Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering av Mach-E

Startet av OhmPaPa, onsdag 29. april 2020, klokken 00:11

« forrige - neste »

Thob

Hei. Jeg fikk Mail igår om at min bil er produsert og på vei over dammen. Flere som har fått beskjed om bil på vei? Eller har alle avbestilt?😃(er så lite fart her inne på mach-e forumet så begynner å lure)

oddis65

 :+1: Mottok likelydende mail for en uke siden. Det er håp!

Surfing69

Fikk beskjed at min first Edition står på brygga i Drammen i dag.
Selv om den har kommet så er det ikke levering før i andre del av mai :(

Bilen var ferdig produsert 9.mars så dette tar tid...

OhmPaPa

Sitat fra: Surfing69 på onsdag 28. april 2021, klokken 15:24
Fikk beskjed at min first Edition står på brygga i Drammen i dag.
Selv om den har kommet så er det ikke levering før i andre del av mai :(

Bilen var ferdig produsert 9.mars så dette tar tid...

Dammen er stor så det tar tid. Hvor er bilen produsert? Vet at Teslaer bruker ca 3 uker fra California til Zeebrugge. Og så enda mere tid opp til Drammen eller andre byer.

Surfing69

Bilen ble produsert i Mexico 9mars og ble sendt 19mars.
Tror båten går til USA med noen stopp før den tar veien til Nederland.

OhmPaPa

Mens dere venter så har Sandy Munro positive lyder å komme med om bilen:

https://www.youtube.com/watch?v=sq_cQWYMoC8

SintPåTesla

Sitat fra: Thob på tirsdag 27. april 2021, klokken 09:37
Hei. Jeg fikk Mail igår om at min bil er produsert og på vei over dammen. Flere som har fått beskjed om bil på vei? Eller har alle avbestilt?😃(er så lite fart her inne på mach-e forumet så begynner å lure)

Ifølge kundeservice hos Ford, blir bestillingene automatisk kansellert om ikke kontrakt signeres med bank ID. Har sendt mail for å høre om det gjelder for mitt vedkommende? I og med at jeg valgte alternativet (signer kontrakt hos forhandler).  Jeg er fortsatt usikker på om hvorvidt Mack-e er verdt pengene, pga dårlig ladefart. Får håpe den blir på 150 kw litt lenger enn 2 minutter etter en oppdatering i fremtiden? Om ikke, er det litt lureri.
Lykke til med ny bil 😃

MyMuffin

Noen her som vet leveringstid hvis man bestiller nå?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

einar76

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 29. april 2021, klokken 10:46
Noen her som vet leveringstid hvis man bestiller nå?

Bestilte for par uker siden, fikk leveringsestimat begynnelsen av oktober.

Hesten

Er de bare FE AWD med alt utstyr som er forsiket? >:(

Hesten

Snakket med Selger i dag
Når man ser på recall-meldingen som er sendt ut ang. eCall så så gjelder det bare England, er viss noe med radio frekvensene i England. vi i Norge har andre fekvensbånd.
I Norge blir biler levert ut som normal

ReneM

Sitat fra: Hesten på fredag 04. juni 2021, klokken 12:40
Snakket med Selger i dag
Når man ser på recall-meldingen som er sendt ut ang. eCall så så gjelder det bare England, er viss noe med radio frekvensene i England. vi i Norge har andre fekvensbånd.
I Norge blir biler levert ut som normal

Det er ikke helt sant. Jeg har en bekjent i Nederland og der er utlevering stanset pga TPI om E-call:



Men jeg håper for de som venter at levering i Norge fortsetter! Fin bil å se på veiene  :+1:
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Hesten

#42
Hva som er riktig er eg ikke sikke på, i løpet av den timen eg var hos forhandleren ble det levert ut 3 biler.
selgeren sa at Ford hadde testet E-call og det virket ok i Norge

per 1600 i dag er det registret 48 biler
Se:https://elbilstatistikk.no/
og
https://motor.no/elbil/rykteflom-om-leveringspause-for-mustang-mach-e/200556?fbclid=IwAR2hQieZLtU8nxj7xJRRocCgEDYMfPehNzfiayVBXBI8fKpPm90P73JbFQ4
og
https://www.tu.no/artikler/stopper-salget-av-ford-mach-e-i-storbritannia-midlertidig/510797

eltyl

Ok i Norge, men de som mottar bilen nå og en stund fremover må signere på at bilen ikke blir kjørt ut av landet før de har fått fikset feilen.

Rosstopher

Sitat fra: eltyl på lørdag 05. juni 2021, klokken 21:08
Ok i Norge, men de som mottar bilen nå og en stund fremover må signere på at bilen ikke blir kjørt ut av landet før de har fått fikset feilen.

Gir de noen form for kompensasjon? Eller i hvertfall en absolutt siste frist for når dette skal være i orden? Å betale full pris for en bil som kun kan brukes i Norge på ubestemt tid høres ikke ut som noen god deal.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA