Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

JorEl

Jeg hadde forstått det som 2000km pr mnd, men så hadde jeg også ringt Tesla, for å få det bekrefet.
Om jeg har rett, så synes jeg det er en grei deal fra Tesla. Blir litt varm i Tesla-hjerte mitt :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Toonster

Noen som har bestilt i forrige uke, og har peiling på når de bilene blir shippet avgårde? Estimert levering i desember, antar Tesla er sugen på å få de ut før årskiftet - men korona kan vel sette en og annen kjepp i hjulet?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

brattbakke

Bestilte som mange andre 16.10 med estimert levering i november og fikk 20.12 som estimat nå på telefon. BTW: blir bilen levert med ladekabel type 2?
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

Elmo

Sitat fra: brattbakke på tirsdag 10. november 2020, klokken 09:31
Bestilte som mange andre 16.10 med estimert levering i november og fikk 20.12 som estimat nå på telefon. BTW: blir bilen levert med ladekabel type 2?
Tja er vel det beste svaret. Type2 kabel skal følge med,
men det har hendt (kanskje særlig i 2019 ?) at de ikke har nok til alle i perioder med mange utleveringer, så mange har måttet vente - sågar ganske lenge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Bauf

Fikk nettopp vite at min bil er på RCC Antwerp. Håper på tidlig levering da,siden det er den første båten som kommer nå.

Regen

TM3 2021 LR hvit (solgt)

jasken

Sitat fra: Regen på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:36
Hvordan får dere denne infoen? Appen?
Lurer jeg også på, jeg ringte nå de kunne ikke si noe som helst, de aner rett og slett ingenting. Ikke noe om det blir tidlig eller sen desember, eller noe som helst om hvilken båt bilen er på.

lars667

Sitat fra: Bauf på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:25
Fikk nettopp vite at min bil er på RCC Antwerp. Håper på tidlig levering da,siden det er den første båten som kommer nå.

Når bestilte du, og hvilken konfig? Har du lyst til å dele de 3-4 første av de 6 siste sifferne i VIN? :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Erlingni

På Performance er nå beregnet levering i konfiguratoren oppgitt til februar

Steffinho

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:46
På Performance er nå beregnet levering i konfiguratoren oppgitt til februar
Det ligger mange ute i inventory da. Og enda flere LR. Kanskje det gjelder kun hvis man velger noe utenfor det som er igjen i inventoryet?

Jeg byttet fra LR til P før helga og fikk VIN i dag.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Erlingni

Sitat fra: Steffinho på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:52
Det ligger mange ute i inventory da. Og enda flere LR.

Ja, det så jeg. Og dette skjønner jeg ikke helt;

Jeg bestilte en P 16. oktober, og de har ikke klart å matche bil til meg enda, så jeg mangler VIN.
Men på inventory finner jeg nøyaktig "min" bil, med samme konfigurasjon.

Skulle da kunne forvente at de fokuserer på å først levere til de som allerede har bestilt, før bilene legges ut på inventory....!

Steffinho

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Steffinho på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:52
Det ligger mange ute i inventory da. Og enda flere LR.

Ja, det så jeg. Og dette skjønner jeg ikke helt;

Jeg bestilte en P 16. oktober, og de har ikke klart å matche bil til meg enda, så jeg mangler VIN.
Men på inventory finner jeg nøyaktig "min" bil, med samme konfigurasjon.

Skulle da kunne forvente at de fokuserer på å først levere til de som allerede har bestilt, før bilene legges ut på inventory....!
Du kan ringe å høre, men antagelig er du matchet med VIN uten at det syntes for deg. Så ville vært forsiktig med å be om en av de i inventory. Kan være du får senere levering i Desember da.

Jeg fikk også bedskjed om at VIN kunne endre seg underveis.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Bauf

Sitat fra: lars667 på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:41
Sitat fra: Bauf på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:25

Når bestilte du, og hvilken konfig? Har du lyst til å dele de 3-4 første av de 6 siste sifferne i VIN? :-)

Jeg bestilte 17/10. Sendte mail til SC i bodø. VIN MF820***
hvit/hvit LR standard hjul+vinterhjul og krok.

Har blitt oppringt fra SC bodø 2 ganger ang. levering. De kunne tilby levering til bodø,selv om det ikke var et alternativ under bestillingen da jeg kjøpte den. Men jeg ønsker tr.heim, blir en lengre tur,men da får jeg testet bilen godt iallefall :)

Landro

Sitat fra: Bauf på tirsdag 10. november 2020, klokken 11:46
Jeg bestilte 17/10. Sendte mail til SC i bodø. VIN MF820***
hvit/hvit LR standard hjul+vinterhjul og krok.

Jeg har MF817***, bestilt 27. september. Grå, 19" og krok.

Jeg har også levering i Trondheim, og har hørt alt fra siste uken i november, til slutten av desember når jeg spør om leveringstid :P Har ikke fått noe info om båt, men det er vel sannsynlig at jeg er i samme båt som deg da. Veldig interessant å se hvor lang tid det tar fra de kommer i havn i dag til de er klare for levering i Trondheim.

lars667

Stemmer. Bestilte samme hvit/svart LR standard hjul og krok 20. oktober. MF825. Fått antatt levering mot slutten av desember.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA