Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel uten kladden

Startet av Ladefabrikken, fredag 27. april 2012, klokken 16:43

« forrige - neste »

Trond Arve

Min har virket bra siden jeg fikk den i november 2012. Har ladet på 10A og 16A og brukt sikkerhetskoden. Krysser fingeren for at jeg ikke får trøbbel, i tilfelle har jeg tro på at de ordner opp selv om det kan ta lang tid.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Olofm

Jeg har brukt kabelen cirka 6 måneder og aldri hatt noe problem. Kan absolutt anbefale den utfra mine erfaringer.

Mener å huske at jeg betalte cirka 1000 kroner i tollgebyrer.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Sverre_E

Fikk også kabelen i november 2012. Batch#2 fra produsenten.
Har vært primær-ladekabel ute i all slags vær, hovedsakelig på 16A, frem til jeg fikk tilgang til ladestrøm hjemme i mai dette året.
Har ikke opplevd noen feil. (bank-i-bordet)
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Trond Arve

Sitat fra: Olofm på mandag 12. august 2013, klokken 10:38
Mener å huske at jeg betalte cirka 1000 kroner i tollgebyrer.
Hmmm det var dyrt, men mulig du mener toll + mva? Tror jeg betalte et par hundre i frakt og tollgebyr. Totalt NOK 4300.- + 25% mva + 200.- = NOK 5600.-
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Olofm

Ja, jeg mener alt som kom i tillegg til prisen for selve kabelen til Charge Amps.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

TBone

Takker for svar.

Ser nå at jeg ikke hadde valgt "Norge" som land når jeg beregnet prisen på websiden deres. Når jeg velger det slipper jeg svensk MVA, og får da en totalpris på 4840 SEK. Det blir jo litt hyggeligere.

Jeg har bestemt meg for å ta sjansen og bestiller nå denne kabelen. Så får jeg håpe jeg slipper de problemene enkelte på forumet har opplevd.

--
Thomas

Bobbulf

Det ser ihvertfall ut til at det er mer aktivitet på hjemmesiden nå. Det var jo ikke noen nyheter der siden april, men nå er det 3 oppdateringer bare nå i august allerede.  :) Den ene nyheten er vedrørende bedre tetning, og det er jo bra.
Tenker å bestille jeg også, men har enda ikke fått mailen fra de med tilbud om å kjøpe. Jeg sendte bestillingsforespørsel for 3-4 mnd siden, så det nærmer seg vel snart.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Johnsen

Jeg har kjøpt en slik og den fungerer ikke!


Jeg fant denne på svensk elbilforum, nettsiden hans funker ikke enda.

http://www.elbil.forum24.se/elbil-about3534-0-asc-0.html

--------------------------------------------------------------------------------

Version 1 of my new J1772 10/16A very mobile charger is ready and tested on my Nissan Leaf yesterday.

Worked as a charm. 16A charging is noticeably faster then 10A.

The charger is without the standard heavy box on the cable and has a button on the J1772 handle for selection between 10A and 16A. The button also has a led for indikation of status and charging speed.

The other end has a regular european plug (Schuko) rated for 16A.

If there are demand I will take v2 into produktion and sell these. So let me know if you are interested.

EDIT: It seems that there a quite a demand for this type of charging cable so I have started the production of v2. I'll let you know when it is available for the public.

/Fredrik

____
When taken into production, I will sell the charger at www.chargeamps.com
[/quote]
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

TB

Sitat fra: Johnsen på torsdag 15. august 2013, klokken 16:28
Jeg har kjøpt en slik og den fungerer ikke!

Jeg fant denne på svensk elbilforum, nettsiden hans funker ikke enda.

Charge-Amps sin kabel heiter UM-EVSE, og web sida er: http://www.charge-amps.com/

Etter det er forstår er Fredrik ein av dei som står bak Charge-Amps. Teksten du viser til er frå mars 2012, før Charge-Amps starta opp - dvs teksten beskriv versjon 1 av UM-EVSE.

Dvs - det virker som du har kjøpt ein annan kabel - frå eit anna firma?
Om du har kjøpt ein "ekte" UM-EVSE kontakter du Charge-Amps og vil få ein ny kabel.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Johnsen

Jeg har en kabel fra et annet firma ja.
Har prøvd og kontakte dem mange ganger men ikke noe svar fra charge amps for det er denne jeg kunne tegnt meg!
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

Bobbulf

Har endelig fått bestillingskode til kjøp av charge-amps-kabelen, men er usikker på om jeg skal ta sjansen på å prøve den.
Den nyeste kabelen har vel muligens bedre tetning, men er den god nok ellers?
TBone: har du fått din til å fungere?
Fungerer den hos andre fremdeles?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

nofuelno

Hei, denne kan nå også bestilles fra norsk leverandør ;)
Send email til info@nofuel.no for tilbud.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

TBone

Sitat fra: Bobbulf på onsdag 11. september 2013, klokken 10:10
Har endelig fått bestillingskode til kjøp av charge-amps-kabelen, men er usikker på om jeg skal ta sjansen på å prøve den.
Den nyeste kabelen har vel muligens bedre tetning, men er den god nok ellers?
TBone: har du fått din til å fungere?
Fungerer den hos andre fremdeles?

Hei

Jeg har fått svar fra Charge Amps med beskjed om at den feilen jeg opplever (Fault blinker med 2 sekunders mellomrom) kan skyldes jordfeil i bilen eller defekt kabel. Han ba meg teste på en annen bil. Har nå endelig fått koordinert med en kollega og fått prøvd kabelen på en iMiev, med samme resultat der.
Venter nå på svar fra Charge Amps med informasjon om hvordan jeg kan få returnert denne og få en ny.


leaf-newbe

Sitat fra: Bobbulf på onsdag 14. august 2013, klokken 23:27
Det ser ihvertfall ut til at det er mer aktivitet på hjemmesiden nå. Det var jo ikke noen nyheter der siden april, men nå er det 3 oppdateringer bare nå i august allerede.  :) Den ene nyheten er vedrørende bedre tetning, og det er jo bra.
Tenker å bestille jeg også, men har enda ikke fått mailen fra de med tilbud om å kjøpe. Jeg sendte bestillingsforespørsel for 3-4 mnd siden, så det nærmer seg vel snart.

bestillte en i mitten av august fikk bestillings kode i går.
har bestilt og betalt så nå får vi se om herligheten kommer.
har ikke fått noe bekreftelses mail på bestillingen.
det ser ikke ut som de er de mest ivrige mail senderne.

er ikke noe stress uansett, har ikke fått bilen ennå.
om jeg er heldig så er en av de som kom til forhandleren i dag min.
så de hadde fått inn 2 hvite og en grå i dag.
men de skal jo klargjøres så det er ikke sikkert det blir noe bil før neste uke.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

TBone

Sitat fra: TBone på mandag 16. september 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Bobbulf på onsdag 11. september 2013, klokken 10:10
Har endelig fått bestillingskode til kjøp av charge-amps-kabelen, men er usikker på om jeg skal ta sjansen på å prøve den.
Den nyeste kabelen har vel muligens bedre tetning, men er den god nok ellers?
TBone: har du fått din til å fungere?
Fungerer den hos andre fremdeles?

Hei

Jeg har fått svar fra Charge Amps med beskjed om at den feilen jeg opplever (Fault blinker med 2 sekunders mellomrom) kan skyldes jordfeil i bilen eller defekt kabel. Han ba meg teste på en annen bil. Har nå endelig fått koordinert med en kollega og fått prøvd kabelen på en iMiev, med samme resultat der.
Venter nå på svar fra Charge Amps med informasjon om hvordan jeg kan få returnert denne og få en ny.

En oppdatering:

Jeg har nå mottatt ny kabel fra Charge Amps og denne fungerer foreløbig helt fint. Ingen blinking på "fault" og ingen varsellamper på dashbordet.
Så da håper jeg det forblir slik.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA