Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

RonnyØ

Hadde jeg aldri akseptert. Alle mine nye Model S er jeg første eier ja.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

alagerqv

Pre-owned pleier å gi rabatt i USA hvertfall.

trykkertor

Sitat fra: SnøhvitM3P på tirsdag 02. februar 2021, klokken 19:43
De har ikke sagt noe om kompensasjon til meg. De sier bare at alle bilforhandlere registrerer bilene før nyttår for å få bedre års-resultat.
*host* host*(bullshit)*host host*


turfsurf

Sitat fra: Handyman på tirsdag 02. februar 2021, klokken 21:02
Det er en bil gutter, ikke et kone-emne!
Er vel mere vanlig å ikke være først der ja. Men byttes vel ikke så ofte heller...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SnøhvitM3P

Nå ble vi nødt til å omreg bilen til Tesla igjen for at de skal få fikset problemet, så når den kommer på oss ogjen er vi vel 4. eier på bilen + den ble registrert første gang 2020  ::) >:(
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

SnøhvitM3P

Og nå fikk jeg beskjed om at bilen er ubrukelig, vegvesen kunne ikke gjøre noe med saken og vi blir nødt å få tilsendt ny bil.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

apehest

Sitat fra: SnøhvitM3P på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:29
Og nå fikk jeg beskjed om at bilen er ubrukelig, vegvesen kunne ikke gjøre noe med saken og vi blir nødt å få tilsendt ny bil.

Nå begynner det å bli høyaktuelt å be om kompensasjon. Denne typen rot er uhørt.

Wabby

Sitat fra: SnøhvitM3P på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:29
Og nå fikk jeg beskjed om at bilen er ubrukelig, vegvesen kunne ikke gjøre noe med saken og vi blir nødt å få tilsendt ny bil.

Hvordan i alle dager kan bilen bli ubrukelig?
Jeg var i samme situasjon som deg... Bestilte 21 desember, fikk VIN og beskjed om å hente bil 30 desember.
Sa at jeg kunne hente den over nyttår da jeg var på hytta. De sa ikke noe om at bilen ville bli gitt til noen andre, så når jeg ringte over nyttår hørte jeg at det ikke var noe bil til meg.

Forbanna som jeg ble så kjørte jeg tre dager på rad til Tesla Grorud og sa at jeg ikke går før det er en bil her til meg. Fikk navn, e-post og nummer til sjefen for delivery i Drammen, og vipps så var bil ordnet.
Showroom bilen som var på vei til Trondheim ble snudd, og kjørt ned til meg da den matchet min spec. Hvit TM3P med sort interiør.
Den var registrert på Tesla 31.desember 2020 for å booste salgstall tenker jeg, så omregistrert på meg.
TM3P 2021 - Oslo

pst

Hvor mange Model3 er registrert på Tesla pr i dag ? ::)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Thomas Parsli

Sitat fra: SnøhvitM3P på tirsdag 02. februar 2021, klokken 17:03
Skulle ta mot levering idag, men det gikk ikke. Når vi var kommet til tesla og var klar til å ta imot bilen, fikk vi beskjed om at de kunne ikke se at forsikring var klar til bilen.

Du beskriver en (tilsynelatende) feil i Autosys, noe neppe Tesla eller forsikringsselskapet kan klandres for...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

SnøhvitM3P

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 03. februar 2021, klokken 12:31
Sitat fra: SnøhvitM3P på tirsdag 02. februar 2021, klokken 17:03
Skulle ta mot levering idag, men det gikk ikke. Når vi var kommet til tesla og var klar til å ta imot bilen, fikk vi beskjed om at de kunne ikke se at forsikring var klar til bilen.

Du beskriver en (tilsynelatende) feil i Autosys, noe neppe Tesla eller forsikringsselskapet kan klandres for...

Det vet jeg ingenting om, men jeg vet bare at alt styret jeg og alle andre jeg har blandet inn har vært for ingen nytte.
Har gitt beskjed til Tesla at hvis de på en måte klarer å fikse problemet og de kan levere den bilen likevel så er jeg ikke interessert, da jeg kjøper ikke ny bil for full pris for å få en bil som står at har hatt 4 eiere allerede.
De skjønte det godt og beklaget og sa at de skal UN-matche meg fra den bilen og prøve å finne ny bil som skal bli sendt til Norge, men blir neppe før Mars/April at bilen kommer fram.

Vil si at opplevelsen min av de som jobber på Tesla salg&Utlevering Tromsø har vært bra, men selve Tesla Company som jeg ikke er særlig fornøyd med systemet til.

Først ga de bort bil jeg var matchet med i Desember fordi jeg ikke dro fra Tromsø ned til Lillestrøm og hentet bil. Også måtte jeg vente helt til Februar med å få ny, men så kan jeg ikke få den heller fordi de hadde reg. og av-reg. før nyttår. også må jeg nå igjen bare sitte og vente som før.  ::)

2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

SnøhvitM3P

#2533
Sitat fra: pst på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:59
Hvor mange Model3 er registrert på Tesla pr i dag ? ::)

I følge Teslastats.no er det registrert Totalt 23.522 Model 3 i Norge.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

Marzo

Sitat fra: pst på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:59
Hvor mange Model3 er registrert på Tesla pr i dag ? ::)

1337 stk totalt, en del S og X her og mye brukt som vil dukke opp i inventory snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA