Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: hELgenen på søndag 03. januar 2021, klokken 09:07
Hvorfor noen vil kjøpe noe en ikke får lov til å bruke er jo litt snodig.....
Sitat fra: alagerqv på søndag 03. januar 2021, klokken 08:52
...fortsatt ikke tillatt brukt her på berget. Misforstå meg ikke, fint at førerassistentsystemene blir bedre og bedre, men FSD er ikke tillatt......
Slike kommentarer kan misforstås, og gi inntrykk av at dagens FSD ikke er tillatt å bruke i Norge. Det er ikke riktig.
Det er en riktig påstand om Autonomi Level 3 og oppover, hvor fører ikke trenger å følge med på trafikken. Dette har vi ikke bestemmelser for enda. Men Teslas FSD som førerstøttesystem er fullt tillatt å bruke i Norge så lenge førers medvirkning er iht. bestemmelser. Fører er ansvarlig. Det betyr at bilen teknisk sett kan være Level 4/5, bare fører følger med og kvitterer for tilstedeværelse samt godkjenner bilens beslutninger (som idag).
FSD Beta er ennå kun Level 2 (førerassistanse) selv om det nermer seg Level 3. 
Det er Level 3 som er den store revolusjonen, siden det ikke krever at fører følger med på trafikken. Fører må være klar til å ta over når denne blir varslet om det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

Jeg drømmer mer nyktre drømmer om FSD, som at den kan bremse når det står noe stille i min fil, men ikke bremse når det bare er en lastebil i andre fila jeg kjører forbi. Evnt bruer og tuneller, ikke bråbremse når den ser en slik.

Kombinasjonen lastebil på siden som blir forbikjørt inn i smestad tunellen var 10 av 10 tilfeller bråbrems

thebadger

Sitat fra: hemi på mandag 04. januar 2021, klokken 10:11
Jeg drømmer mer nyktre drømmer om FSD, som at den kan bremse når det står noe stille i min fil, men ikke bremse når det bare er en lastebil i andre fila jeg kjører forbi. Evnt bruer og tuneller, ikke bråbremse når den ser en slik.

Kombinasjonen lastebil på siden som blir forbikjørt inn i smestad tunellen var 10 av 10 tilfeller bråbrems
Heldigvis trenger man ikke FSD for noen av disse tilfellene, det er bare snakk om TACC.
Sistnevnte er mye bedre nå enn i august/september. Kjørt 3 tur-retur Østfold-Oslo samt 1 tur fra Lillestrøm til Østfold, har ikke hatt fantombremsing enda. Håper det fortsetter sånn, for det var et mareritt på den forrige TM3 jeg hadde.

alb92

Sitat fra: alagerqv på søndag 03. januar 2021, klokken 21:15
Jeg kjørte min FSD aktiverte bil i dag. Den klarer ikke engang å holde riktig fart i forhold til fartsgrenser eller forholde seg til veiarbeid. Strekningen Holmestrand-Sandefjord på E18. Det er selvsagt lov å like tanken om FSD, men per nå er vi langt unna, både reguleringsmessig og teknisk.

I realiteten så har du ikke FSD. Det du har er autopilot med noen ekstra funksjoner, men likevel basert på autopilot teknologien til Tesla.

FSD Beta som er begynt å rulle ut i USA bruker en omskreven versjon av autopilot, som er veldig forskjellig. Den dagen du får den, så blir bilen å kjøre helt annerledes. Kan også tenkes at når på ett punkt så blir Tesla å flytte alt av autopilot over til det nye systemet. Du får ikke selvkjøringsegenskapene, men det programmvaret som jobber i bakrunn blir mye bedre og mange av problemene vi ser i dag blir å forsvinne.

Dvergen196

Da er det henting av bil i morgen, 5 min etter jeg hadde betalt fikk jeg melding av Tesla om at bilen har lakkskader og at jeg vil bli kontaktet av tredjepart selskap for utbedring.

Håper inderlig at det kun er små riper og ikke en betydelig skade.
Satser på de har gått over bilen nøye siden de har litt bedre tid nå etter julerushet.

M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

hemi

I usa har man noe som heter diminished value, ny bil med skader hadde falt under det.
noe vettugt har de.

HTechnic

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 06. januar 2021, klokken 17:05
Da er det henting av bil i morgen, 5 min etter jeg hadde betalt fikk jeg melding av Tesla om at bilen har lakkskader og at jeg vil bli kontaktet av tredjepart selskap for utbedring.

Håper inderlig at det kun er små riper og ikke en betydelig skade.
Satser på de har gått over bilen nøye siden de har litt bedre tid nå etter julerushet.

Ble bilen din registert før nyttår, eller registerer de den idag?
Har utlevering idag, men bilen registerte de før nyttår :D

Dvergen196

Sitat fra: HTechnic på torsdag 07. januar 2021, klokken 08:30
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 06. januar 2021, klokken 17:05
Da er det henting av bil i morgen, 5 min etter jeg hadde betalt fikk jeg melding av Tesla om at bilen har lakkskader og at jeg vil bli kontaktet av tredjepart selskap for utbedring.

Håper inderlig at det kun er små riper og ikke en betydelig skade.
Satser på de har gått over bilen nøye siden de har litt bedre tid nå etter julerushet.

Ble bilen din registert før nyttår, eller registerer de den idag?
Har utlevering idag, men bilen registerte de før nyttår :D
Min ble registrert i går :+1:
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

William

Hei. Henger meg på tråden her. Bestilte M3 LR i romjulen, har ikke hørt noe fra Tesla enda angående estimert levering e.l. Noen andre som har bestilt M3 nylig som har hørt noe estimat for levering? Annet en februar som var antydet ved bestilling. På forhånd, takk for svar :)

etz

Bestilte M3P 26.des. Ikke hørt noe etter jeg bestilte :-\
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

pst

Hvor mye reduserer Tesla prisen på en nybil med lakkskader som skal utbedres og
lakkeres før levering ?
Tilbyr Tesla alternativt en feilfri bil ?
Bare spør  :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Zett

Sitat fra: pst på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:14
Hvor mye reduserer Tesla prisen på en nybil med lakkskader som skal utbedres og
lakkeres før levering ?
Tilbyr Tesla alternativt en feilfri bil ?

Hverken Tesla eller andre bilforhandlere reduser prisen hvis det er lakkskader som er blitt utbedret på en ny bil.

Og de tilbyr nok ikke en alternativ feilfri bil heller hvis det er lakkskader som er problemet med bilen.

Du har vel egentlig to valg, aksepter at de retter opp lakkfeilen(e) eller si opp kontrakten.

Bmwi3

Sitat fra: Zett på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:23
Sitat fra: pst på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:14
Hvor mye reduserer Tesla prisen på en nybil med lakkskader som skal utbedres og
lakkeres før levering ?
Tilbyr Tesla alternativt en feilfri bil ?

Hverken Tesla eller andre bilforhandlere reduser prisen hvis det er lakkskader som er blitt utbedret på en ny bil.

Og de tilbyr nok ikke en alternativ feilfri bil heller hvis det er lakkskader som er problemet med bilen.

Du har vel egentlig to valg, aksepter at de retter opp lakkfeilen(e) eller si opp kontrakten.

Jo bla Mercedes gjør det, lakk skader på ny bil. Ble tilbudt ny levering som tok ca 3 mnd eller prisavslag. Fordel å vite hva du snakker om før du kommenterer ;)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

pst

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 13. januar 2021, klokken 12:32
Sitat fra: Zett på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:23
Sitat fra: pst på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:14
Hvor mye reduserer Tesla prisen på en nybil med lakkskader som skal utbedres og
lakkeres før levering ?
Tilbyr Tesla alternativt en feilfri bil ?

Hverken Tesla eller andre bilforhandlere reduser prisen hvis det er lakkskader som er blitt utbedret på en ny bil.

Og de tilbyr nok ikke en alternativ feilfri bil heller hvis det er lakkskader som er problemet med bilen.

Du har vel egentlig to valg, aksepter at de retter opp lakkfeilen(e) eller si opp kontrakten.

Jo bla Mercedes gjør det, lakk skader på ny bil. Ble tilbudt ny levering som tok ca 3 mnd eller prisavslag. Fordel å vite hva du snakker om før du kommenterer ;)
Det virker som Teslakunder aksepterer de underligste ting, men selvfølgelig - Tesla er i en klasse for seg  :)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

dundun

For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort. Det er enklere å løse problemet "ny bil har skader" på en god måte for kunden når det gjelder et fåtall av bilene...
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA