Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Dvergen196

Da er det henting av bil i morgen, 5 min etter jeg hadde betalt fikk jeg melding av Tesla om at bilen har lakkskader og at jeg vil bli kontaktet av tredjepart selskap for utbedring.

Håper inderlig at det kun er små riper og ikke en betydelig skade.
Satser på de har gått over bilen nøye siden de har litt bedre tid nå etter julerushet.

M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

hemi

I usa har man noe som heter diminished value, ny bil med skader hadde falt under det.
noe vettugt har de.

HTechnic

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 06. januar 2021, klokken 17:05
Da er det henting av bil i morgen, 5 min etter jeg hadde betalt fikk jeg melding av Tesla om at bilen har lakkskader og at jeg vil bli kontaktet av tredjepart selskap for utbedring.

Satser på de har gått over bilen nøye siden de har litt bedre tid nå etter julerushet.

Ble bilen din registert før nyttår, eller registerer de den idag?
Har utlevering idag, men bilen registerte de før nyttår :D

Dvergen196

Sitat fra: HTechnic på torsdag 07. januar 2021, klokken 08:30
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 06. januar 2021, klokken 17:05

Ble bilen din registert før nyttår, eller registerer de den idag?
Har utlevering idag, men bilen registerte de før nyttår :D
Min ble registrert i går :+1:
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

William

Hei. Henger meg på tråden her. Bestilte M3 LR i romjulen, har ikke hørt noe fra Tesla enda angående estimert levering e.l. Noen andre som har bestilt M3 nylig som har hørt noe estimat for levering? Annet en februar som var antydet ved bestilling. På forhånd, takk for svar :)

etz

Bestilte M3P 26.des. Ikke hørt noe etter jeg bestilte :-\
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

pst

Hvor mye reduserer Tesla prisen på en nybil med lakkskader som skal utbedres og
lakkeres før levering ?
Tilbyr Tesla alternativt en feilfri bil ?
Bare spør  :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Zett

Sitat fra: pst på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:14
lakkeres før levering ?

Hverken Tesla eller andre bilforhandlere reduser prisen hvis det er lakkskader som er blitt utbedret på en ny bil.

Og de tilbyr nok ikke en alternativ feilfri bil heller hvis det er lakkskader som er problemet med bilen.

Du har vel egentlig to valg, aksepter at de retter opp lakkfeilen(e) eller si opp kontrakten.

Bmwi3

Sitat fra: Zett på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:23
lakkeres før levering ?

Hverken Tesla eller andre bilforhandlere reduser prisen hvis det er lakkskader som er blitt utbedret på en ny bil.

Og de tilbyr nok ikke en alternativ feilfri bil heller hvis det er lakkskader som er problemet med bilen.

Du har vel egentlig to valg, aksepter at de retter opp lakkfeilen(e) eller si opp kontrakten.

Jo bla Mercedes gjør det, lakk skader på ny bil. Ble tilbudt ny levering som tok ca 3 mnd eller prisavslag. Fordel å vite hva du snakker om før du kommenterer ;)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

pst

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 13. januar 2021, klokken 12:32
Sitat fra: Zett på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:23
lakkeres før levering ?

Jo bla Mercedes gjør det, lakk skader på ny bil. Ble tilbudt ny levering som tok ca 3 mnd eller prisavslag. Fordel å vite hva du snakker om før du kommenterer ;)
Det virker som Teslakunder aksepterer de underligste ting, men selvfølgelig - Tesla er i en klasse for seg  :)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

serenejet

For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort. Det er enklere å løse problemet "ny bil har skader" på en god måte for kunden når det gjelder et fåtall av bilene...
2025 ID.Buzz GTX

hemi

audi gjør tydeligvis ikke, fler venner med heva kjøp på e-tron n enn model x, gratulerer...

audi har nekta en annen venn leiebil siden den har vært der så mye nå..

thebadger

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 13. januar 2021, klokken 12:32
Spennende. BOS tilbydde ikke noe som kompensasjon, de bare fikset lakkskaden og leverte ut bilen.
Har du noe mer informasjon om denne ordningen til Mercedes? Vi har tydeligvis gått glipp av den kompensasjonen.

Edit: Vil bare påpeke at jeg var fornøyd med at de fikset det, men vil jo ikke gå glipp av penger.

serenejet

Jeg er helt sikker på at det er mange som fikser lakkskader og leverer ut.

Det som er litt rart hos Tesla er modellen "send ut produkt med lakkskade og overlat til kunden å styre med tredjepartsreparatør". For meg er iallfall den typen kundebehandling en stor turn-off.
2025 ID.Buzz GTX

hemi

Tesla er ganske bra biler, men det er helt krise om du må snakke med kundebehandlere/service folk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA