stort og ser nå andre rusle forbi køen og samtidig slippe billigere unna....Dette blir det mange lojale kunder ut av....

De kan trekke seg fra avtalen, det står i punkt 6. Men krever at ikke selger har vært «lur» og satt seneste levering langt frem i tid... Videre står det at du kan heve umiddelbart dersom du har påpekt av leveringstid er avgjørende, dersom ikke må du gi Møller en rimelig ekstra frist, hva det nå enn innebærer!

Vurderer selv å kanselere nå, pga jobb skifte blir det ikke noe av stor kunde avtalen og dermed er ikke min avtale med bare matter og service noe særlig god ifht feks den det linkes til. Men det blir vel noe styr, syns Møller lager seg mye problem med alle disse stor kunde avtalene og forhandlere som ikke gjør likt. Hva oppnår de egentlig? Tipper de hadde solgt akkurat like mange biler uten dette tullet

Tesla1

#17
Prøvde idag og gi beskjed om at hvis ikke bilen er levert til dagen etter uke 10 som er min siste oppgitte dato. Så forbeholder jeg meg retten til å kansellere bilen, siden jeg mener rimelig frist er dagen etter deres lovnad.
Har ikke bestemt meg enda om å avbestille men har ihvertfall det formelle på plass da hvis jeg vil. Så venter i spenning på om forhandler har noen innsigelser.

Oppdatert: Avtalte med forhandler at 1 uke etter siste leveringsdato kan jeg avbestille uten kostnad.

ID4

Sitat fra: Tesla1 på mandag 04. januar 2021, klokken 19:51
Prøvde idag og gi beskjed om at hvis ikke bilen er levert til dagen etter uke 10 som er min siste oppgitte dato. Så forbeholder jeg meg retten til å kansellere bilen, siden jeg mener rimelig frist er dagen etter deres lovnad.
Har ikke bestemt meg enda om å avbestille men har ihvertfall det formelle på plass da hvis jeg vil. Så venter i spenning på om forhandler har noen innsigelser.

Hold oss oppdatert. Vurderer det samme.

hELgenen

Snappet akkurat opp en nyhet om at bilene nå blir ytterligere noe forsinket - samt at prisen settes ned som følge av bedre valutakurs (mulig det kan tolkes som en kompensasjon)

Regner med at Møller vil sende ut info i løpet av denne uken til alle som har bestilt.

unik42

Spørs om Møller setter ned noe pris på inngåtte kontrakter.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

golo

Sitat fra: unik42 på tirsdag 05. januar 2021, klokken 11:54
Spørs om Møller setter ned noe pris på inngåtte kontrakter.
Under punkt 3. i kontrakten står det blant annet " Dersom det før levering eller før utløp av avtalt leveringstid skjer endringer i importørens/fabrikkens bilpris som får betydning for selgers innkjøpspris, endres kjøpesummen tilsvarende"

Jeg forstår det slik at det vil gjelde både om prisen øker eller reduseres.

turfsurf

Sitat fra: golo på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:18

Jeg forstår det slik at det vil gjelde både om prisen øker eller reduseres.
Joda, men om Møller får redusert pris på nye bestillinger betyr det ikke nødvendigvis at de får redusert pris på eksisterende bestillinger.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

#23
Vinterhjul, ladeboks og lakkforsegling inkludert er jo et greit tilbud fra Grelland. Får man en valutakorreksjon på toppen synes jeg prisen er god, selv uten eventuelle tilleggsrabatter. Da blir jeg mer usikker på Y`en igjen.
Blir interessant å se tilbudet jeg får i april! Må være bra for å bytte ut nåværende bil, men mye som tyder på at det blir bra nok.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:31
Joda, men om Møller får redusert pris på nye bestillinger betyr det ikke nødvendigvis at de får redusert pris på eksisterende bestillinger.
Det vanlige da vil å være å pumpe ut alle inngåtte kontrakter/avtaler og deretter sette ned prisen for å få flere ned fra gjerdet. Fra et volumperspektiv er det eneste rette, og er vel stort sett praksis når det gjelder nybillanseringer. Sett bort ifra valuta har vel Møller kjørt denne taktikken på E-tron. Først svært stramt med rabatter inntil de hadde fått ut nok biler, deretter gode kampanjer og tilbud. Brukbare tilbud først til alle som skal ha uansett, deretter pumpe på med kampanjer og pakker for å dra inn de som er mer usikre men som blir sikre når de ser at de gjør et godt kjøp. Ikke noe poeng å gi laveste pris til de som er ivrige og skal ha bilen uansett.
Med tiden blir prisene og pakkene bedre og bedre, frem til modellen erstattes av en ny. Jokeren naturligvis valuta, men har ikke helt troen på at den skal gå gale veien for krona fremover.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:55
Vinterhjul, ladeboks og lakkforsegling inkludert er jo et greit tilbud fra Grelland. Får man en valutakorreksjon på toppen synes jeg prisen er god, selv uten eventuelle tilleggsrabatter. Da blir jeg mer usikker på Y`en igjen.
Blir interessant å se tilbudet jeg får i april! Må være bra for å bytte ut nåværende bil, men mye som tyder på at det blir bra nok.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:31
Joda, men om Møller får redusert pris på nye bestillinger betyr det ikke nødvendigvis at de får redusert pris på eksisterende bestillinger.
Jokeren naturligvis valuta, men har ikke helt troen på at den skal gå gale veien for krona fremover.

Ad Jokeren:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/12/30/7601801/norges-bank-selger-unna
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bjoris

Jeg forstår det slik at valutajusteringen som kommer gjelder for alle inngåtte kontrakter. Tror de får veldig mye bråk om de ikke gjør det slik, spes når de er på tynn is ifht levering for veldig mange.

Good news dette syns jeg, en billig bil blir enda billigere.

Ellers er jeg svært overrasket over at denne bilen blir enda billigere, de som kjøpte ID3 til full pris forstår jeg må føle seg litt lurt, men igjen, plutselig er det vi som sitter med samme følelse, ingen vet hva som kommer og at det blir skikkelig priskrig fremover med veldig mange elbiler av god kvalitet som skal selges i samme marked.

Er nok flere importører som har satt seg litt vel store salgsmål.

ID4

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 05. januar 2021, klokken 14:06
Jeg forstår det slik at valutajusteringen som kommer gjelder for alle inngåtte kontrakter. Tror de får veldig mye bråk om de ikke gjør det slik, spes når de er på tynn is ifht levering for veldig mange.

Good news dette syns jeg, en billig bil blir enda billigere.

Ellers er jeg svært overrasket over at denne bilen blir enda billigere, de som kjøpte ID3 til full pris forstår jeg må føle seg litt lurt, men igjen, plutselig er det vi som sitter med samme følelse, ingen vet hva som kommer og at det blir skikkelig priskrig fremover med veldig mange elbiler av god kvalitet som skal selges i samme marked.

Er nok flere importører som har satt seg litt vel store salgsmål.

Du må nesten ikke argumentere alt for mye at du synes bilen allerede er billig. Jeg tar nye rabbatter i mot med glede ;)

ihaal

Noen som har fått bekreftet fra forhandler at prisen vil justeres?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Ja,muntlig. Ca 10.000 ned som følge av valuta.
Skulle nesten tro at Audi også skal litt ned,men der har jeg ikke hørt noe ennå. Vi får se hva som skjer.

Bjoris

Har hørt antydet 10-12. Spent på om de tar Skoda mer ned, den fremstår jo helt feilpriset i min verden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA