Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svart skjerm

Startet av gooner4ever, lørdag 27. juni 2020, klokken 13:11

« forrige - neste »

Veggen

Og der var det min tur.
Begge skjermer svarte, ikke mulig å sette i drive, så der står den godt i garasjen.
Det er en 2013 modell så spent på om Tesla sender bergingsbil og om det blir loaner siden det nå er en utvidet garanti sak.

Muffinman

Du har prøvd å holde inn scrollehjul + det øverste knappeparet lenge før du slipper for å se om det skjer noe når du slipper? På vår 85D var bilen helt død når MCU  tok kvelden, men fikk den kjørbar etter denne øvelsen. Kunne høre et knepp i høytalerene når jeg hadde holdt knappene inne ei stund, og etter enda litt tid startet lilleskjermen og bilen var kjørbar. Hastighetsvisning var dog i miles, og det gikk ikke an å skru på varme. Ladingen var begrenset til 16A.

Veggen

Hvor lenge må knappene holdes inne?

LemonDog

https://e24.no/naeringsliv/i/oAk0bV/tesla-bedt-om-aa-tilbakekalle-biler-med-defekt-skjerm?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Betyr det at skjermene byttes gratis hvis Tesla ikke får medhold? Vil det ha noen betydning for oss i Norge?
2019 Model S75D
X 2015 Model S85

Klykken

Sitat fra: Veggen på torsdag 14. januar 2021, klokken 09:10
Hvor lenge må knappene holdes inne?

Lenge, skriver Muffinman, så antar det er snakk om flere minutter til du hører at det blir en reaksjon.

Ellers, slik er det i USA:
https://e24.no/naeringsliv/i/oAk0bV/tesla-bedt-om-aa-tilbakekalle-biler-med-defekt-skjerm

Her er det pga at skjermen også viser ryggekamera. Er bilen levert med ryggekamera er det visstnok pålagt at dette skal fungere til enhver tid tydeligvis. Svart skjerm = ingen kamera. Tviler på at dette får noen reaksjoner for Norges del, da Tesla har utvidet garanti og på det viset "gjort noe med det", men man vet aldri.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Veggen

Sitat fra: Klykken på torsdag 14. januar 2021, klokken 09:22
Sitat fra: Veggen på torsdag 14. januar 2021, klokken 09:10
Hvor lenge må knappene holdes inne?
Lenge, skriver Muffinman, så antar det er snakk om flere minutter til du hører at det blir en reaksjon.
Holdt vel ca et minutt med begge par knapper i går uten respons, dette har pleid å være nok tidligere.
Skal gjøre et forsøk med lengre tid senere i dag.

Klykken

skrollehjul pluss det øverste knappeparet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Tror jeg holdt inne litt over et minutt. Kneppet i høytalerene hørtes etter kanskje 10-15 sekunder.

turfsurf

Er det ikke 30+ sekunder som er "deep reset"?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Veggen

#84
 :o
Når jeg kom ut i bilen nå, var det liv i skjermene med en gang jeg åpnet døra.
Alt ser ut å funke som normalt, vi får se hvor lenge det varer...

Edit: Alt vel også etter en kort kjøretur.

I går var det dødt hele dagen, håper ikke dette skjer langt til fjells neste gang.

Klykken

Ring/send mail/opprett time i appen og få sjekket logg rundt tidspunktet dette skjedde kanskje? KAN jo hende det er tegn på at noe er i emminga, evt. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Veggen

Burde vel det, men tviler på at det kommer noe annet enn ingen feil funnet og regning på diagnose ut av det.
Slik jeg har forstått det byttes det ikke emmc før den er feilet fullstendig.

Klykken

Har aldri betalt noe for fjerndiagnose og at de bruker noen minutter på å se på loggene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amoss

Sitat fra: Veggen på torsdag 14. januar 2021, klokken 14:27
Burde vel det, men tviler på at det kommer noe annet enn ingen feil funnet og regning på diagnose ut av det.

Her før jul opplevde jeg også problemer med svart skjerm, men dog ikke så langvarige som du nevner. Alt fra ca 4 minutter og opp til kanskje ett kvarter. Evnt. så rettet det seg også etter at bilen hadde "sovet" litt.

Meldte inn beskyming om dette kunne være denne minnebrikken, men etter diagnose sa de at dette ikke var det, men ett kjent problem som ville fikse seg selv etter en (da) fremtidig FW oppdatering. Og rett nok, ikke lenge etter kom det en oppdatering (2020.48.12.1), og etter det har dette ikke skjedd igjen. Men om sant skal sies har jeg ikke vært mye ute å kjørt etter nyttår pga dagens smittesituasjon.

Jeg ble ikke fakturert for diagnosen.
Model S 85D

Veggen

#89
Sitat fra: Klykken på torsdag 14. januar 2021, klokken 15:07
Har aldri betalt noe for fjerndiagnose og at de bruker noen minutter på å se på loggene. :)
Fjerndiagnose er ikke mulig, er fremdeles på versjon 8.1 som ikke lenger snakker med Teslas servere, så "No support for you!" er jeg redd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA