Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Alexogo

Sitat fra: jorgenask på søndag 08. november 2020, klokken 17:59
Noen her som har fått noe mail eller sms med info om levering/VIN fra Tesla ?
Jeg har bare fått info på telefon om at jeg har blitt matchet og at den er på båt nr 2.

Ikke noe mer konkret

Når bestilte du og hvilken model, utstyr osv?
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

jorgenask

Sitat fra: Alexogo på søndag 08. november 2020, klokken 18:21
Sitat fra: jorgenask på søndag 08. november 2020, klokken 17:59
Noen her som har fått noe mail eller sms med info om levering/VIN fra Tesla ?
Jeg har bare fått info på telefon om at jeg har blitt matchet og at den er på båt nr 2.

Ikke noe mer konkret

Når bestilte du og hvilken model, utstyr osv?

13 okt Rød, svart interiør 18tommere med krok

Pliskin

Bestilte 19.10. LR silver Med hengerfeste. Har ikke hørt noe enda. Den kommer når den kommer🙂 lurer bare på om den blir levert på vinter hjula jeg tok med?

jorgenask

Det står når man bestiller mener jeg, at de leverer på vinterdekk i vintermånedene så lenge du har bestillt det med.

Krane

Triton Ace ny ankomsttid til Zeebrugge ETA 18 Nov 2020, 11:00 UTC :+1: :D

jorgenask

Sitat fra: Krane på søndag 08. november 2020, klokken 22:21
Triton Ace ny ankomsttid til Zeebrugge ETA 18 Nov 2020, 11:00 UTC :+1: :D

Det var nok desverre bare en glitch, står 20 november igjen nå

Sigurd2

Vegard_br

Går det kjappere å få levert bil til Drammen kontra feks Bergen? Noen erfaringer?

Tesla_noob

Jeg ringte til Tesla akkurat nå, og da fikk jeg god hjelp fra en hyggelig kvinne som kunne fortelle meg at jeg har blitt matchet med et VIN på en bil som står på Triton Ace.

Hun kunne også fortelle at ingen biler blir utlevert i november grunnet "lockdown og forsinkede båter".
Jeg kunne forvente å få bilen min utlevert siste uken før jul sa hun :-\

Kan dette stemme når Triton Ace har beregnet ankomst i Zeebrugge allerede 20. november? ???

Jeg bestilte for øvrig 29. september, en hvit LongRange med hengerfeste og sort interiør.

RubberDucky

Sitat fra: Tesla_noob på mandag 09. november 2020, klokken 08:37
Jeg ringte til Tesla akkurat nå, og da fikk jeg god hjelp fra en hyggelig kvinne som kunne fortelle meg at jeg har blitt matchet med et VIN på en bil som står på Triton Ace.

Hun kunne også fortelle at ingen biler blir utlevert i november grunnet "lockdown og forsinkede båter".

Kan dette stemme når Triton Ace har beregnet ankomst i Zeebrugge allerede 20. november? ???

Jeg bestilte for øvrig 29. september, en hvit LongRange med hengerfeste og sort interiør.

Jeg ringte dem nå og fikk beskjed om at hun ikke kunne se hvilken båt den sto på.
Hun fastholdte også tidligere beskjed om at de forventet utlevering Drammen i begynnelsen av desember.
Jeg har fått VIN. (Midnight Silver - LR - Hengerfeste - Sort int.)
Bestilte 24.09.
Da er nok min på RCC ANTWERP.
2019 Mobilex Impala rullator

Alexogo

Sitat fra: RubberDucky på mandag 09. november 2020, klokken 09:35

Jeg ringte dem nå og fikk beskjed om at hun ikke kunne se hvilken båt den sto på.
Hun fastholdte også tidligere beskjed om at de forventet utlevering Drammen i begynnelsen av desember.
Jeg har fått VIN. (Midnight Silver - LR - Hengerfeste - Sort int.)
Bestilte 24.09.
Da er nok min på RCC ANTWERP.

Bruker de virkelig over 20 dager fra Zeebrugge til utlevering??
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

RubberDucky

Sitat fra: Alexogo på mandag 09. november 2020, klokken 09:47
Bruker de virkelig over 20 dager fra Zeebrugge til utlevering??

For å være ærlig høres ikke det fullstendig urimelig ut. Hundrevis av biler skal lastes av og kontrolleres før de fordeles rundt om kring i Europa. Ting tar tid.
2019 Mobilex Impala rullator

Nickelilltroll

De 3 ro-ro båterne som kommer fra San Fransisco er i rute. Den bransjen er slaviske på at holde tidtabellen som avtalt! Første båt(fullasta med nyeste Model 3), kommer till Zeebrugge imorgen(Antwerpen), neste den 20:e Nov og etter det den 24:e Nov.

Veit ikke, men aner at det er logistikk fra Zeebrugge og videre som er rammet av de nye Coronarestriksjonerne. Bare gjetting fra min side, men lurer på om det oppstår treghet i de vanligtvis smidige og flinke folkan sine rutiner, nå når det skal ivaretas nye smittevernreglemang og masse andre hindringer i apparatet som har med levering og transport inom Europa og gjøre? Er vel ikke så mye vi eller noen får gjort med detta nå. Jeg er glad det ikke er fullstendig lockdown rundt omkring...ennå..

Tesla vil absolutt levere maksimalt antal biler til kunder, som er fysisk mulig, før detta kvartal sitt slutt, det er helt sikkert ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

ToWalkOrDrive

Det er målt at corona-viruset kan overleve inntil 3 dager på plastoverflater...så kanskje de bare parkerer bilene i 3 dager mellom hver gang neste person skal flytte på den? Er jo litt klargjøring, sparke inn bulker osv...så er jo en del folk som skal være innom bilen før den når deg. Følte det gikk veldig fort fra båten kom til Norge før jeg fikk den...men da kom båtene frem til forskjellige byer i Norge...vet ikke hvordan det er nå.
Tesla Model Y                         2021-

-Kj3til-

Vi er sikkert flere som har godtatt et innbyttetilbud fra Tesla. Nå som det ser ut til å bli litt forsinkelser tenkte jeg at jeg ville bli nødt til å spare på kilometerne. Jeg trodde nemlig at man maks kunne kjøre 2000 km før overlevering, men når jeg leser betingelsene ser jeg at det står:
odometer will not increase by 2,000 km or more per month at delivery of the Tesla
Vehicle, calculated from the first odometer reading Seller has provided.
.
For meg som fikk innbyttetilbud i slutten av oktober, hvor mange kilometer kan jeg kjøre før jeg leverer inn bilen hvis det blir i starten av desember? Jeg er litt usikker på hvordan man skal forstå "per month" hvis det gir mening  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA