Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering av Mach-E

Startet av OhmPaPa, onsdag 29. april 2020, klokken 00:11

« forrige - neste »

eltyl

Sitat fra: Rosstopher på søndag 06. juni 2021, klokken 07:21
Sitat fra: eltyl på lørdag 05. juni 2021, klokken 21:08
Ok i Norge, men de som mottar bilen nå og en stund fremover må signere på at bilen ikke blir kjørt ut av landet før de har fått fikset feilen.

Gir de noen form for kompensasjon? Eller i hvertfall en absolutt siste frist for når dette skal være i orden? Å betale full pris for en bil som kun kan brukes i Norge på ubestemt tid høres ikke ut som noen god deal.

Estimatet på fiks er 2 uker. Vet ikke nøyaktig hva som står på papiret (fikk min før dette).
Hele greia er overdrevent og en bagatell for oss i Norge. I praksis skal du bare ikke kjøre til Storbritannia de neste par ukene.

Hesten

Modell: FIRST EDITION
Farge: CARBONIZED GRAY
Ekstrautstyr: TEKNOPAKKE+

Forhåndsbestilt den 19/11 2019
Tilbake melding fra Ford:
Bekreften bestilling den 17/09/2020
Klar  for produksjon Onsdag 9. Desember 2020 08:23 CET
Din Ford Mustang Mach-E er på vei ferdig bygget  Torsdag 25. Mars 2021 23:08 CET :)

Fikk så mail fra Ford Norge
DIN MUSTANG MACH-E BESTILLING er klar  for produksjon
Tirsdag 16. Mars 2021 17:16 CET  :(
Kan dette være riktig ??

På nette står det nå "ER PÅ VEI" med  det levering uke 22 til 24


Birger

Sitat fra: Hesten på tirsdag 08. juni 2021, klokken 10:21
Modell: FIRST EDITION
Farge: CARBONIZED GRAY
Ekstrautstyr: TEKNOPAKKE+

Forhåndsbestilt den 19/11 2019
Tilbake melding fra Ford:
Bekreften bestilling den 17/09/2020
Klar  for produksjon Onsdag 9. Desember 2020 08:23 CET
Din Ford Mustang Mach-E er på vei ferdig bygget  Torsdag 25. Mars 2021 23:08 CET :)

Fikk så mail fra Ford Norge
DIN MUSTANG MACH-E BESTILLING er klar  for produksjon
Tirsdag 16. Mars 2021 17:16 CET  :(
Kan dette være riktig ??

På nette står det nå "ER PÅ VEI" med  det levering uke 22 til 24
Vi fikk også en del rare mails ra Ford. Snakk med din forhandler. De kan sjekke bedre i sine interne systemer.

Vi fikk en melding fra Ford om at det var 4-6 uker før vi fikk bilen. Etter at vi tok det opp med forhandleren så viste det seg at den kom til forhandleren 4 dager senere....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Hesten

Sitat fra: Birger på onsdag 09. juni 2021, klokken 07:29
Sitat fra: Hesten på tirsdag 08. juni 2021, klokken 10:21
Modell: FIRST EDITION
Farge: CARBONIZED GRAY
Ekstrautstyr: TEKNOPAKKE+

Forhåndsbestilt den 19/11 2019
Tilbake melding fra Ford:
Bekreften bestilling den 17/09/2020
Klar  for produksjon Onsdag 9. Desember 2020 08:23 CET
Din Ford Mustang Mach-E er på vei ferdig bygget  Torsdag 25. Mars 2021 23:08 CET :)

Fikk så mail fra Ford Norge
DIN MUSTANG MACH-E BESTILLING er klar  for produksjon
Tirsdag 16. Mars 2021 17:16 CET  :(
Kan dette være riktig ??

På nette står det nå "ER PÅ VEI" med  det levering uke 22 til 24
Vi fikk også en del rare mails ra Ford. Snakk med din forhandler. De kan sjekke bedre i sine interne systemer.

Vi fikk en melding fra Ford om at det var 4-6 uker før vi fikk bilen. Etter at vi tok det opp med forhandleren så viste det seg at den kom til forhandleren 4 dager senere....

Fikk nettopp mail fra forhandler:
"Da har vi fått fakturaen på bilen din. Så da ser det ut som den blir med på båten som kommer til Norge til uka.
Jeg holder deg oppdatert så fort jeg vet noe mer!"

Da er det litt håp å få den før ferien. :)

Hesten

 :+1:
Fant denne på Mach-forum
https://www.macheforum.com/site/threads/whereismymache-enhanced-order-tracker.6824/#post-188343
WhereIsMyMachE - Enhanced order tracker
Hi all,

I have just created an enhanced order tracker compared to the one provided by the official Ford website.
Just provide your VIN and the country from where you have ordered from and it will return you the latest status of your order

This is still work in progress, I will keep improving it over the next few weeks
I am planning more features like notifications when the status of your car changes, advanced shipping tracking etc..
Don't hesitate to contact me if you see any bug or think about other features

URL: https://whereismymache.herokuapp.com/

Hesten

Sitat fra: Hesten på fredag 11. juni 2021, klokken 10:47
:+1:
Fant denne på Mach-forum
https://www.macheforum.com/site/threads/whereismymache-enhanced-order-tracker.6824/#post-188343
WhereIsMyMachE - Enhanced order tracker
Hi all,

I have just created an enhanced order tracker compared to the one provided by the official Ford website.
Just provide your VIN and the country from where you have ordered from and it will return you the latest status of your order

This is still work in progress, I will keep improving it over the next few weeks
I am planning more features like notifications when the status of your car changes, advanced shipping tracking etc..
Don't hesitate to contact me if you see any bug or think about other features

URL: https://whereismymache.herokuapp.com/


Denne kan oså være av intresse for å se "lifeCycleMode".
Legg til Vin:
https://rs-analytics-prod.apps.pd01e.edc1.cf.ford.com/api/v1/cvfma/vehicleData/WF0TK3SU8MMAxxxxx

Rosstopher

Sitat fra: eltyl på søndag 06. juni 2021, klokken 07:50
Sitat fra: Rosstopher på søndag 06. juni 2021, klokken 07:21
Sitat fra: eltyl på lørdag 05. juni 2021, klokken 21:08
Ok i Norge, men de som mottar bilen nå og en stund fremover må signere på at bilen ikke blir kjørt ut av landet før de har fått fikset feilen.

Gir de noen form for kompensasjon? Eller i hvertfall en absolutt siste frist for når dette skal være i orden? Å betale full pris for en bil som kun kan brukes i Norge på ubestemt tid høres ikke ut som noen god deal.

Estimatet på fiks er 2 uker. Vet ikke nøyaktig hva som står på papiret (fikk min før dette).
Hele greia er overdrevent og en bagatell for oss i Norge. I praksis skal du bare ikke kjøre til Storbritannia de neste par ukene.

Tydeligvis ikke alle som synes dette er en bagatell. Her er en som nektet utlevering, og det kundene måtte signere på var jo ganske horribelt.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pA7w16/reagerer-paa-ford-kontrakt-etter-ecall-problemer-nektet-aa-skrive-und
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hELgenen

For en surpump - fullvaksinert allerede - burde være happy med det.
Venter fortsatt på første dose og tenker jeg er fullvaksinert i oktober/november.
Burde heller glede seg over å få bilen og kunne bruke den i Norge

Roy Aasen

Hvorfor i all verden skal han dasse rundt i Norge, når han faktisk kan kjøre til Italia hvis han vil.
Jeg hadde blitt akkurat like forbanna.

Jeg har allerede flere turer utaskjærs..og er happy med det.

hELgenen

Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 22. juni 2021, klokken 14:19
Hvorfor i all verden skal han dasse rundt i Norge, når han faktisk kan kjøre til Italia hvis han vil.
Jeg hadde blitt akkurat like forbanna.

Jeg har allerede flere turer utaskjærs..og er happy med det.

Han kan jo ikke kjøre til Italia dersom han vil ha den bilen - så enkelt var det.
At han ble forbannet og brukte "jeg er fullvaksinert" kortet vitner om en ganske så bortskjemt drittunge.
Unnskyld språket - men å bruke det kortet der i den situasjonen blir faktisk helt feil.
Jeg forstår at han ble skuffet - men det er ingenting opp mot hva andre har måtte lide seg gjennom i denne pandemien - så derfor burde han ikke dra det kortet. Greit nok å klage, men hold denne pandemien utenfor.

RJK

#55
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 22. juni 2021, klokken 15:25
Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 22. juni 2021, klokken 14:19
Hvorfor i all verden skal han dasse rundt i Norge, når han faktisk kan kjøre til Italia hvis han vil.
Jeg hadde blitt akkurat like forbanna.

Jeg har allerede flere turer utaskjærs..og er happy med det.

Han kan jo ikke kjøre til Italia dersom han vil ha den bilen - så enkelt var det.
At han ble forbannet og brukte "jeg er fullvaksinert" kortet vitner om en ganske så bortskjemt drittunge.
Unnskyld språket - men å bruke det kortet der i den situasjonen blir faktisk helt feil.
Jeg forstår at han ble skuffet - men det er ingenting opp mot hva andre har måtte lide seg gjennom i denne pandemien - så derfor burde han ikke dra det kortet. Greit nok å klage, men hold denne pandemien utenfor.

Begrensningen han måtte underskrive på, var ikke bare begrenset til Portugal, Spania, Stor-Britannia eller andre land der denne feilen hadde påvirkning. Det var all utenlandskjøring, inkludert Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og andre steder lengre øst for der problemet gjaldt. Dette er en ganske kraftig begrensning, uavhengig av Koronasituasjonen.

Poenget med uttalelsen om at han er fullvaksinert, var vel nettopp for å understreke at begrensningen var alt for omfattende. Kan jo hende det var nettopp utenlandsferie han så for seg, og som gjorde at en levering nå ville passet som hånd i hanske.

EDIT: Italia er vel uansett lengre øst for det området der problemet gjelder, så Italia burde sånn sett ikke være et problem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

eltyl

Som jeg nevnte i starten, ETA på fiks var 2 uker. Før helga var fiksen klar og ble rullet ut allerede.
Det er lov å trekke pusten og skjønne at verden dreier seg ikke bare om ens egen navle.

Ford hadde ikke lov å utlevere bilen uten denne signaturen. Han kunne glatt vente en dag eller to og fått den da uten å signere. Men nei, alt her i verden dreier seg om seg selv og mitt, illustrert ypperlig med "jeg er fullvaksinert"-våset.

Han fikk vaksinen for å berge livet, ikke for å harryhandle. Forvokst drittunge. Men jeg er veldig glad på hans vegne at han ikke har større bekymringer i livet.

Rosstopher

Sitat fra: eltyl på onsdag 23. juni 2021, klokken 15:22
Som jeg nevnte i starten, ETA på fiks var 2 uker. Før helga var fiksen klar og ble rullet ut allerede.

Poenget er jo ikke når Ford trudde at fiksen skulle komme eller at den allerede har kommet, men at kundene må skrive under på noe som fritar Ford fra å fikse det på ubestemt tid.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 23. juni 2021, klokken 17:15
Poenget er jo ikke når Ford trudde at fiksen skulle komme eller at den allerede har kommet, men at kundene må skrive under på noe som fritar Ford fra å fikse det på ubestemt tid.

Enig.

Det er ekstremt skuffende med sannhetsgehalten i informasjon fra Ford Motor Norge når det gjelder Mach-e.

Dette er bare et siste eksempel:
Samtidig som det viser seg at man ble nektet utlevering før man hadde signert et sært dokument (et dokument som ikke innehold en forpliktelse eller forventning om at det ville bli fikset i løpet av en gitt tid), gikk de ut i media og sa at feil på e-call ikke rammet norske biler -
https://www.tu.no/artikler/stopper-salget-av-ford-mach-e-i-storbritannia-midlertidig/510797

Hesten

Sitat fra: Hesten på onsdag 09. juni 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Birger på onsdag 09. juni 2021, klokken 07:29
Sitat fra: Hesten på tirsdag 08. juni 2021, klokken 10:21
Modell: FIRST EDITION
Farge: CARBONIZED GRAY
Ekstrautstyr: TEKNOPAKKE+

Forhåndsbestilt den 19/11 2019
Tilbake melding fra Ford:
Bekreften bestilling den 17/09/2020
Klar  for produksjon Onsdag 9. Desember 2020 08:23 CET
Din Ford Mustang Mach-E er på vei ferdig bygget  Torsdag 25. Mars 2021 23:08 CET :)

Fikk så mail fra Ford Norge
DIN MUSTANG MACH-E BESTILLING er klar  for produksjon
Tirsdag 16. Mars 2021 17:16 CET  :(
Kan dette være riktig ??

På nette står det nå "ER PÅ VEI" med  det levering uke 22 til 24
Vi fikk også en del rare mails ra Ford. Snakk med din forhandler. De kan sjekke bedre i sine interne systemer.

Vi fikk en melding fra Ford om at det var 4-6 uker før vi fikk bilen. Etter at vi tok det opp med forhandleren så viste det seg at den kom til forhandleren 4 dager senere....

Fikk nettopp mail fra forhandler:
"Da har vi fått fakturaen på bilen din. Så da ser det ut som den blir med på båten som kommer til Norge til uka.
Jeg holder deg oppdatert så fort jeg vet noe mer!"

Da er det litt håp å få den før ferien. :)
Fikk Tlf. i dag om å hente bilen  1 Juli  :),
det tok sin tid forhåndsbestilt den 19/11 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA