Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

daktari

Synes det er synd de ikke setter inn enda større skjerm og justerer de teite luftdysene slik de skulle vært; se konseptbilen. Ipace er som en rullende konseptbil, men der det betyr mest (infotainment) fulgte de ikke opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: Tin på tirsdag 23. juni 2020, klokken 23:17
Hva blir startprisen på "ny" modell?

649.900,-

Forsøkte å konfigurere en basert på S - ble omtrent samme pris som for SE
Synes for øvrig det er ekstremt mye å velge av ekstrautstyr - den norske importøren burde
sy sammen en "Nordic" edition pakke igjen - der vi får det mest nødvendige inkl. hengerfeste,40-20-40 split av seter osv.. "Bling" pakkene overrasket mest mhp. pris, men betalingsvilligheten er kanskje så høy for å få litt
detaljer på utseende her og der......

Tin

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 23. juni 2020, klokken 23:47
Sitat fra: Tin på tirsdag 23. juni 2020, klokken 23:17
Hva blir startprisen på "ny" modell?

649.900,-

Forsøkte å konfigurere en basert på S - ble omtrent samme pris som for SE
Synes for øvrig det er ekstremt mye å velge av ekstrautstyr - den norske importøren burde
sy sammen en "Nordic" edition pakke igjen - der vi får det mest nødvendige inkl. hengerfeste,40-20-40 split av seter osv.. "Bling" pakkene overrasket mest mhp. pris, men betalingsvilligheten er kanskje så høy for å få litt
detaljer på utseende her og der......

Konfiguratoren er vel ikke oppdatert? Ser helt lik ut som tidligere hvis jeg ikke tar feil. De har vel varslet prisøkning også men skal de selge noen biler bør jo ikke prisene gå opp :)

hELgenen

Ja,konfiguratoren er ikke oppdatert mhp f.eks 40,20 40 seter osv,men slik jeg leser det står det jo omtale om den nye modellen på siden så jeg antok at prisen var referert den. Blir jo veldig useriøst om prisen er feil i forhold til bilen som står omtalt i teksten på nettsiden.

ardevd

Kan forøvrig melde om forbedringer av bremsene på MY2021 ved hjelp av et digital system (fly-by-wire) som forsterker bremsingen og skal visstnok gi en betydelig bedre bremsefølelse, et svakt punkt på dagens modell.

I tillegg er det noen mindre forbedringer til effektivitet ved hjelp av nye bremsekalipere og skiver som skal redusere effekttapet via bremsene (litt vanskelig å forklare uten en tegning) :)

Takket være ny nettverksarkitektur får MY2021 mer omfattende SOTA-muligheter med full redundans. Det reiser selvsagt spørsmålet om hva som skjer med SOTA for dagens I-Pace'r der ute. Der har jeg ikke fått svar enda.

Stikkkontakt

Sitat fra: ardevd på onsdag 24. juni 2020, klokken 12:12
I tillegg er det noen mindre forbedringer til effektivitet ved hjelp av nye bremsekalipere og skiver som skal redusere effekttapet via bremsene (litt vanskelig å forklare uten en tegning) :)

Er dette det samme trikset som Audi gjorde på e-tron da den fikk lengre rekkevidde?

Ser ellers at WLTP-rekkevidden er den samme som før til tross for at 19" nå er standard.
Mulig de ikke gadd å sertifisere den på nytt. 18" ser ut som er valgfri opsjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 23. juni 2020, klokken 13:23
19", det kan være 235/60-19. Michelin Pilot Sport 4 SUV er lett rullende dekk i den dimensjonen.

Var innom en dekkside. Der var Michelin det eneste dekket i den dimensjonen.
Det var 147 forskjellige dekk i 235/55-19.
Men MIchelindekket har uten tvil gode elbilegenskaper.

ardevd

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. juni 2020, klokken 12:48
Sitat fra: ardevd på onsdag 24. juni 2020, klokken 12:12
I tillegg er det noen mindre forbedringer til effektivitet ved hjelp av nye bremsekalipere og skiver som skal redusere effekttapet via bremsene (litt vanskelig å forklare uten en tegning) :)

Er dette det samme trikset som Audi gjorde på e-tron da den fikk lengre rekkevidde?

Aner ikke hva Audi har gjort :)

ardevd

Har fått litt info på SOTA hva gjelder ny og gammel model.

For å kunne oppnå med omfattende støtte for SOTA-oppdateringer på I-Pace har de måttet re-designe hele nettverksarkitekturen på bilen. I tillegg er BCCM og TCU forskjellig. BECM-maskinvaren er lik som i den utgående modellen men på grunn av ny nettverksarkitektur er programvaren forskjellig også der. Der kan de i teorien bruke samme programvare tilpasset til forskjellige nettverk.

Jeg ble fortalt at utgående modell vil være støttet med nye oppdateringer en "liten stund fremover". De selger fortsatt en del MY2020-biler. Likevel får jeg inntrykket av at fokus nå ligger på den nye arkitekturen og å vidreutvikle SOTA for ny modell.

4Matic Fanatic

Må uansett være rape gærn for å kjøpe 2020-biler nå... med mindre man får store prisavslag vs ny modell.

Ingeniøren

#25
Sitat fra: ardevd på torsdag 02. juli 2020, klokken 10:33
Har fått litt info på SOTA hva gjelder ny og gammel model.

For å kunne oppnå med omfattende støtte for SOTA-oppdateringer på I-Pace har de måttet re-designe hele nettverksarkitekturen på bilen. I tillegg er BCCM og TCU forskjellig. BECM-maskinvaren er lik som i den utgående modellen men på grunn av ny nettverksarkitektur er programvaren forskjellig også der. Der kan de i teorien bruke samme programvare tilpasset til forskjellige nettverk.

Jeg ble fortalt at utgående modell vil være støttet med nye oppdateringer en "liten stund fremover". De selger fortsatt en del MY2020-biler. Likevel får jeg inntrykket av at fokus nå ligger på den nye arkitekturen og å vidreutvikle SOTA for ny modell.

Det høres ikke særlig oppløftende ut. Har da liten tro på at det noen gang kommer en utvidet SOTA på 2019/2020 modellen.. Nå må dog Jaguar tenke på at det finnes et internasjonalt regelverk på at alle produkter skal støttes i 15 år, så tror ikke de kommer unna med noen år om det noen gang kommer. Velger da å tro at de kanskje ikke å slippe det...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Jeg har inntrykk av at de bilene som funker best og mest stabilt, er de som aldri har fått noen oppdatering. Med min bil har det bare blitt mer og mer krøll.

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 03. juli 2020, klokken 08:53
Jeg har inntrykk av at de bilene som funker best og mest stabilt, er de som aldri har fått noen oppdatering. Med min bil har det bare blitt mer og mer krøll.

Kommer vel litt an på når bilen var ny...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 03. juli 2020, klokken 09:27
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 03. juli 2020, klokken 08:53
Jeg har inntrykk av at de bilene som funker best og mest stabilt, er de som aldri har fått noen oppdatering. Med min bil har det bare blitt mer og mer krøll.

Kommer vel litt an på når bilen var ny...

Da snakker jeg om halvannet år gamle biler.

Frank_M

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 03. juli 2020, klokken 08:45
Det høres ikke særlig oppløftende ut. Har da liten tro på at det noen gang kommer en utvidet SOTA på 2019/2020 modellen.. Nå må dog Jaguar tenke på at det finnes et internasjonalt regelverk på at alle produkter skal støttes i 15 år, så tror ikke de kommer unna med noen år om det noen gang kommer. Velger da å tro at de kanskje ikke å slippe det...

Viktig for Jaguar å huske at I-Pace er manges første erfaring med Jaguar... om man ikke er fornøyd med oppfølging (software etc.) så er det null stress å bytte merke... Så om Jaguar vil beholde sine nyervervede kunder og få nye, må de og forhandlerne følge godt opp og gi oss en premiumfølelse.
Så langt er fornøyd med min bil. Noe småtull med svarte skjermer som ble fiksa i fjor før sommerferien. Det verste nå er en skuffende ladehastighet på lynlader. Men stort sett er det bare 50 kW-ladere her så merker ikke så mye til det. Men for ettermarkedet og framtiden så er det viktig at det Jaguar lovet når vi kjøpte våre I-Pacer også holdes!
--
2018 Jaguar I-pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA