Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat... Hvis folk er så sensitive for lyder fra naboene sine, så må de bosette seg et sted langt unna andre.

Fikk naboklage på hanen vår som galer to ganger om morgenen, og ikke aldri slipper ut før kl. 0800. Naboen bor 300 meter unna, så det er "Gøy på landet" også....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 22. september 2020, klokken 14:17
Fikk naboklage på hanen vår som galer to ganger om morgenen, og ikke aldri slipper ut før kl. 0800. Naboen bor 300 meter unna, så det er "Gøy på landet" også....
Vi hører hanen til naboen vår på andre siden av fjorden (1150 meter unna). Men vi har ikke klaget da...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Dieselgubben

Dere må ikke glemme at det er forskjell på haner. En Lada hane høres ikke ut som en Audi hane

stefse

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Counterpointer

For å komme tilbake til topik.

Så var det vel åtte ting som skulle være nye.

Det ble også nevnt dobbelt isolerglass

knegg

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. september 2020, klokken 20:29
For å komme tilbake til topik.

Så var det vel åtte ting som skulle være nye.

Det ble også nevnt dobbelt isolerglass

Dobbelt isolerglass er høyst velkomment. Samme hadde det vært om vinduene idag faktisk tettet mot listene. Hører stadig sus og buffring fra førerdøren. Kanskje jeg må få andre til å kjøre bilen så jeg kan sitte rundt om i bilen.
2020 Model 3

Counterpointer

Vinduer vil hjelpe mot noe, men de trenger en mer helhetlig tilnærming. Konkurrentene som er bedre isolert er ganske mye tyngre og det er ikke den beste veien å få lydisolering for dem.

Dieselgubben

Fikk ikke med meg at det kom noen nyheter om Model 3 i går, varmepumpe osv. Noen som fikk med seg?

ricco404

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 23. september 2020, klokken 08:24
Fikk ikke med meg at det kom noen nyheter om Model 3 i går, varmepumpe osv. Noen som fikk med seg?

Nei, det eneste konkrete om biler var vel Model S Plaid.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

RJK

Han sa noe om varmepumpen de har utviklet, og forskjellige applikasjoner for denne. Men er vel liten vits å nevne det her, da varmepumpe nå kommer for de alle etterhvert, ihvertfall i våre strøk hvor vi har en fordel av slikt. Det er jo kun på vinter og kald vår/høst det har særlig effekt, utover ladefart som Tesla allerede er gode på.


Men kan tenke meg det er behov for en slik dersom de skal enda høyere opp i ladefart, og med topp hastighet over et større intervall enn nå.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

perbl

Er det noen som har hørt om noen har begynt å motta de bilene som kom med båt til landet nå nylig?

I og med at man ikke hører særlig om det, virker det kanskje som at ryktene om at det alt var ankommet biler med varmepumpe ikke stemmer?

Thomas Lund

Jeg hentet bil idag, den kom med båt til Drammen på Søndag tror jeg.
Så jeg kan sikkert sjekke ting hvis det er noe spesifikt folk lurer på.

Behage

Fått leveringsavtale tirsdag neste uke.
Lurer på om trådløs lader og usb c er normalt nå i model 3? :)

perbl

#73
USB-C og lading har vel alt vært inkludert en god stund mener jeg. Kjentfolk som henta bil i sommer har hvertfall fått det levert.

Var mest den varmepumpa jeg var litt nysgjerrig på. Men så langt har jeg ikke sett noen bekreftelser på at den er produsert i leverte biler noe sted på nettet.

perbl

Sitat fra: Thomas Lund på onsdag 23. september 2020, klokken 12:34
Jeg hentet bil idag, den kom med båt til Drammen på Søndag tror jeg.
Så jeg kan sikkert sjekke ting hvis det er noe spesifikt folk lurer på.

Er vel neppe motorisert bakluke på den i og med at du ikke skrev det? Litt usikker på hvordan man lettest ser om det er varmepumpe, det kan vel slås opp utfra VIN-nummeret av forhandlerne såvidt jeg vet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA