Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svart skjerm

Startet av gooner4ever, lørdag 27. juni 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

Teslamann85

Til info så fikk jeg en gladnyhet i dag. Tesla oppdaterte bilen og da startet skjermen igjen. Gledesrus🕺

alda

Sitat fra: Veggen på mandag 13. juli 2020, klokken 22:49
Rykter på TMC sier at remanufactured MCU1 fra Tesla nå utstyres med 32GB eMMC.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4829249/
Alla berørda bilar borde ju få detta installerat utan kostnad preventivt... Hade ju spart både oss kunder ochTesla för mycket hassle. Tycker det har "exploderat" med MCU-krascher i det sista, er medlem i några globala FB-grupper och det är dagligen man läser om detta nu...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Muffinman

At masse firmaer starter opp med bytte av emmc og at mange faktisk etablerer seg kun for denne tjenesten sier noe om omfanget, så det er nok ikke småtterier.

At Tesla ikke tar det proaktivt og på egen kappe skyldes nok både kostnadsaspektet (man ønsker at dette skal koste minst mulig - lemp det over på kunden når det går an), og kapasitetshensyn (fiks etterhvert som det svikter).

Men jeg synes virkelig at de kunne tilbudt nissepris om de ikke ser seg i stand til å ta hele kosten til de som ble rammet når alle rettigheter er historie. Kan hende kan en større brikke gi en følelse av økt verdi, selv om det kanskje ikke merkes noe i praksis.

MeTesla

#48
Jeg må si jeg synes det er helt utrolig at Tesla ikke har en mer foroverlent holdning til dette. De burde jo varsle/tilbakekalle bilene som har dette problemet og løst det for kundene. At vi skal la andre firmaer gå så dypt inn i bilene med loddebolten og bytte ut sentrale komponenter er jeg uforstående til.

Men det må vi kan det se ut til...

Ser at Tesla Owners Club har avtale med Bilexsperten i Oslo som gjør jobben for 10990. Har noen erfaringer med dette? Prisen fordrer medlemskap i TOC.

Har noen som har en MCU1 bil kontaktet Tesla og hørt hva de anbefaler å gjøre? Bare vente til den dør og møte opp hos Tesla?

Dere som fikk sort skjerm og fikk dette fikset av Tesla med eller uten garanti - beholdt dere all data? Opplever dere at noe ikke virker som før?


Ampéreson

De jobber med å skifte ut MCU på min bil nå, har fått beskjed om at bilen min vil bli klar i løpet av dagen. Vil komme med informasjon vdr. i kveld.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

MeTesla

Sitat fra: Ampéreson på fredag 17. juli 2020, klokken 13:28
De jobber med å skifte ut MCU på min bil nå, har fått beskjed om at bilen min vil bli klar i løpet av dagen. Vil komme med informasjon vdr. i kveld.

Har du hatt bilen hos Tesla eller et annet sted?

Mdah

Venter også bare på at min 5 år gamle chip skal ryke. Blir nok et prevantivt bytte, men er litt usikker på Tesla sin holdning hos oss som har gammel serviceavtale som inkluderer alle slitedeler (har 8 års forhåndsbetalt avtale). Har noen av dere med 13/14 biler fått dette byttet med henvisning til den gamle serviceavtalen? I mine øyne er dette en "slitedel" selv om den er elektronisk.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Muffinman

Tja, serviceavtalen skal jo dekke slitedeler. En MCU er vel i utgangspunktet ikke en slitedel, men så lenge Tesla avslår å ta utbedring på reklamasjon (og det tror jeg ikke de gjør konsekvent) så sier de jo i praksis at det er en slitedel likevel. Som skal dekkes av serviceavtalen. Kan bli en artig runddans av det der :D

Thor2014

Var helt uaktuelt å bytte mcu på reklamasjon eller 8 års serviceavtale da min røyk. (2015 uten for garanti).
I tillegg hadde min skjerm blitt byttet for under 4 år siden fordi den hadde problemer med navigasjonen.
De mente også at den serviceavtalen jeg har ikke dekker andre slitedeler enn vanlige servicedeler og at den 8 års serviceavtalen som jeg har (kjøpt i starten av 2015), ikke er den samme som var i 2012-2013.

Ampéreson

Sitat fra: MeTesla på fredag 17. juli 2020, klokken 16:54
Sitat fra: Ampéreson på fredag 17. juli 2020, klokken 13:28
De jobber med å skifte ut MCU på min bil nå, har fått beskjed om at bilen min vil bli klar i løpet av dagen. Vil komme med informasjon vdr. i kveld.

Har du hatt bilen hos Tesla eller et annet sted?

Min står hos Tesla Service Center Kokstad i Bergen, fikk beskjed om at jeg kunne hente bilen i dag. Men når jeg var på vei opp fikk jeg kontrabeskjeden og ville få mer info over helgen:(.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Ampéreson

Sitat fra: Mdah på fredag 17. juli 2020, klokken 18:09
Venter også bare på at min 5 år gamle chip skal ryke. Blir nok et prevantivt bytte, men er litt usikker på Tesla sin holdning hos oss som har gammel serviceavtale som inkluderer alle slitedeler (har 8 års forhåndsbetalt avtale). Har noen av dere med 13/14 biler fått dette byttet med henvisning til den gamle serviceavtalen? I mine øyne er dette en "slitedel" selv om den er elektronisk.

Jeg har ikke serviceavtale, men jeg har Codan forsikring, som har en egen Tesla forsikring i tillegg til forsikring som dekker driftsstans, motor og drivverk. Førte min sak og fikk beskjed om at det ikke var dekket da det er en MCU (Media Controll Unit) og ikke en essensiell del for å fremdriften av bilen, noe i den dur.

Det må nok noen endringer til i forsikringsbransjen på tekniske elbil feil, det er jo egentlig en datamaskin på hjul dette.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

LASOL

#56
Blir det demontert ting bak nosecon/ i front når det skiftes MCU ++?

Jeg fikk ny MCU og da jeg hentet bilen på K100 i ettermiddag så jeg at panseret ikke fluktet med skjermer på v og h side. Det sprikte flere cm på begge sider og nosecon var løs. Det viste seg at deksler ikke var klikket på plass før de presset panseret i lås. Det ble bedre etter at jeg satte ting sammen men ikke 100% plant. Tok bilder men gadd ikke ta det opp med de som var på jobb da jeg hadde dårlig tid. Prøver først å justere/sette ting sammen selv.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Klykken

Er to "knotter" i front under panseret du kan skru på for å få den i vater med frontfangeren og nosecone.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LASOL

 :+1: Supert da prøver jeg å justere selv. skjønner ikke hvorfor mekaniker ikke så at de ikke hadde satt ting sammen før de presset igjen panser. Når jeg åpnet var deksler ikke klikket på plass og gummilist ikke satt på plass så ikke rart panser sto i spenn.

Jeg ser forresten at delenummeret på MCH som ble skiftet hos meg er 1098050-99-h vet ikke om det er overhalt eller ny del men det er vel garanti på overhalte deler også. Det ble samtidig skiftet HSD jumper til ryggekamera og blåtann antenne.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Ellemelle

I følge google-treff så kan det tyde på refurbished når den starter med 109.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA