Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi functions on demand

Startet av Morten L, tirsdag 22. september 2020, klokken 20:58

« forrige - neste »

Morten L

Har fått melding i dag om at det nå er mulig å leie/kjøpe funksjoner i Audi appen. F eks Matrix lys koster 22375,- for å ha fast. Er dette virkelig verdt pengene for å få bedre fjernlys? Og er det virkelig verdt det for å få dynamiske blinklys som bare blir et designelement andre enn deg ser. Vel hadde det kostet en tidel av prisen skulle jeg vurdert det, men for en softwareoppgradering er dette blodpris på hardware som allerede befinner seg på bilen. Vel, hver sin lyst, hva syns dere?

ThomasEL

#1
Interessant at dette nå skal være tilgjengelig. Hvor fikk du den meldingen? E-post? I appen? Annet?

EDIT:
Ser det har kommet kjøpfunksjon i appen!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Guardian

Jeg fikk også mail og har nå mulighet for å kjøpe i appen på mobilen. Jeg skal teste det og hvis det er bra tror jeg nok jeg kommer til å vurdere å bare kjøpe for de 6 månedene i året det er mørkt, har da sannsynligvis solgt bilen lenge før jeg oppe i prisen for å ha det permanent.
Men er det noen som vet om Lysfunksjonspakke er den del av Matrix LED? Eller er det to forskjellige pakker?

No-name

I appen. Skrolle nedover, så burde det dukke opp. Rett ovenfor kjøredata..

No-name

Sitat fra: Guardian på tirsdag 22. september 2020, klokken 21:19
Jeg fikk også mail og har nå mulighet for å kjøpe i appen på mobilen. Jeg skal teste det og hvis det er bra tror jeg nok jeg kommer til å vurdere å bare kjøpe for de 6 månedene i året det er mørkt, har da sannsynligvis solgt bilen lenge før jeg oppe i prisen for å ha det permanent.
Men er det noen som vet om Lysfunksjonspakke er den del av Matrix LED? Eller er det to forskjellige pakker?

I appen hos meg er det mulig å kjøpe to forskjellige pakker.

Trond.m

Jeg ville vurdert å leie det på månedsbasis. 300 kr gjør at du kan leie det 60 mnd for prisen det kostet å kjøpe med bilen. Det tilsvarer 10 år hvis du bare trenger Matrix LED i mørketiden, og da er vel e-tron uansett så utdatert at matrix LED ikke betyr noe fra eller til. Går ut fra at leieprisen inkluderer MVA, så innføring av mva for elbiler ikke endrer på regnestykket. Og det forutsetter at leieprisen ikke øker mer enn konsumprisindeksen.

kjoerge

Sitat fra: No-name på tirsdag 22. september 2020, klokken 21:20
Sitat fra: Guardian på tirsdag 22. september 2020, klokken 21:19
Jeg fikk også mail og har nå mulighet for å kjøpe i appen på mobilen. Jeg skal teste det og hvis det er bra tror jeg nok jeg kommer til å vurdere å bare kjøpe for de 6 månedene i året det er mørkt, har da sannsynligvis solgt bilen lenge før jeg oppe i prisen for å ha det permanent.
Men er det noen som vet om Lysfunksjonspakke er den del av Matrix LED? Eller er det to forskjellige pakker?

I appen hos meg er det mulig å kjøpe to forskjellige pakker.

Noen som vet forskjellen på de to pakkene? Er alle funksjonene inkludert i den dyreste?

No-name

Hvis du går inn i appen så står begge pakkene med forklaring. 

ThomasEL

Da har jeg lastet ned og testet Matrix-pakken. (Foreløpig leid for en kort periode)

Tok en liten prøvetur på rundt ei mil i mørket. Møtte en del biler.

Foreløpig erfaring gir tommel opp fra meg👍

Litt vanskelig å forstå hva som ligger i den andre tilgjengelige lyspakka som man ikke får i denne... Er det bedre lys i kurver hovedsaklig..??
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Carkub

Noen med 2019 modell som får opp dette i app?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

Sitat fra: Carkub på tirsdag 22. september 2020, klokken 22:07
Noen med 2019 modell som får opp dette i app?

Ikke jeg, men nå har jeg også Matrix LED..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

EspenT

#11
Jeg fikk også mail i dag og sjekket derfor App men kunne ikke finne noe der. På https://my.audi.com/vehicle/upgrades/'VIN'; derimot får jeg opp "Lysteknologi" med 2 pakker. Matrix LED og Lysfunksjonspakke.  Som alle andre lurer jeg på hva forskjellen er. Tenker også på å betale for dette i vinterhalvåret.

Noen som brukt VCDS eller lign og lest ut adaptions etc før og etter kjøp ?

Auto

Prøvde først Matrix pakken ikveld, og etter det lyspakken. 27 kroner for å teste begge en måned var jo ikke verst. Dyrere etterpå da! Ser ut for at disse to pakkene tilsammen blir Matrix pakken en får hvis en bestiller dette når en spekker bilen. Lyspakken gir liv til belysningen (lys show) i Coming-Home-/Leaving-Home-funksjonen når en skrur på/av bilen samt den gir de fire strekene under hovedlyset. Om det er andre ting i denne pakken som ikke inkluderes i Matrix pakken er jeg noe usikker på, men pakken nevner jo kurvelys noe jeg ikke ser er nevnt i matrix pakken.

tid

Se herfor mer info og priser. Alt skal virke fra modeller fra «midten av 2020».
På min bil fra i vår er det kun 2 pakker å velge men de inneholder vel alle delpakkene som står nedenfor. Mer hensiktsmessig oppdelig av pakker i listen på nettet. Et par av disse jeg kunne tenkt meg permanent...men ikke hele pakka til 22k.

https://www.audi.no/no/web/no/min-audi/functions-on-demand.html?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=Audi_FoD_Lansering#nm-anchor1283342569
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

tid

Sitat fra: Guardian på tirsdag 22. september 2020, klokken 21:19
Jeg fikk også mail og har nå mulighet for å kjøpe i appen på mobilen. Jeg skal teste det og hvis det er bra tror jeg nok jeg kommer til å vurdere å bare kjøpe for de 6 månedene i året det er mørkt, har da sannsynligvis solgt bilen lenge før jeg oppe i prisen for å ha det permanent.
Men er det noen som vet om Lysfunksjonspakke er den del av Matrix LED? Eller er det to forskjellige pakker?
Enig i det. Det skal jeg også gjøre hvis jeg er happy med de to pakkene etter en måneds "gratis" test.
Ca 2100kr året (6mnd/vinter) i f.eks. 3-4 år (er billigere enn å kjøpe til 28.000...).
Når bilen en gang skal selges får en ikke de 28k igjen uansett tenker jeg.
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA