Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: dundun på torsdag 14. januar 2021, klokken 11:32For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort.

Det har de åpenbart ikke. Kutt ut trolling nå.

hELgenen


trykkertor

Så på Transport Evolved i går at Tesla Freemont skal sette inn et kameraassistert Quality Control system.

SitatTesla is looking to implement new automated camera system for quality inspection on manufacturing lines at its Fremont factory.
https://electrek.co/2021/01/13/tesla-automated-camera-system-quality-inspection-fremont-factory/


https://youtu.be/1wbu0ucri3Y?t=529

Electric cars in Norway

Trykkertor :+1: :+1: :+1: veldig bra info. Takker.

Ja kvalitetshevende tiltak er bra uansett bilmerke eller bransje der det er høy grad av høy utviklingskomponenter.

Så en video fra robotarmene på fra Freemont og da mener jeg det satt masse kameras i selve armene. Men nå forstår jeg de setter på enda mere kameras og følere over alt i hele priduksjonslinjen. Dette liker jeg.

hemi

får håpe det er 4k kvalitetssjekkkamera, ikke noe overligger 480 ;)

emurof

Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 10:25
Sitat fra: emurof på søndag 17. januar 2021, klokken 02:25
Sitat fra: dundun på torsdag 14. januar 2021, klokken 11:32For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort.

Det har de åpenbart ikke. Kutt ut trolling nå.

https://insideevs.com/news/463589/tesla-service-centers-preventing-delivery-refusals/

Du svarer ved å linke til en artikkel skrevet av et notorisk anti-Tesla-troll? Godt jobbet.

Og uavhengig av at artikkelen er skrevet av en notorisk løgner og troll, så hjelper det ikke med et enkelteksempel. Hvem som helst kan finne enkelteksempler hos hva som helst. Det var ikke det du skrev om i det hele tatt. Du kom med en åpenbare trollekommentar om at de har "rasjonalisert bort" QA.

Igjen, kan du prøve å være litt saklig og ikke komme med slike åpnebare trollekommentarer?

Og slutte å linke til artikler skrevet av en notorisk løgner som sitter short i Tesla-aksjen og desperat prøver å tjene penger på det.

DagfinnN

Sitat fra: emurof på mandag 18. januar 2021, klokken 11:54
Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 10:25
Sitat fra: emurof på søndag 17. januar 2021, klokken 02:25
Sitat fra: dundun på torsdag 14. januar 2021, klokken 11:32For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort.

Det har de åpenbart ikke. Kutt ut trolling nå.

https://insideevs.com/news/463589/tesla-service-centers-preventing-delivery-refusals/

Du svarer ved å linke til en artikkel skrevet av et notorisk anti-Tesla-troll? Godt jobbet.

Og uavhengig av at artikkelen er skrevet av en notorisk løgner og troll, så hjelper det ikke med et enkelteksempel. Hvem som helst kan finne enkelteksempler hos hva som helst. Det var ikke det du skrev om i det hele tatt. Du kom med en åpenbare trollekommentar om at de har "rasjonalisert bort" QA.

Igjen, kan du prøve å være litt saklig og ikke komme med slike åpnebare trollekommentarer?

Og slutte å linke til artikler skrevet av en notorisk løgner som sitter short i Tesla-aksjen og desperat prøver å tjene penger på det.
Virkeligheten har vanskelig å komme gjennom mange hatfiltre.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

SnøhvitM3P

Bestilte bil i Oktober, M3 Performance hvit med svart interiør. Forventet levering desember i TROMSØ.
Den 26. desember fikk vi melding om at bilen er kommet til varemesse i Lillestrøm og vi kan hente den mellom 29.-31. desember.
Dette var selfølgelig ikke noe vi kunne gjøre da det hadde vært veldig vanskelig å drasse med seg et sett med dekk fra Tromsø til Lillestrøm og så sette de fra oss en eller annen plass mens vi står i kø og tar levering av bilen.  Det kommer ikke på tale.

Mandag 28. desember satt jeg i tlf. Fra klokka 9 til 10 i kø på å få snakke med tesla delivery (irriterende at de legger på for deg etter ca 30 min) ga opp da og gikk istede på chat på nettsiden der jeg fikk snakke med noen fort. Jeg takket nei til å hente bilen i lillestrøm da vi fra starten av hadde avtalt å få bilen til Tromsø. Da fikk jeg beskjed om at bilen blir da gitt til noen andre og vi må vente på ny bil som kan i verstefall komme i mars-april..

Den 4. Januar ble vi ringt av Tesla og de sa at det er funnet bil til oss som står nede i oslo en plass. De sa at de regnet med at den kom til å bli sendt innen de nermeste dagene mot Tromsø. Jeg kjører forbi Tesla Service Center hver dag og ser at det er enda ikke kommet flere biler. Lurer på om den er blitt sendt eller om den enda står der. Har spurt Tesla, men de kan ikke gi meg noe informasjon.

Ser daglig på minst 1 Tesla video for å holde motet oppe, men ender ofte med at det blir langt flere enn 1 video.  Er det noen andre som er i samme situasjon?
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

MagnusSss

Ja 😅 bestilte m3p sort/sort 20 okt. Enda ingen bil og venter på mer info...sist jeg snakket med selger så mente han på at bilen vil komme starten av mars. Begynner og bli utålmodig 🤯

SnøhvitM3P

Skulle ta mot levering idag, men det gikk ikke. Når vi var kommet til tesla og var klar til å ta imot bilen, fikk vi beskjed om at de kunne ikke se at forsikring var klar til bilen. Det viste seg at det måtte være forsikring som var registrert som reg.nr. Og ikke chassy nr. vi ringte forsikringsselskapet for å få fikse dette. Forsikringsselskapet sier nei, de kan ikke finne bil på det reg. Nr. Tesl sier, og de kan heller ikke fikse dette manuelt. Vi ringer et annet forsikringsselskap for å se om de får til, samme greie der, de kan ikke finne bil med reg. Nr. Bare chassy.. Tesla sier at det MÅ være på reg. Nr. Så de må undersøke hva som er problemet.
Etter vi hadde vært der i 1 time finner de ut at problemet er oppstått fordi Tesla har registrert og avregistrert bilen på en og samme dag rett før nyttår for å få opp Q4 tallene. Da ble det noe informasjon som ikke ble sendt fra en eller annen plass til en annen. Og da var det forrsent for idag, fordi de som hadde med en av disse systemene har stengt for dagen..
dette var ganske kjipt da min far har kjørt i 6 timer for å komme hit og hjepe  meg å skifte til vinterdekk utenfor tesla. Men han måtte bare kjøre hjem idag. Så får jeg og samboeren min bare ta fri fra jobb enda en gang i morgen for å prøve å ta imot levering. Nå sitter vi igjen med 2 bilforsikringer fra forskjellige selskap og uten bil. Blir spennende å se om vi får bilen i morgen.
Tesla tilbydde å sette på vinterdekk de hadde for at jeg i morgen skal komme meg til en plass jeg kan få skiftet dekk til mine.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

alagerqv

Hva slags kompensasjon får du? Siden den da ble levert ut første gang i romjulen så tenker jeg det er lov å be om minst det vi andre fikk, ett år gratis lading og 3 mnd FSD (selv om sistnevnte er rimelig lite verdt).

SnøhvitM3P

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 02. februar 2021, klokken 18:21
Hva slags kompensasjon får du? Siden den da ble levert ut første gang i romjulen så tenker jeg det er lov å be om minst det vi andre fikk, ett år gratis lading og 3 mnd FSD (selv om sistnevnte er rimelig lite verdt).

De har ikke sagt noe om kompensasjon til meg. De sier bare at alle bilforhandlere registrerer bilene før nyttår for å få bedre års-resultat.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

alagerqv

Du blir jo andre eier i følge alle registere..

apehest

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 02. februar 2021, klokken 19:46
Du blir jo andre eier i følge alle registere..

Det er vi alle mann. Tesla regger alle biler på seg selv, før de omregistrerer.

alagerqv

Nei. Det er nok ikke normalen. Begge mine Tesla er jeg første eier på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA