Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr - MÅ ha, BØR ha, VIL ha, og helt unødvendig?

Startet av Magnito, torsdag 03. september 2020, klokken 12:36

« forrige - neste »

Bigdrago

Sitat fra: Rusalka på mandag 22. mars 2021, klokken 13:30
12 års garanti mot gjennomrustning gjelder vel uansett behandling eller ei ?

Garantien gjelder om rusten kommer innenfta. Dvs fabrikkfeil.
99% av tilfellene er det utenfra som følge av salt osv.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Rusalka


Bigdrago

Virker som om CF og SS er fjernet fra konfiguratoren. I tillegg er 4x4 borte.
Virker som om Skoda begynner å bli desperate av å må måltallene sine for 2021.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

espenri

Dette, i kombinasjon med at det nå står 1.kvartal 2022 på iv80x i konfiguratoren betyr vel at det kanskje spøker litt for at 4x4 blir levert på denne siden av nyttår allikevel? Selv for de med kontrakt?

Kjenner jeg er mer og mer fornøyd med at jeg hoppa av den kontrakta og fant noe annet.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

biggern

Sitat fra: Bigdrago på fredag 26. mars 2021, klokken 12:18
Virker som om CF og SS er fjernet fra konfiguratoren. I tillegg er 4x4 borte.
Virker som om Skoda begynner å bli desperate av å må måltallene sine for 2021.

Var tilgjengelig her
https://butikk.skoda.no/elbil/bygg-ny-bil/enyaq-suv/line

Poffen

#200
Sitat fra: biggern på fredag 26. mars 2021, klokken 13:05
Sitat fra: Bigdrago på fredag 26. mars 2021, klokken 12:18
Virker som om CF og SS er fjernet fra konfiguratoren. I tillegg er 4x4 borte.
Virker som om Skoda begynner å bli desperate av å må måltallene sine for 2021.

Var tilgjengelig her
https://butikk.skoda.no/elbil/bygg-ny-bil/enyaq-suv/line

Ja kan velge både CF og SSS i konfiguratoren for 80/80X. Quartz grå metallic er tatt bort for 80X da den skal fases ut. Kommer med ny fargebetegnelse, men er egentlig samme farge iflg forhandler. Litt mer 'irriterende' at valg av interiør ikke ser ut til å fungere 100%. Får opp korrekt pris i konfigurator, men bildevisning som viser interiøret oppdaterer seg ikke.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

Jru

Sitat fra: espenri på fredag 26. mars 2021, klokken 12:56
Dette, i kombinasjon med at det nå står 1.kvartal 2022 på iv80x i konfiguratoren betyr vel at det kanskje spøker litt for at 4x4 blir levert på denne siden av nyttår allikevel? Selv for de med kontrakt?

Kjenner jeg er mer og mer fornøyd med at jeg hoppa av den kontrakta og fant noe annet.

Selgeren min mener jeg kan forvente levering i august/september. 80x..

Bigdrago

Ser at nettsiden har blitt betraktelig forandret etter at vi første som bestilte.
Hvorfor har de valget "varmepumpe" når det allerede er inkludert? Prisen er 0 kroner.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Poffen

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 13. april 2021, klokken 21:13
Ser at nettsiden har blitt betraktelig forandret etter at vi første som bestilte.
Hvorfor har de valget "varmepumpe" når det allerede er inkludert? Prisen er 0 kroner.

Ser ut til å være basert på hvilken konfigurasjonsløsning en benytter.

Velger en "vanlig" Enyaq fra Skoda sine norske sider, https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq/enyaq-iv , så blir en
sendt videre til en tilpasset konfigurasjonsløsning: https://butikk.skoda.no/elbil/bygg-ny-bil/enyaq-suv/line
Her vil varmepumpe inngå som standard og ikke være noe valg.

Velger en Enyaq Sportline fra Skoda sine norske sider, https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq/enyaq-iv-sportline , så blir en sendt videre til standard konfigurasjonsløsning som også benyttes i andre land.
Her vil en få opp varmepumpe som valg selv om den er angitt med kostnad 0,- på en 80 modell.

Antagelse: Skoda i Norge har laget en en egen løsning for at en skal kunne bestille 80x varianten, som ikke ser ut til å være åpnet opp i den andre konfigurasjonsløsningen enda.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

Enyaq

Dagens dumme spørsmål: er det kun Infotainmentpakke pluss som har Head up display?

Eller er forskjellen at denne i tillegg har AR på Headup?

eplekjekken

Kun infotainment pluss har HUD (Der AR er en del av HUD løsningen).

steffone

Sitat fra: Atorfoss på mandag 22. mars 2021, klokken 09:53
Hei, hva tenker folk om behandling av understellet?

Forhandler anbefaler dinitrol, men slik jeg forstår det så kan man bruke f.eks fluid film uten at det går utover garanti.

Er det noen som har erfaring på dette?

Er dinitrol best på helt ny bil uten rust og fluid film bedre på bil som har fått rust?
Kaster meg på denne, hva er å foretrekke på ny bil? Forhandler jeg har snakket med anbefaler også Dinitrol. Det er jo ikke så mange behandlinger å velge mellom, men jeg finner svært lite tungtveiende og uavhengig informasjon om de ulike behandlingene. I grunn tankevekkende at produkt som kan dramatisk øke levetiden på så kostbare varer som biler ikke vurderes uavhengig når selv meningsløse artikler som barberhøvler testes opp og ned i mente
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Enyaq

Sitat fra: eplekjekken på mandag 19. april 2021, klokken 22:23
Kun infotainment pluss har HUD (Der AR er en del av HUD løsningen).

Så da har også den «vanlige infotainmentpakken» HUD?

Sitat fra: Enyaq på mandag 19. april 2021, klokken 22:58
Sitat fra: eplekjekken på mandag 19. april 2021, klokken 22:23
Kun infotainment pluss har HUD (Der AR er en del av HUD løsningen).



Så da har også den «vanlige infotainmentpakken» HUD?

Nei, bare pluss-pakken har HUD.
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Kramzz

Sitat fra: zycer på mandag 19. april 2021, klokken 22:32
Sitat fra: Atorfoss på mandag 22. mars 2021, klokken 09:53
Hei, hva tenker folk om behandling av understellet?

Forhandler anbefaler dinitrol, men slik jeg forstår det så kan man bruke f.eks fluid film uten at det går utover garanti.

Er det noen som har erfaring på dette?

Er dinitrol best på helt ny bil uten rust og fluid film bedre på bil som har fått rust?
Kaster meg på denne, hva er å foretrekke på ny bil? Forhandler jeg har snakket med anbefaler også Dinitrol. Det er jo ikke så mange behandlinger å velge mellom, men jeg finner svært lite tungtveiende og uavhengig informasjon om de ulike behandlingene. I grunn tankevekkende at produkt som kan dramatisk øke levetiden på så kostbare varer som biler ikke vurderes uavhengig når selv meningsløse artikler som barberhøvler testes opp og ned i mente

Fluidfilm(sauefett) er meget bra, denne trenger inn og presser ut fukt og skit, lukter forferdelig i noen uker men er veldig bra. 
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA