Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 06. juli 2020, klokken 21:24

Hvilke helvetes problemer har du fått via SOTA? Jeg tror ikke jeg vet en eneste ting som har blitt verre på min bil, og jeg har plukket med meg det meste som finnes av oppdateringer...
[/quote]

Supertregt infotainmentsystem. Ingen forbedringer. Kjører 500 meter før jeg har telefon og radio. Ustabil telefontilkobling. Funksjoner forsvinner underveis mens jeg kjører. Skjermene låser seg. WIFI faller bort. Radio faller bort osv osv Dette har vært konsistent over 2-3 oppdateringer. Ja,bilen er verre nå enn når jeg fikk den. Med litt godvilje har muligens forbruket blitt bedre, men ikke mer enn at det med god margin er innenfor feilmarginer. At JLR ikke fikk en ny EPA og WLTP-sertifisering etter H264 sier vel alt om hvor marginalt dette var.
Ladeoppdateringene er ihvertfall bare en vits. Bilen lader akkurat like tregt som den alltid har gjort.
Ja, og 5 ganger tauet pga startvansker. Herlig.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Supertregt infotainmentsystem. Ingen forbedringer.
Mitt er fremdeles tregt, men vesentlig bedre enn S18D som jeg startet med. Det er faktisk såpass bra at jeg i det daglige ikke irriterer meg over det, med unntak av kamera som fremdeles er for tregt, spesielt ved oppstart - for dumt å måtte vente etter å ha startet bilen for å få et fungerende 360-kamera.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Kjører 500 meter før jeg har telefon og radio.
Opplevd kanskje 2-3 ganger på halvannet år.. det er tydeligvis noe som går skeis i oppstarten.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ustabil telefontilkobling.
Aldri opplevd. Telefonoppkobling er dønn stabil. Epletelefon.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Funksjoner forsvinner underveis mens jeg kjører.
Aldri opplevd/registrert.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Skjermene låser seg.
Som nevnt, hadde svarte skjermer etter en oppdatering, ellers har ikke dette vært noe problem.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
WIFI faller bort. Radio faller bort osv osv
Med wifi mener du wifi-oppkobling mot hjemmenett? Det fungerer ikke hos meg heller, dvs det fungerer men man må gjennom oppkoblingsprosessen hver gang så bruker det aldri. 4G får duge... ;-)

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ladeoppdateringene er ihvertfall bare en vits. Bilen lader akkurat like tregt som den alltid har gjort.
DER er vi enige. Det er en vits hele 'hurtigladingen', heldigvis er det mange måneder mellom hver gang jeg trenger det...

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ja, og 5 ganger tauet pga startvansker. Herlig.
Auch. Den er verre. Kun trengt Viking da kabel/sensorfeilen traff meg og da holdt bilen (med jevnlig sutring om girkassefeil) til jeg kom meg hjem.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 06. juli 2020, klokken 21:24
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 00:07
...Med I-Pace har det vært et helvete fra dag 1 og ting blir verre og verre for hver oppdatering. Bortsett fra at laggen i kamera er blitt bedre. Det er det eneste positive objektive jeg har fått ut av snart 2 år med oppdateringer.
Hvilke helvetes problemer har du fått via SOTA? Jeg tror ikke jeg vet en eneste ting som har blitt verre på min bil, og jeg har plukket med meg det meste som finnes av oppdateringer...


Du glemte vel S20  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

#48
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 07. juli 2020, klokken 07:48
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Supertregt infotainmentsystem. Ingen forbedringer.
Mitt er fremdeles tregt, men vesentlig bedre enn S18D som jeg startet med. Det er faktisk såpass bra at jeg i det daglige ikke irriterer meg over det, med unntak av kamera som fremdeles er for tregt, spesielt ved oppstart - for dumt å måtte vente etter å ha startet bilen for å få et fungerende 360-kamera.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Kjører 500 meter før jeg har telefon og radio.
Opplevd kanskje 2-3 ganger på halvannet år.. det er tydeligvis noe som går skeis i oppstarten.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ustabil telefontilkobling.
Aldri opplevd. Telefonoppkobling er dønn stabil. Epletelefon.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Funksjoner forsvinner underveis mens jeg kjører.
Aldri opplevd/registrert.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Skjermene låser seg.
Som nevnt, hadde svarte skjermer etter en oppdatering, ellers har ikke dette vært noe problem.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
WIFI faller bort. Radio faller bort osv osv
Med wifi mener du wifi-oppkobling mot hjemmenett? Det fungerer ikke hos meg heller, dvs det fungerer men man må gjennom oppkoblingsprosessen hver gang så bruker det aldri. 4G får duge... ;-)

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ladeoppdateringene er ihvertfall bare en vits. Bilen lader akkurat like tregt som den alltid har gjort.
DER er vi enige. Det er en vits hele 'hurtigladingen', heldigvis er det mange måneder mellom hver gang jeg trenger det...

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:08
Ja, og 5 ganger tauet pga startvansker. Herlig.
Auch. Den er verre. Kun trengt Viking da kabel/sensorfeilen traff meg og da holdt bilen (med jevnlig sutring om girkassefeil) til jeg kom meg hjem.
Min er også tilnærmet prikkfri, oppdaterte Telematics fra 16.2 til 18.2, det fikset WIFI hos meg.
Har også H280, tror du mangler den. Når det gjelder ladehastighet så har jeg slått meg til ro med 80kW som maks. Klarer meg med 50kW når jeg er på tur, å lade rundt en halv time hver 4de time er for meg uproblematisk og jeg liker å tenke at jeg tar vare på batteriene. (Rekkevidde er ca. 6 timer på de veiene jeg kjører, snitt er 70km/t)

Å lade 10%-50% med 100kW tar 20 minutter, med 80kW så tar det 25 minutter.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 07. juli 2020, klokken 08:28
Har også H280, tror du mangler den. Når det gjelder ladehastighet så har jeg slått meg til ro med 80kW som maks. Klarer meg med 50kW når jeg er på tur, å lade rundt en halv time hver 4de time er for meg uproblematisk og jeg liker å tenke at jeg tar vare på batteriene. (Rekkevidde er ca. 6 timer på de veiene jeg kjører, snitt er 70km/t)

Å lade 10%-50% med 100kW tar 20 minutter, med 80kW så tar det 25 minutter.
Jeg får bilen min tilbake før helga om alt går etter planen, og da skal H280 også være på plass.
Trenger jeg å lade på tur bruker jeg som regel å lade til ~80% - det er for dumt at man er nede på eGolf-ladefart når nabobilen fra Ingolstadt fremdeles lader med over 100kW.

turfsurf

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 07. juli 2020, klokken 08:58
Jeg får bilen min tilbake før helga om alt går etter planen, og da skal H280 også være på plass.
Trenger jeg å lade på tur bruker jeg som regel å lade til ~80% - det er for dumt at man er nede på eGolf-ladefart når nabobilen fra Ingolstadt fremdeles lader med over 100kW.
Jepp, det er ikke maks fart på 100kW som er problemet, men at den faller av så tidlig. I går ladet jeg til 67%, og da var vel ladefarten nede i 60kW.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Med at WiFi faller bort mener jeg at nettet internt i bilen forsvinner. Merker det på skrik og skrål fra baksetet når ipadene er uten nett. Må slå av og låse bilen for at alt skal resette. Denne feilen er forøvrig sammenfallende med at "andre funksjoner faller bort" Skjer som regel på lengre turer med mange enheter tilkoblet.

Frank_M

--
2018 Jaguar I-pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Frank_M på tirsdag 07. juli 2020, klokken 13:14
Nå er prisen på oppdatert I-Pace klar.. opp 100k fra dagens startpris...
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/na82vn/jaguar-i-pace-blir-100000-kroner-dyrere
Det var mye! Eneste jeg har lyst på er 40-20-40 baksete, det vil jeg tro kan ettermonteres og vil nok komme under 100KNOK.
Det finnes også mere avanserte hepa luftfiltre til eksisterende bil.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

chargedup

750' for I-pace S uten vinterhjul er stivt! Vil tro at de forventer ekstremt lavt salg selv om denne skulle ha noe raskere lading, ny infotainment og bittelitt mer std utstyr. Hurtigladehastigheten er vel den største "feilen" på dagens I-pace nå som det finnes lynladere (ved utgangen av 2018 var det vel kun et par stk i Norge) og konkurrentene (spesielt E-tron) er en god del raskere, selv om også en del klager over infotainment. Nå som I-pace blir dyrest (EQC og E-tron) tror jeg nok at man skal være ekstremt glad i enten merket Jaguar eller kjøreegenskaper for å velge den framfor konkurrentene. Virker som om Jaguar Norge egentlig er skuffet over prisen i artikkelen også: https://www.bilnytt.no/subscriber/showarticle.aspx?articleid=8275

Lover uansett godt for verditapet til dere som eier bil, nå som spriket mellom nybil og bruktbil blir enda større.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

turfsurf

Synes I-Pace var den bilen som ga minst for pengene allerede før prisstigningen. Etron er såpass mye større at det er å forvente at den koster mere. Bare å gratulere Mercedes, de får servert salget på ett fat, med unntak av de som virkelig trenger luftfjæring eller plass.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

#56
Sitat fra: Frank_M på tirsdag 07. juli 2020, klokken 13:14
Nå er prisen på oppdatert I-Pace klar.. opp 100k fra dagens startpris...
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/na82vn/jaguar-i-pace-blir-100000-kroner-dyrere
Blir nok vanskeligere å selge i-pace nå. Riktignok satte Audi opp prisen like mye på både e-tron 50 og 55. Men tre uker senere justerte de ned prisen på 55 omtrent like mye. Fortsetter også kampanjen med vinterhjul og serviceavtale inkludert, så blir i-pace for spesielt interesserte. Mercedes på sin side har introdusert kampanjepris på AMG modellen og vil nok øke sin markedsandel betydelig.

turfsurf

Sitat fra: TM på tirsdag 07. juli 2020, klokken 21:32
Mercedes på sin side har introdusert kampanjepris på AMG modellen og vil nok øke sin markedsandel betydelig.
EQC er en åpenbar goto nå ja, gitt at den er stor nok og greier hytteveien.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Er det avklart nå om DC-lading vil gå raskere på -21 I-pace?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bjotings

Sitat fra: daktari på tirsdag 07. juli 2020, klokken 23:09
Er det avklart nå om DC-lading vil gå raskere på -21 I-pace?

Kortvariantan: Nei

Det står ingen ting i MY2021 brosjyre/web-sider om dette. Hadde dette vært en nyhet hadde det helt sikkert vært poengtert tydelig av Jaguar. Det er kun ombordladeren som nå kan håndtere 11 kw 3-fas ladere. Heldigvis har jeg ikke et stort behov for hurtiglading - kun noen ganger om året hvor vi har vært på tur litt rundt om. Dessverre er det bare delvis utbygget med 150 kw ladere rundt om i Norge/Norden, men dette vil helt sikkert bli mer aktuelt i de nærmeste årene da både BKK og Circle-K etablerer ladere med denne kapasiteten fremover.
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA