Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi functions on demand

Startet av Morten L, tirsdag 22. september 2020, klokken 20:58

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: tid på onsdag 23. september 2020, klokken 06:43
Se herfor mer info og priser. Alt skal virke fra modeller fra «midten av 2020».
På min bil fra i vår er det kun 2 pakker å velge men de inneholder vel alle delpakkene som står nedenfor. Mer hensiktsmessig oppdelig av pakker i listen på nettet. Et par av disse jeg kunne tenkt meg permanent...men ikke hele pakka til 22k.

https://www.audi.no/no/web/no/min-audi/functions-on-demand.html?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=Audi_FoD_Lansering#nm-anchor1283342569

Dette med "fra midten av 2020" tror jeg kanskje ikke referer til biler produsert etter midten av 2020. Men heller at funksjonene er tilgjengelige fra midten av 2020 (noe de nå er blitt litt forsinket)..? Eller?

Uansett:
Det som ligger på den nettsiden om e-tron er jo de to lyspakkene i tillegg til MMIplus, DAB og smartphone interface.

Min bil er 2020 modell produser nov-des 2019. Jeg fikk nå mulighet til å kjøpe de to lyspakkene via appen. Phone interface, DAB og MMIplus kom ikke opp som noe alternativ, men det er vel fordi jeg allerede har de funksjonene/pakkene i bilen min, vil jeg tro...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tid

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 23. september 2020, klokken 08:05
Sitat fra: tid på onsdag 23. september 2020, klokken 06:43
Se herfor mer info og priser. Alt skal virke fra modeller fra «midten av 2020».
På min bil fra i vår er det kun 2 pakker å velge men de inneholder vel alle delpakkene som står nedenfor. Mer hensiktsmessig oppdelig av pakker i listen på nettet. Et par av disse jeg kunne tenkt meg permanent...men ikke hele pakka til 22k.

https://www.audi.no/no/web/no/min-audi/functions-on-demand.html?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=Audi_FoD_Lansering#nm-anchor1283342569

Dette med "fra midten av 2020" tror jeg kanskje ikke referer til biler produsert etter midten av 2020. Men heller at funksjonene er tilgjengelige fra midten av 2020 (noe de nå er blitt litt forsinket)..? Eller?

Uansett:
Det som ligger på den nettsiden om e-tron er jo de to lyspakkene i tillegg til MMIplus, DAB og smartphone interface.

Min bil er 2020 modell produser nov-des 2019. Jeg fikk nå mulighet til å kjøpe de to lyspakkene via appen. Phone interface, DAB og MMIplus kom ikke opp som noe alternativ, men det er vel fordi jeg allerede har de funksjonene/pakkene i bilen min, vil jeg tro...

Ser at linken jeg la inn ovenfor gjelder FoD på A4 - ikke e-tron (altså mer oppdeling av pakker).
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

ThomasEL

Nå har jeg lastet ned prøvemåned på den andre lyspakka også. Ser at det gir noe animasjon på lysene i forbindelse med at bilen låses opp og når man slår den av og går ut. Hvis det er det eneste, så er det vel kanskje ikke verd å betale noe ekstra for den pakka. Tenker Matrix er det viktigste.

Men ut fra beskrivelsen, så kan det vel virke som om dette med kurvelys ligger i den lille pakka, og ikke i Matrix... Noen som har fått testet det ut skikkelig? Ellers gjør man seg vel noen erfaringer etter hvert på hva som er hva...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Setter du på nærlyset (dvs ut at "Auto" i dagslys) og legger rattet hardt over til en av sidene vil du lett se utenfra på lysbildet om du har kurvelys eller ikke. Du trenger ikke noe fart. Er du i en garasje eller parkeringshus ser du det også fra innsiden av bilen. (Og selvfølgelig ser du det også i en mørk kurve under kjøring.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

Er Digital Matrix også bare software, eller snakker vi der om andre lykter?

AJ82

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 24. september 2020, klokken 09:48
Er Digital Matrix også bare software, eller snakker vi der om andre lykter?

Andre lykter....
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Carkub

Nå har det kommet FOD også til 2019 modell.  (dog kun matrix, trodde det skulle være mulig å kjøpe Virtual cockpit pluss etc. i tillegg?). Men jeg blir ikke helt klok på beskrivelse og innhold i pakken. jeg kjøpte en prøveperiode, men alt for lyst til å få noen erfaring med matrix-funksjonen. Det jeg derimot merket meg:
• Dynamiske blinklys var «lagt inn» i pakken
• "Stripene" i lysene ble ikke aktivert (se bilde)
• "Animasjonen" ved låsing/opplåsing av bilen ble ikke aktivert, selv om det tilsynelatende skulle være en del av pakken? (Se beskrivelse i bilde)
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

ThomasEL

De to funksjonene du etterspør vedrørende lys ligger ikke i pakken som heter «Matrix». De ligger i en egen pakke på FOD som heter «lysfunksjonspakke»

Slik er det i alle fall på min 20-modell
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Carkub

Lysfunksjonspakke har jeg ikke tilgang på. Greit nok for oss å slippe å bruke penger på slikt, men med tanke på salg på et eller annet tidspunkt tenker jeg det er en fordel mtp pris at ny eier har mulighet til å kjøpe alle funksjoner som er mulig å kjøpe via FOD. Jeg får «mase» igjen og etterspørre «lysfunskjonspakken».

Hva annet er det man på 2020-> kan kjøpe av FOD?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

ThomasEL

Sitat fra: Carkub på søndag 20. juni 2021, klokken 09:49
Lysfunksjonspakke har jeg ikke tilgang på. Greit nok for oss å slippe å bruke penger på slikt, men med tanke på salg på et eller annet tidspunkt tenker jeg det er en fordel mtp pris at ny eier har mulighet til å kjøpe alle funksjoner som er mulig å kjøpe via FOD. Jeg får «mase» igjen og etterspørre «lysfunskjonspakken».

Hva annet er det man på 2020-> kan kjøpe av FOD?

På min 20 modell er det følgende tilgjengelig i FOD:
- Matrix
- Lysfunksjonspakke
- Parkeringsassistent
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

storeulv

Har selv en 50AS 20-modell, og jeg trodde kanskje VC+ skulle komme i FOD da dette er en ren SW-sak så vidt jeg forstår, men jeg får kun opp at intet er tilgjengelig for kjøp (jeg har lyspakkene og 3D-parkering originalt).
Er det noen som har kjennskap til Audis planer på dette området?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

ThomasEL

@Storeulv:
Ser at parkeringsassistenten ikke koster allverdens i FOD...
- Er den verd å bruke noen kroner på? Eller sagt på en annen måte: Fungerer den på en tilfredsstillende måte?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

storeulv

Sitat fra: ThomasEL på søndag 20. juni 2021, klokken 11:25
@Storeulv:
Ser at parkeringsassistenten ikke koster allverdens i FOD...
- Er den verd å bruke noen kroner på? Eller sagt på en annen måte: Fungerer den på en tilfredsstillende måte

Jeg er usikker på om vi mener det samme når vi snakker om parkeringsassistenten. Det jeg har er et oversiktsbilde og flere valg av views når man skal parkere, og dette er bilder fra alle kameraene rundt bilen. Om du med parkeringsassistent mener dette så er svaret et ubetinget «JA» :)
Om du derimot mener at bilen selv svinger og styrer bilen ifm parkering vil jeg heller si «njææææeee....nei». Har det på eGolfen og har aldri blitt venn med den på tross av flere forsøk. Faktisk så innbiller jeg meg at jeg parkerer raskere selv når jeg ikke å bruke den. Men det er vel individuelt hvilke preferanser man har.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

ThomasEL

Mente det at bilen svinger og styrer selv, ja.
Hvis man har 360 kamera, så er nok det definitivt unødvendig, ja. Men kan kanskje ha en effekt når man mangler kamera..? Jeg ville selvfølgelig heller hatt 360 kamera, men det er ikke like lett å ettermontere.. 🤪

(Ikke nødvendigvis for meg selv, men kanskje mer når frue og etter hvert datter kjører)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Da tok jeg én måneds abonnement på parkeringsassistent, kun 14kr for prøvemåned.

Vel... Det virker jo👍
- Men kjente det reiv i hjertet da bilen begynte å svinge som bare det med nesten STILLESTÅENDE hjul😱 Det er noe jeg aldri gjør... Kan da umulig være sunt for bilen...🙈
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA