Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parking brake failure - contact service

Startet av baroney, mandag 18. november 2024, klokken 20:18

« forrige - neste »

baroney

Hei.

Har en e-tron fra 2021 hvis parkeringsbrems ikke har funket etter parkering i oppoverbakke ved to anledninger. Fått park brake failure og i det jeg løsner parkeringsbremsen når jeg starter pulserer bremsepedalen. I ett tilfelle slo ikke bremsesystemet seg ordentlig på og pedalen måtte trykkes meget hardt inn for å ikke rulle bakover. Noen som har opplevd dette?

Electric cars in Norway

Sitat fra: baroney på mandag 18. november 2024, klokken 20:18Hei.

Har en e-tron fra 2021 hvis parkeringsbrems ikke har funket etter parkering i oppoverbakke ved to anledninger. Fått park brake failure og i det jeg løsner parkeringsbremsen når jeg starter pulserer bremsepedalen. I ett tilfelle slo ikke bremsesystemet seg ordentlig på og pedalen måtte trykkes meget hardt inn for å ikke rulle bakover. Noen som har opplevd dette?
baroney :+1:  det der er ikke greit å få på skjermen og det har skjedd mange. Jeg har forstått at det skulle vært en software oppdatering så ordnet dette. Kan det hende du ikke har fått denne?

Stikk innom på service så ber du om denne SW.

Noe helt annet og som sikkert ikke gjelder deg er saken som "ruller" ;D i US nå med den recall saken og den er ikke grei. Kjenner ikke til status her i Norge men vi vet jo at VW/Audi Møller er kjent for å henge etter andre land når det gjelder iverksetting av recalls. Det er denne saken jeg tenker på https://www.teslarati.com/audi-recall-e-tron-quattro-brake-failure/

baroney

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA