Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

felix

Jeg har et dilemma. Jeg har alltid vært en LR type, fornuftig, gir mest rekkevidde og alt det der. Jeg har et budsjett på 550k, og da har jeg en fin LR med FSD i bestilling. Men ser om jeg dropper FSD så får jeg jo en Performance og sitter igjen med penger. Det sjukeste er tryggheten om nye lykter som fikk meg på denne tanken. Og denne filmen her: https://youtu.be/zAo7IsZngDo

Contango

Hadde ikke tenkt på det en gang. Performance. Men jeg ville vært forsiktig med å forskuttere at Tesla får lykter som Polestar. Har Polestar lyktespyler? For da er lyktene kraftigere.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Toonster

Sitat fra: felix på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:39
Jeg har et dilemma. Jeg har alltid vært en LR type, fornuftig, gir mest rekkevidde og alt det der. Jeg har et budsjett på 550k, og da har jeg en fin LR med FSD i bestilling. Men ser om jeg dropper FSD så får jeg jo en Performance og sitter igjen med penger. Det sjukeste er tryggheten om nye lykter som fikk meg på denne tanken. Og denne filmen her: https://youtu.be/zAo7IsZngDo

Har man ikke bruk for hengerfeste, så ville jeg gått for P. Men "dessverre" er det nok veldig praktisk for meg å ha den kroken relativt ofte i løpet av året (sykkel og henger).
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Oysteins

Sitat fra: Contango på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:49
Hadde ikke tenkt på det en gang. Performance. Men jeg ville vært forsiktig med å forskuttere at Tesla får lykter som Polestar. Har Polestar lyktespyler? For da er lyktene kraftigere.

Polestar har lyktespyler, ja

telcontar

Sitat fra: Contango på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:49
Hadde ikke tenkt på det en gang. Performance. Men jeg ville vært forsiktig med å forskuttere at Tesla får lykter som Polestar. Har Polestar lyktespyler? For da er lyktene kraftigere.

Polestar 2 har lyktespylere ja


alagerqv


Øyvind.h

Må ikke ha lyktespylere. EQC har ikke det, men leverer allikevel noe av det beste en kan ha av nær/fjernlys originalt.
Har satt seg litt det at bilen må ha lyktespylere for å ha sterke og gode lys :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lars667

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. desember 2020, klokken 15:15
Må ikke ha lyktespylere. EQC har ikke det, men leverer allikevel noe av det beste en kan ha av nær/fjernlys originalt.
Har satt seg litt det at bilen må ha lyktespylere for å ha sterke og gode lys :)

Ja, må innrømme at jeg har videreført denne forestillingen selv, uten egentlig å ha sjekket om det faktisk er tilfelle. For det virker rimelig koko at det skal være strengere krav til sterke lys enn svake? Er det noe som henger igjen av reglement for xenon-pærer tro? (Nevnes ved googling).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

felix


holbein

Når jeg endelig begynner å slå meg til ro med at Long Range får de gamle lyktene så kom jeg over denne her:

https://thedriven.io/2020/12/08/first-2021-tesla-model-3-with-design-refresh-lands-in-australia/

Der har det nå kommet en Long Range med de nye lyktene...

SitatThe first "refreshed" 2021 Tesla Model 3 has landed in Australia, marking the start of another influx of the Californian car maker's popular electric sedan.

The 2021 Tesla Model 3 features a slew of upgrades including a heat pump that helps to increase the vehicle's efficiency and range.

It also has new headlights, black door handles, extra USB charging ports, new sleeker finishes in the interior and – for Performance and Long Range variants – new wheel alloys and tyres.

The first one of these was delivered today, to a Brisbane resident who ordered a Long Range variant."It's my first EV, and it's different, better," new Tesla owner Daniel Donner told The Driven


felix

Sist jeg var over i fengselet så måtte jeg kjøre på feil side av veien, muligens det har noe med saken?

holbein

Har det blitt delt ut noen long range med VIN mf83xxx i Norge? kan jo hende folkene med biler fra Aurora og nyere VIN fremdeles kan vinne i Tesla lotteriet:)

Bmwi3

Sitat fra: felix på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:39
Jeg har et dilemma. Jeg har alltid vært en LR type, fornuftig, gir mest rekkevidde og alt det der. Jeg har et budsjett på 550k, og da har jeg en fin LR med FSD i bestilling. Men ser om jeg dropper FSD så får jeg jo en Performance og sitter igjen med penger. Det sjukeste er tryggheten om nye lykter som fikk meg på denne tanken. Og denne filmen her: https://youtu.be/zAo7IsZngDo

Jeg tenkte det samme som deg, men droppa det og gikk for P:) FSD er ubrukelig, testa fra Skøyen til Lillestrøm og tilbake og kom ut av tellinga på antall fantombremsinger og gidder ikke gi 50 lapper for noe som virker så ræva....
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

felix

Joda, jeg vet hva det går i forrige bil hadde EAP, men jeg blir imponert når jeg ser på YouTube hva bilene klarer nå i USA.

Sitat fra: Toonster på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:55

Har man ikke bruk for hengerfeste, så ville jeg gått for P. Men "dessverre" er det nok veldig praktisk for meg å ha den kroken relativt ofte i løpet av året (sykkel og henger).

Ja, jeg brukte jo kroken på X oftere en jeg hadde trodd. Jeg tror jeg dropper P, da slipper jeg og bekymringene for at kona skal kantkjøre felgene hele tiden. Bedre nattesøvn:)

Motorwatt

SitatFSD er ubrukelig, testa fra Skøyen til Lillestrøm og tilbake og kom ut av tellinga på antall fantombremsinger og gidder ikke gi 50 lapper for noe som virker så ræva

Fantombremsimger krever ikke FSD. Det får man "gratis" på biler uten FSD også. Dessverre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA