Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:10
Sitat fra: makki på torsdag 01. oktober 2020, klokken 20:26
Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 30. september 2020, klokken 18:51
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Jeg bestilte en Model 3 Long Range i Pearl White med hengerfeste denne uken, og da sto det estimert levering november før jeg trykket bestill. Min kundekontakt på Tesla Skøyen sa også at dette estimatet pleier å stemme.

Mener du likevel ikke at bilen kommer i november? :-X

Ja antatt levering i November, selv bekreftet idag tesla press sjef, TMS/TM3/TMX ved bestilling idag- antatt levering Nov.👍

Wow, det var godt å høre! :D

Hvor var det du så dette?

Her er link se siste del: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pA63vG/nybilboom-i-september-pangstart-for-id3-og-over-60-prosent-elbiler?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Tesla_noob

Sitat fra: makki på torsdag 01. oktober 2020, klokken 22:33
Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:10
Sitat fra: makki på torsdag 01. oktober 2020, klokken 20:26
Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 30. september 2020, klokken 18:51
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Jeg bestilte en Model 3 Long Range i Pearl White med hengerfeste denne uken, og da sto det estimert levering november før jeg trykket bestill. Min kundekontakt på Tesla Skøyen sa også at dette estimatet pleier å stemme.

Mener du likevel ikke at bilen kommer i november? :-X

Ja antatt levering i November, selv bekreftet idag tesla press sjef, TMS/TM3/TMX ved bestilling idag- antatt levering Nov.👍

Wow, det var godt å høre! :D

Hvor var det du så dette?

Her er link se siste del: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pA63vG/nybilboom-i-september-pangstart-for-id3-og-over-60-prosent-elbiler?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Se der ja! Tusen takk skal du ha, nå ble jeg beroliget :)

tornaldo

I USA er prisen på Model S senket til 72000 USD, og i Norge 720000 kr. "Dollarkurs" på ca 10.

I USA koster SR+ 38000 USD, og i Norge 430000. Dollarkurs ca 11.4.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

TiLT

Jeg bestilte en Model 3 Long Range forrige uke, og Tesla ringte meg i dag for å informere om at selv om det sto estimert levering november, så vil det være mer sannsynlig at jeg får den i desember.

Tesla_noob

Sitat fra: TiLT på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 21:43
Jeg bestilte en Model 3 Long Range forrige uke, og Tesla ringte meg i dag for å informere om at selv om det sto estimert levering november, så vil det være mer sannsynlig at jeg får den i desember.

Var det din kontaktperson på servicesenteret du kjøpte som ringte, eller var det Tesla Delivery som ringte?
Står det estimert november under levering på din konto eller står det bare en strek der nå?

TiLT

Jeg bestilte Teslaen på nett, så jeg har ikke vært i kontakt med noe servicesenter som jeg vet om. Husker ikke om han som ringte sa noe spesifikt om hvor han ringte fra utover at han ringte fra Tesla.

Estimert levering på kontoen er fortsatt bare en strek. Regner ikke med den endrer seg med det første.

Tesla_noob

Sitat fra: TiLT på onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:10
Jeg bestilte Teslaen på nett, så jeg har ikke vært i kontakt med noe servicesenter som jeg vet om. Husker ikke om han som ringte sa noe spesifikt om hvor han ringte fra utover at han ringte fra Tesla.

Estimert levering på kontoen er fortsatt bare en strek. Regner ikke med den endrer seg med det første.

Takk for info!

Jeg bestilte selv bil via nettet for 2 uker siden, og det sto da estimert levering november ved bestilling. Ringte så til servicesenter i Drammen for å høre om leveringsestimatet stemte, og det var kun unntaksvis at dette ikke stemte fikk jeg beskjed om da.

Jeg har også kun en strek under estimert levering på min konto, men ved å følge veiviseren for bestilling av ny bil står det fortsatt beregnet levering i november.

TiLT

Det kan være verdt å nevne at jeg har bestilt utlevering i Trondheim. Levering vil trolig variere litt avhengig av hvor du får utleveringen din.

Steffinho

Bilene kommer vel til havna i Drammen først så sendes ut i Norge på trailere etter det? Jeg har valgt levering i Drammen så håper å få bil i slutten av November.

Noen som har fått VIN nummer evt når forventes det at man får det? Og kan VIN gi oss en pekepinn på om bilen inneholder "2021 refresh"?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

jorgenask

Min kontakt hos Tesla sa at man får VIN nummer når bilen har "kommet over atlanteren". Hva nå enn det betyr.

ricco404

Det er ingen skip som har forlatt San Francisco enda. Turen til Zeebrugge varer typisk tre uker, dertil kommer tog/lastebil til Drammen og deretter tog/lastebil ut i Norge.

VIN får man sjeldent før skipet er godt på vei, som regel etter det har passert Panamakanalen.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

Steffinho

Første skip har lagt til kaia og begynner å lastes i morgen ser det ut til. Men ut ifra bildene fra Freemont så er mange av disse bilene med ratt på høyre side. Kanskje de skal til Australia eller UK?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

jorgenask

Sitat fra: Steffinho på torsdag 15. oktober 2020, klokken 11:36
Første skip har lagt til kaia og begynner å lastes i morgen ser det ut til. Men ut ifra bildene fra Freemont så er mange av disse bilene med ratt på høyre side. Kanskje de skal til Australia eller UK?

Hvor er det du finner disse bildene ?  :D

Tesla_noob

Sitat fra: jorgenask på torsdag 15. oktober 2020, klokken 14:50
Sitat fra: Steffinho på torsdag 15. oktober 2020, klokken 11:36
Første skip har lagt til kaia og begynner å lastes i morgen ser det ut til. Men ut ifra bildene fra Freemont så er mange av disse bilene med ratt på høyre side. Kanskje de skal til Australia eller UK?

Hvor er det du finner disse bildene ?  :D

Det lurer jeg også på :)

Og ser det ut som disse bilene har "Chrome delete" og andre endringer som tyder på at refresh allerede er produsert slik at vi som får bil i november/desember kan tørre å håpe på å få refresh?

ricco404


  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA