Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svart skjerm

Startet av gooner4ever, lørdag 27. juni 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

VigdisA

Sitat fra: LASOL på fredag 24. juli 2020, klokken 18:33
Blir det demontert ting bak nosecon/ i front når det skiftes MCU ++?

Jeg fikk ny MCU og da jeg hentet bilen på K100 i ettermiddag så jeg at panseret ikke fluktet med skjermer på v og h side. Det sprikte flere cm på begge sider og nosecon var løs. Det viste seg at deksler ikke var klikket på plass før de presset panseret i lås. Det ble bedre etter at jeg satte ting sammen men ikke 100% plant. Tok bilder men gadd ikke ta det opp med de som var på jobb da jeg hadde dårlig tid. Prøver først å justere/sette ting sammen selv.
De demonterer for å nå tak i 12V batteriet slik at de kan koble fra det.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

dan-erb

Sitat fra: LASOL på lørdag 25. juli 2020, klokken 12:44
:+1: Supert da prøver jeg å justere selv. skjønner ikke hvorfor mekaniker ikke så at de ikke hadde satt ting sammen før de presset igjen panser. Når jeg åpnet var deksler ikke klikket på plass og gummilist ikke satt på plass så ikke rart panser sto i spenn.

Jeg ser forresten at delenummeret på MCH som ble skiftet hos meg er 1098050-99-h vet ikke om det er overhalt eller ny del men det er vel garanti på overhalte deler også. Det ble samtidig skiftet HSD jumper til ryggekamera og blåtann antenne.

Samme nr. hos meg. Byttet i begynnelsen av august. Merker at reboot tar lengre tid enn tidligere samt at den lille skjermen foran ratt av og til går i grått når jeg prøver web-leseren. Har bestilt time hos Tesla for å få sjekket dette

geear

Ser ut som MCUen min dødd på seg igjen. Faen så pisslei disse satans drittbilene. Skulle tro jeg var hjernedød som fortsatt har denne bilen, men det er dessverre mange gode egenskaper og elendige konkurrenter ellers som gjør at jeg/vi terroriserer oss selv ved å være Tesla-eiere.

DagfinnN

Sitat fra: geear på søndag 23. august 2020, klokken 22:19
Ser ut som MCUen min dødd på seg igjen. Faen så pisslei disse satans drittbilene. Skulle tro jeg var hjernedød som fortsatt har denne bilen, men det er dessverre mange gode egenskaper og elendige konkurrenter ellers som gjør at jeg/vi terroriserer oss selv ved å være Tesla-eiere.
Dessverre mange gode egenskaper.....
Ikke tatt pillen din dag? :) 8)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Hadde ikke bilen hatt mange gode egenskaper hadde det vært en no brainer å kvitte seg med den for lenge siden. Nå er problemet at man må leve med en drittbil fordi det ikke finnes like gode alternativer. En e-tron er fin å se til, men noe særlig flere fordeler er det ikke. Derfor dessverre.

Klykken

Vurdert nyere S? Det gjør jeg, vil helst ha tryggheten garanti gir, så maks ett år til med vår 2015 S, så tenker jeg det blir ny.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Er X jeg har da, men svart-skjerm tråden ligger her. Gjelder jo begge modeller...

Så nei, S er uaktuell pga mangel på krok. (Vil helst ha mer enn fem seter også, men ikke must.)

Klykken

Ah, selvsagt et issue på X også ja. Ser dette med krok.. Er et irritasjonsmoment at det mangler nå som vi pusser opp kåken 😄
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 24. august 2020, klokken 11:21
Hadde ikke bilen hatt mange gode egenskaper hadde det vært en no brainer å kvitte seg med den for lenge siden. Nå er problemet at man må leve med en drittbil fordi det ikke finnes like gode alternativer.
Hehe, skjønner hva du sier. Vi er på vår andre Tesla pause nå, må ha litt fri fra Tesla SC kranglingen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kjølholdt

Jeg 2013 model s den er langt utenfor garanti. Har sluttet å bruke tesla sc. Deres timepris er overhode ikke konkurransedyktig, når det gjelde å skifte slitedeler.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

btsvennes

Da var det min tur til å sitte med svart skjerm og meldingen "Center Display unavailable". Ser det er litt forskjellige opplevelser av hvordan dette utarter seg. For min del viser speedometeret fortsatt hastighet i km/h. Det tar litt tid å aktivere bilen. Har opplevd at visuell indikasjon på blinklys ikke inntreffer før litt ut i kjøringen. Det er dog ingen "klikke"-lyd lengre. Rart hvor avhengig man er av assistentsystemer som f.eks. parkeringshjelp. Er en stund siden jeg måtte rygge bare ved hjelp av speil. Blir interessant å se hva Tesla diagnostiserer problemet til å være, men mistenker den kjente MCU1-feilen.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

btsvennes

Oppfølging: Da var bilen tilbake fra reparasjon. Datter-kortet er skiftet til del "MSX MCU TEGRA VCM REV-B/C-PROV (64GB)(2728212-S0-B)". Alt som lå på det opprinnelige kortet er tapt, d.v.s. førerprofiler, innloggingsdetaljer på Spotify, favoritt-radiostasjoner, HomeLink etc. Ser ellers ut til å fungere utmerket.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

Klykken

Kjempemessig! Pris på dette?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

VigdisA

Bør vel helst være på ca 4000 kr hos Tesla (husker ikke eksakt pris i farta)
Virker å være mange EMMC brikker som ryker om dagen.
Hadde selv fryst skjerm og mange av de typiske symptomene på vår 2013 S her forleden, men berget meg enn så lenge med å kjøre en reboot mens jeg hadde bilen i trygge omgivelser hjemme.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

btsvennes

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. oktober 2020, klokken 20:41
Kjempemessig! Pris på dette?
Med diagnose ble prisen kr 5 059,39. Kun diagnosen kom på ca. tusen-lappen.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA