Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motorfeil på bil, må ha ny bil, tenker Elbil, har mange spørsmål

Startet av JarleH, torsdag 30. juli 2020, klokken 09:56

« forrige - neste »

Radial

Du ønsker deg egentlig Model Y, som meg, jeg har reservert en.

E-tron ble for dyr med det du "må ha", også spratt prisene opp 12-15% i tillegg like etterpå.
eNiro er flott bil med grei pris, men umulig å skaffe... Vente 6 Mnd på bil, da kunn jeg heller vente på Y.

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

JarleH

Sitat fra: 02jan på torsdag 30. juli 2020, klokken 22:20
Uten å være synsk, så tipper jeg feil med oljepumpe systemet i 1.8 motoren, kjent svakhet ,neppe verdt å bruke penger på.

Kommer selv fra Audi, og er allergisk mot blikkboks lyder og upraktiske løsninger.

Ville sjekket ut når en av disse dukker opp i Norge , VW id4 eller Audi q4 etron. For min del er det en selvfølge at en bil kan ha taklast og dra en henger - det er ikke alle i elbilveren enig i, så sjekk ut før kjøp.

Siden du nevner det så kan jeg forklare, og du har nok rett.

I fjor høst var vi en tur i Sverige, da det plutselig begynte lyse rød oljesymbol i LCD displayet. Hell i uhell så tenkte jeg bare det var oljenivået (for hadde jeg skjønt hvor alvorlig det var hadde det muligens blitt masse styr med tauing/leiebil etc, for noe som ikke var en feil da), så kom oss til en bensinstasjon, kjøpte olje, fylte på (nivået var helt ok fra før), og meldingen kom ikke tilbake. Da jeg kom hjem sjekket jeg symbolet, og ble litt sjokkert, da det betyr oljetrykk og STOP, ikke kjør. Bilen var inne hos Erik Arnesen Audi Bryn, de fant ingen feil, og oljetrykket var ok.

Feilen kom ikke tilbake før i sommer på vei til Sogn, og da kom og gikk den helt til jeg var fremme (siste 2 timene ca). På småkjøring i Sogn var det ikke tegn til feilen. Men var innom et verksted som bare får å utelukke at det var sensoren som ga uriktig feil, så byttet vi den. Det merkelige da var at jeg merket med en gang at da begynte bilen å fuske litt, på tomgang og ved 1-2 gir.

Dagen jeg skulle tilbake til Oslo merket jeg at det ble verre, og motorlyset kom på en gang og forsvant. Jeg håpet jeg skulle komme meg tilbake til Oslo, men det gikk ikke. Ved oppstigning til første fjellovergang var det bare å stoppe bilen, da var det mye fusk ved gass, og lyder fra motoren ved testing av gass på tomgang.

Den ble tauet til verksted, og jeg fikk dekket leiebil til å komme meg tilbake til Oslo med en 3 åring og masse bagasje. Ikke min beste dag for å si det slik.

Så ja, jeg regner ikke med at det er pengene verdt å reparere. Det er og slik at innen neste EU kontroll om 2 år er det flere ting som hadde kommet, også registerreim. Så han som tok EU kontroll anbefalte meg ikke å satse på å få den igjennom om 2 år.

Så innen 2 år visste vi at noe måtte gjøres, men dette i sommer kom bust på. Og jeg har hatt null interesse av elbil før, så det er mye for meg å komme til bunns i før vi velger hva vi gjør. Grunnen til at jeg har begynt å se på elbil nå er 2 grunner: litt lei mekanisk motor, mye som kan gå galt synes jeg, og regner med avgiftene i 2022 går opp, og da gjelder det å kjøpe før det om man skal ha elbil.

Men ja, så vanskelig som jeg synes det er å finne en elbil som passer våre 'krav', kanskje det er bare dumt å kjøpe elbil nå. Kanskje hadde vært bedre å kjøpe en billig ok bensin bil, og kjøpe ny bra elbil i sent 2021.

Så, konklusjon pr i dag:
Vi vurderer vente til 1. september og se hva priser Skodaen kommer til, håper den andre beste utgaven kommer til en pris markant under E-tron. Dersom det tenker vi satser på Skodaen. Hva vi gjør inntil det vet jeg ikke, jeg er åpen for forslag.

Ang Tesla; nei, ikke aktuelt for meg, av prinsipp, går ikke i detaljer her, da hadde denne tråden sporet TOTALT av.

Ang Etron: siden jeg husket feil, og riktig pris for ok utstyrt Etron 50 er nesten 700 000 så er det omtrent garantert at det er for mye for oss. 55 er bare å glemme, dersom vi ikke hadde fått fatt i en pent brukt og ok utstyrt til rundt 600 000. Jeg sliter med å betale 600 000 for en finn.no bil jeg ikke aner hvordan er behandlet. Da må jeg nesten kjenne selger eller noen går god for han.

Ang Peugoten; tenker den går ut. Enda svakere motor enn Kia e-Niro, og trolig dårligere (gjetning fra min side).

Så da pr i dag, så langt jeg har klart å få oversikt, står det mellom Kia e-Niro og Skoda Enyaq. Men jeg er fortsatt åpen for forslag, og veldig åpen dersom noen skal selge en Etron til en god pris (for oss vel å merke), som jeg på en eller annen måte kan stole på har behandlet den pent og med kjærlig hånd  :D

JarleH

Sitat fra: Radial på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:49

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.

hmmm skal sjekke denne opp bedre, hadde ikke tatt den med på listen. Denne er BILLIG!? Rart...
Den er så billig at kanskje vi kan kanskje beholde den etter vi får en 'skikkelig' doning... Må helt klart se nærmere på dette alternativet. Er det ventetid på denne? Flere på finn.no! Må undersøkes...

Maks speket ny til 265 000 i henhold til nettsiden :)

RJK

Sitat fra: Radial på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:49
Du ønsker deg egentlig Model Y, som meg, jeg har reservert en.

E-tron ble for dyr med det du "må ha", også spratt prisene opp 12-15% i tillegg like etterpå.
eNiro er flott bil med grei pris, men umulig å skaffe... Vente 6 Mnd på bil, da kunn jeg heller vente på Y.

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.

Det har vært problemer med ventetid med E-Niro, men den er iferd med å bli løst. Nå er det vel ca halvert ventetid, og nå som korona-tiltakene ser ut til å være over for nå, blir sikkert ventetiden kortere.

MG ZS er en romslig småbil, til veldig hyggelig pris. Men den får litt kritikk for å være litt for enkel. Han bør nok se på om dette er greit nok eller ikke. Ellers så ville jeg oppfordret til å sjekke ut Peugeot E-2008.

Kan ikke skjønne hvorfor Enyaq skal være mer fristende enn iX3, men smaken er som baken. Jeg hadde løftet denne høyt på listen. Ellers er Polestar 2 i realiteten en Volvo, men om du vil ha det "riktige" merket på bilen, så er kanskje XC40 et riktigere valg.

Den er og mere SUV-aktig, og blir derfor også mer praktisk ved frakt av ting. Og Polestar/Volvo skal vel begge ha støtte for henger på 1500 kg, som er det dobbelte av iX3, og Jaguar i-Pace, som vel skulle være mulig å plukke opp lett brukt til fin pris og uten større ventetid. Ca. 590 K for billigste jeg ser på Finn.no

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186443966
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: JarleH på fredag 31. juli 2020, klokken 00:48
Så da pr i dag, så langt jeg har klart å få oversikt, står det mellom Kia e-Niro og Skoda Enyaq. Men jeg er fortsatt åpen for forslag, og veldig åpen dersom noen skal selge en Etron til en god pris (for oss vel å merke), som jeg på en eller annen måte kan stole på har behandlet den pent og med kjærlig hånd  :D
Hvis Enyaq blir vurdert bør vel id 4 og etron q4 være med. Det er jo i praksis de samme bilene.

Og som andre sier, lett brukte I-Pace er gode kjøp på finn.no. De har falt mye i pris fra ny.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

chargedup

EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

chargedup

Lett brukte I-pace kan være priset rimelig på finn. Vet at noen har tapt 200' på under et år og 10-15'km, da med "alt"/HSE utstyrspakke og priset til 620-650' på finn. I-pace S (laveste utstyrsnivå) koster nesten det samme brukt som ny (før prisoppgang) så ikke se på de hvis du vil gjøre "kupp". Bakdelen med I-pace er relativt treg hurtiglading, men den "SUV"en jeg har kjørt som hadde best kjøreegenskaper.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

JarleH

Sitat fra: Radial på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:49
Du ønsker deg egentlig Model Y, som meg, jeg har reservert en.

E-tron ble for dyr med det du "må ha", også spratt prisene opp 12-15% i tillegg like etterpå.
eNiro er flott bil med grei pris, men umulig å skaffe... Vente 6 Mnd på bil, da kunn jeg heller vente på Y.

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.

De skremmende tingene som NAF opplevde ved rekkevidde testen, sett noe til de eller vet vi dette er fikset?
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/mg-zs-ev/rekkeviddetest-mg-zs-ev/

Andre software problemer å nevne? Lade problemer? Kort sagt fint om du kan gi meg mer info her, jeg vurderer VELDIG sterkt en slik NY bil som ventebil til slutten av 2021. Så lenge kan vi ha dårlig motor og rekkevidde, det går bra til en slik pris.

JarleH

Sitat fra: turfsurf på fredag 31. juli 2020, klokken 06:44
Sitat fra: JarleH på fredag 31. juli 2020, klokken 00:48
Så da pr i dag, så langt jeg har klart å få oversikt, står det mellom Kia e-Niro og Skoda Enyaq. Men jeg er fortsatt åpen for forslag, og veldig åpen dersom noen skal selge en Etron til en god pris (for oss vel å merke), som jeg på en eller annen måte kan stole på har behandlet den pent og med kjærlig hånd  :D
Hvis Enyaq blir vurdert bør vel id 4 og etron q4 være med. Det er jo i praksis de samme bilene.

Og som andre sier, lett brukte I-Pace er gode kjøp på finn.no. De har falt mye i pris fra ny.

Ja, da er id4 og etron Q4 aktuelle også, avhengig av prisen.

JarleH

Sitat fra: RJK på fredag 31. juli 2020, klokken 01:00
Sitat fra: Radial på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:49
Du ønsker deg egentlig Model Y, som meg, jeg har reservert en.

E-tron ble for dyr med det du "må ha", også spratt prisene opp 12-15% i tillegg like etterpå.
eNiro er flott bil med grei pris, men umulig å skaffe... Vente 6 Mnd på bil, da kunn jeg heller vente på Y.

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.

Det har vært problemer med ventetid med E-Niro, men den er iferd med å bli løst. Nå er det vel ca halvert ventetid, og nå som korona-tiltakene ser ut til å være over for nå, blir sikkert ventetiden kortere.

MG ZS er en romslig småbil, til veldig hyggelig pris. Men den får litt kritikk for å være litt for enkel. Han bør nok se på om dette er greit nok eller ikke. Ellers så ville jeg oppfordret til å sjekke ut Peugeot E-2008.

Kan ikke skjønne hvorfor Enyaq skal være mer fristende enn iX3, men smaken er som baken. Jeg hadde løftet denne høyt på listen. Ellers er Polestar 2 i realiteten en Volvo, men om du vil ha det "riktige" merket på bilen, så er kanskje XC40 et riktigere valg.

Den er og mere SUV-aktig, og blir derfor også mer praktisk ved frakt av ting. Og Polestar/Volvo skal vel begge ha støtte for henger på 1500 kg, som er det dobbelte av iX3, og Jaguar i-Pace, som vel skulle være mulig å plukke opp lett brukt til fin pris og uten større ventetid. Ca. 590 K for billigste jeg ser på Finn.no

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186443966

Polestar 2 kunne vært aktuell, men jeg er skeptisk. Volvo har slitt med mye feil og problemer.

i-Pace er uaktuell, for dyr og for lite plass.

Er heller ikke BWM fan, og bor i Oslo, holder meg unna BWM dersom de ikke hadde hatt et sykt bra alternativ. iX3 er altfor dyr! Her snakker vi e-tron pris.

JarleH


JarleH

Sitat fra: chargedup på fredag 31. juli 2020, klokken 08:30
Lett brukte I-pace kan være priset rimelig på finn. Vet at noen har tapt 200' på under et år og 10-15'km, da med "alt"/HSE utstyrspakke og priset til 620-650' på finn. I-pace S (laveste utstyrsnivå) koster nesten det samme brukt som ny (før prisoppgang) så ikke se på de hvis du vil gjøre "kupp". Bakdelen med I-pace er relativt treg hurtiglading, men den "SUV"en jeg har kjørt som hadde best kjøreegenskaper.

ehh javel? Nå er 'billigste' i-Pace på finn nesten 600 000, så den går ut med høye kneløft med tanke på pris og liten plass. :)

Radial

Sitat fra: JarleH på fredag 31. juli 2020, klokken 08:59
Sitat fra: Radial på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:49
Du ønsker deg egentlig Model Y, som meg, jeg har reservert en.

E-tron ble for dyr med det du "må ha", også spratt prisene opp 12-15% i tillegg like etterpå.
eNiro er flott bil med grei pris, men umulig å skaffe... Vente 6 Mnd på bil, da kunn jeg heller vente på Y.

Kjøpte MG ZS EV i mellomtiden til Y kommer, da min gamle bil også sang på siste verset... riktig nok ble bilen min forsinket til sommeren, så jeg måtte til slutt bare fikse den gamle doningen som nå selges over sommeren.

2 voksene og stor bakovervendt 2 åring får med seg alt pikkpakk i ZS, og har god plass i kupeen...veldig lik som eNiro på plass men til 2/3 pris. Lite støy (bedre enn eNiro), grei rekkevidde (faktisk 19-20mil motorvei i 110km/t om sommeren), alt av sikkerhetsutstyr og god komfort.
Fin lyd når du lukker dørene også faktisk.

Gir den trekk for noe treig DC-lading (med gammel software), manuelt klimaanlegg(!), og så langt ingen app til forvaring om vinteren...så jeg svelget ett par kameler, men sparte veldig mye penger.

Med nye software som kom rett før sommeren, ble bilen veldig mye bedre. Flere oppdateringer er visst på vei, så dette kan til slutt bli meget bra kjøp egentlig.

Eneste konkurrent prismessig og størrelse er i dag e2008. men den er dessverre mindre en ZS i baksetet og særlig i bagasjerommet...den klarte ikke barnevogna på høykant engang (det kan du i feks eSoul) og blir mye dyrere med utstyret du ønsker deg...

Lykke til.

De skremmende tingene som NAF opplevde ved rekkevidde testen, sett noe til de eller vet vi dette er fikset?
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/mg-zs-ev/rekkeviddetest-mg-zs-ev/

Andre software problemer å nevne? Lade problemer? Kort sagt fint om du kan gi meg mer info her, jeg vurderer VELDIG sterkt en slik NY bil som ventebil til slutten av 2021. Så lenge kan vi ha dårlig motor og rekkevidde, det går bra til en slik pris.

Hva var skremmende i NAF linken der egentlig? 😊

Software problemer har jeg egentlig ikke opplevd enda, men Android Auto funker ikke perfekt, men det er nok telefonen min som har litt av skylden (velger ikke USB data automatisk) og skjermen,  er ikke veldig rask men duger.

Vil anbefale deg å dra med seg alt du MÅ ha med deg i en bil, og prøv en MG ZS.

Den er Ikke perfekt, men den er mye for pengene.
Prøv samtidig e2008 for å sammenligne... ZS kan ikke konkurrere på tech, men med fokus på plass og pris er den mer for pengene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

chargedup

Sitat fra: JarleH på fredag 31. juli 2020, klokken 09:20
ehh javel? Nå er 'billigste' i-Pace på finn nesten 600 000, så den går ut med høye kneløft med tanke på pris og liten plass. :)
Akkurat nå ligger billigste HSE til 660' (gått 16') hos bruktbilforhandler eller First edition (enda mer utstyr) til 670' (gått 12,5'km). Bruktbilmarkedet har generelt hatt en oppsving siden corona startet, sannsynligvis mest pga valutajusteringen alle merker tar på nybilpris, men også fordi bruktbiler er enda mer attraktive i "krisetider". En kamerat kjøpte eldste model x i starten av corona og solgte den igjen nylig med 40' i fortjeneste. Sagt med andre ord, covid har dessverre hevet prisene på bruktbil og I-pace er intet unntak.

Får Mach-e til 475' med 600km rekkevidde og bakhjulstrekk, men den kommer jo ikke før neste år. All den tid vi ikke vet hva VAG trillingene (om ikke Seat også er med) skal koste, er det ganske rimelig. VAG kommer sannsynligvis ikke til å ha 600km rekkevidde, så hvis du da ser på Mach-e standard range til 425' (450km) så er det rimelig. Det er jo det E-niro koster, som er en betydelig mindre bil. Skjønner at Mach-e ikke er på nivå med trioen av premiummerker (Etron/I-pace/EQC) og at det kan ha en betydning for hva du er villig til å legge i bil, men den er altså priset som e-niro i rimeligste konfigurasjon.
Med prisingen Møller/VW kjører på id3 (altså en ikkesuv/golf til 452' og 450km rekkevidde) tror/frykter jeg at Enyaq (eller de andre VAG av samme bil) blir priset en god del høyere enn Mach-e med samme rekkevidde/hjuldrift/utstyrsnivå. Enkelt illustrert med to helt forskjellige biler, altså en topputstyrt Mach-e std range til 462' (før evt fargetillegg) mot ID.3 1ST Max til 452.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Oddaa

Sitat fra: JarleH på fredag 31. juli 2020, klokken 09:16
Polestar 2 kunne vært aktuell, men jeg er skeptisk. Volvo har slitt med mye feil og problemer.

Har eid en XC90 T8 i 4,5 år, nå byttet i en XC60 T8. Min far eier også en XC60 T8, så her har jeg en del erfaring. XC90-en (2016 mod, aller første batch av kundebiler til Norge) var inne noen ganger det første året for sw oppdateringer. Det ble også fikset noen andre småting på garantien i forbindelse med servicene. Ingen driftsstans eller noe sånt. De to XC60-ene har det hittil ikke vært noen problemer med i det hele tatt.

Jeg er derfor ikke skeptisk og har bestilt XC40 EV til erstatning for e-Golf som bil nr 2.

Sjekk også Volvo sin plassering på kundebarometre så vil du se at de kommer svært godt ut (Norges mest fornøyde kunder, uansett bransje, to år på rad). Det samsvarer med egen erfaring. Vi er alt i alt svært fornøyd.

(Men man kan selvsagt alltids være uheldig...)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA