Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svart skjerm

Startet av gooner4ever, lørdag 27. juni 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

gooner4ever

Trenger tips.
Jeg skulle justere temperaturen på bilen, en 2014 p85+. Da gikk den store skjermen i svart.

Jeg har flere ganger forsøkt restart (trykket begge rullehjul på rattet) uten hell. Skjerm på dashbord blir restartet, men stor skjerm forblir svart.

Det som bekymrer meg er at bilen stopper ikke og den låses heller ikke. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få stoppet bilen og låst den når MCU ikke nås og bilen ikke vil låses hva nøkkelfob?
Appen når heller ikke bilen.

VigdisA

#1
Hei,
Du har nok blitt rammet av død MCU, og bør ha bilen på service for fix. Andre enn meg har forhåpentligvis råd om hvordan å få bilen til å roe seg. Se om du kan få koblet bilen på lading i alle fall.

kan du sjekke en ting? Høres litt rart ut, men får du blinklys til å virke? Det sies at blinklys ikke lager lyd, men blinker det på utsiden? (Kan forklare senere hvorfor jeg lurer på det)

Jeg tror man skal kunne roe ned bilen ved å ta en sikring, men se om du kan operere bilen via kontrollene på rattet? Man skal kunne regulere temperaturen via scrolleknappene og knappen under scrolleknappen - om *det* virker nå da ?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

gooner4ever

Bien er satt på lading og den lader som normalt.
Blinklysene virker (dog uten lyd)
Scrolleknappen fungerer, men det er ikke all funksjonalitet som fungerer. Det fungerer f.eks å endre hva som skal vises i dashbord, men ikke endre viftehastighet.

Muffinman

Hvis du vil slå av ting som er på skal det visstnok hjelpe å ta sikringen til MCU, men da får du ikke slått på igjen.

gooner4ever

Da får jeg bare la den stå å blåse kaldluft frem til mandag :)

Alexander Lüthi

Det samme skjedde min 2014 p85 for en måned siden. Kjørte den rett til Rud, uten time, de tok inn bilen seinere samme dag. Venter fortsatt på deler, men fikk en fin loaner i hvert fall!

gooner4ever

Sitat fra: Alexander Lüthi på lørdag 27. juni 2020, klokken 22:44
Det samme skjedde min 2014 p85 for en måned siden. Kjørte den rett til Rud, uten time, de tok inn bilen seinere samme dag. Venter fortsatt på deler, men fikk en fin loaner i hvert fall!
Fikk du vite hva som var feil på din bil?

Alexander Lüthi

Sitat fra: gooner4ever på lørdag 27. juni 2020, klokken 23:24
Sitat fra: Alexander Lüthi på lørdag 27. juni 2020, klokken 22:44
Det samme skjedde min 2014 p85 for en måned siden. Kjørte den rett til Rud, uten time, de tok inn bilen seinere samme dag. Venter fortsatt på deler, men fikk en fin loaner i hvert fall!
Fikk du vite hva som var feil på din bil?

Ikke fått bilen enda, så har ikke heller fått beskjed om hva feilen er, men kan vel ganske sikkert anta at det er emmc brikken som har tatt kvelden

StianB

Jeg har selv fått svart skjerm.  Hvorfor er det viktig om blinklys virker?

MVH
Stian Teien Bryne
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

gooner4ever

En liten oppdatering av stoda.

Jeg gjorde tidligere et preventivt bytte av eMMC brikken på bilen. Jeg fikk den tilbake den dagen Norge ble stengt ned pga corona. Etter dette har det stort sett vært hjemmekontor så bilen har bare vært brukt sporadisk.

Det som hadde skjedd var at den nye minnebrikken hadde tatt kvelden. Den er nå byttet ut og bilen fungerer igjen omtrent som normalt. Det eneste jeg har oppdaget er at homelink ikke fungerer lenger. Oppdager jeg ikke flere problemer er ny konfigurering av homelink til å leve med.

Ellemelle

Og dette ble byttet kostnadsfritt av de som opprinnelig gjorde jobben?

gooner4ever

Det stemmer. Tror det var 6 måneders garanti på reparasjonen.

gooner4ever

Det ser ikke ut som Homelink lar seg konfigurere. Er det noen som vet om det kan være manglende montering av ledning ved remontering av MCU som skaper problemer? Det vil i så fall ikke være første gang. De hadde ikke fått koblet til 4g modulen forrige gang de hadde den inne.

Er Homelink noe som kan påvirkes av demontering av MCU i det hele tatt?

mthoring

Hvem er det som driver å roter slik? Greit for andre å vite hvem man eventuelt skal styre unna.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA