Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svart skjerm

Startet av gooner4ever, lørdag 27. juni 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Veggen

Det finnes lange tråder på det på TMC, men kortversjonen er:
Bedre UI for pre-autopilotbiler, bedre ytelse for MCU1, raskere superladehastighet, bedre rekkevidde.

Muffinman

Det er også negative sider, men det trenger vi ikke ta her :)

geear

Sitat fra: Veggen på torsdag 14. januar 2021, klokken 12:28
:o
Når jeg kom ut i bilen nå, var det liv i skjermene med en gang jeg åpnet døra.
Alt ser ut å funke som normalt, vi får se hvor lenge det varer...

Edit: Alt vel også etter en kort kjøretur.

I går var det dødt hele dagen, håper ikke dette skjer langt til fjells neste gang.
Ikke overrasket hvis dette er starten på eMMC havari. Hos meg begynte det å bugge et år (!) før det gikk helt galt, inkludert en hjertestart fra Tesla midtveis. For eksempel fikk beskjed om å installere samme sw to ganger, og da var det visst det at den bugga mellom de to utgavene/partisjonene, som egentlig skal være like og som den veksler mellom. Den begynte å reboote under kjøring i blant. Glemte alle data fra dagens kjøreturer.. men det ble også rettet og fungerte igjen lenge før det gikk helt i svart.

kakemiks

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/l2dlvy/model_sx_mcu_upgrade_down_to_1500/

Da spørst det om/når prisen blir satt ned her i Norge også. Hvis det blir det så vil jeg tippe en del vil ta oppgraderinga, jeg tror i alle fall at jeg kommer til å gjøre det.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Klykken

Ser på face at en har betalt 17000kr for MCU2-oppgradering nå nylig. Tesla har ikke oppdatert sidene sine enda, og der står det 28000kr enda.

Men spørs om de har satt ned litt internt ja. Fortsatt for kostbart til at jeg gjør det - spesielt ettersom om MCU1 fungerer smertefritt hos oss enda, og ikke er den spesielt treg, heller. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Kan hende det er fordi en forventer å bli pålagt MCU-utbedring, og rabatterer MCU2 kraftig for å kunne gjøre et oppsalg?

Uansett ser jeg bare negative sider med MCU2 med vår bruk. Kostnad, samt at det rapporteres at ryggekameraet ikke funker hvis det ikke er lys dag. Alt dillet som blir mulig med MCU2 har vi egentlig ingen interesse av uansett :)

Amoss

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. januar 2021, klokken 10:04
Kan hende det er fordi en forventer å bli pålagt MCU-utbedring, og rabatterer MCU2 kraftig for å kunne gjøre et oppsalg?

DET var min umiddelbare tanke også :)
Model S 85D

MeTesla

Sitat fra: Amoss på fredag 22. januar 2021, klokken 12:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 22. januar 2021, klokken 10:04
Kan hende det er fordi en forventer å bli pålagt MCU-utbedring, og rabatterer MCU2 kraftig for å kunne gjøre et oppsalg?

DET var min umiddelbare tanke også :)

Hvis man oppgraderer så mister man vel også DAB...

Muffinman

Ikke alle som har DAB fra før. Ingen av våre biler har det, og har aldri vært savnet :)

OleJA

Sitat fra: Amoss på fredag 22. januar 2021, klokken 12:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 22. januar 2021, klokken 10:04
Kan hende det er fordi en forventer å bli pålagt MCU-utbedring, og rabatterer MCU2 kraftig for å kunne gjøre et oppsalg?

DET var min umiddelbare tanke også :)
Eller det kommer straks Model S/X refresh med helt andre skjermer, og de har et stort restlager som må ut.

kakemiks

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

automat

Sitat fra: kakemiks på fredag 22. januar 2021, klokken 15:25
Da er siden på norsk oppdatert også.
https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment?redirect=no
Her står det:

Merk: Et Premium Connectivity-abonnement kreves for noen funksjoner i infotainment-oppgraderingen. Du kan allerede ha Premium-tilkobling fra før. Bekreft statusen din i Tesla-kontoen din.

Når jeg sjekker kontoen min:

Detaljer
Firehjulsdrift
Deep Blue Metallic
20" sølv Slipstream-hjul
Non-Performance Uncorked Acceleration
Oppgradert Autopilot
Standard Interior Package
Sort tekstilinteriør
Oppgradert Autopilot
Gratis superlading
Premium Connectivity, Gratis, ubegrenset

Oppgrader
Premium Connectivity
Gratis, ubegrenset


Dette var litt tvetydig. Hva mister man? Evt hva er det man ikke får med?

Trodde forøvrig alle biler med MCU-1 var så gamle at de har conectivity «for life».
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kakemiks

Vi som har biler før 2018  (tror jeg, i alle fall før sept 2017 (min bil) har premium connectivity, så den mister du ikke.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

k1

Du har jo premium connectivity så det fortsetter du med.
Det du mister er AM, FM, og DAB. Det koster evt 5700,- ekstra når de får inn denne modulen.
Så da blir evt prisen 22700,-.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA