Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jorgenask

#541
Og for å ta det et skritt videre  :D
Ser ut som at neste skip som kommer til Europa med biler er "RCC Antwerp"
Det ligger for øyeblikket i San Francisco bay.

Kan følges på marinetraffic.com  :+1:

Blir spennende å se om det beveger seg mot panamakanalen snart.
Har visst ifølge en på forumet der plan om å forlate San Francisco mandag 19 okt  :+1:

Steffinho

Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 15. oktober 2020, klokken 15:04
Sitat fra: jorgenask på torsdag 15. oktober 2020, klokken 14:50
Sitat fra: Steffinho på torsdag 15. oktober 2020, klokken 11:36
Første skip har lagt til kaia og begynner å lastes i morgen ser det ut til. Men ut ifra bildene fra Freemont så er mange av disse bilene med ratt på høyre side. Kanskje de skal til Australia eller UK?

Hvor er det du finner disse bildene ?  :D

Det lurer jeg også på :)

Og ser det ut som disse bilene har "Chrome delete" og andre endringer som tyder på at refresh allerede er produsert slik at vi som får bil i november/desember kan tørre å håpe på å få refresh?
Nå kan jeg ikke skjønne hvordan de ser det, men så det på reddit hvor folk diskuterte de bildene av Model 3 på trailere utenfor Freemont. Der ble det hevdet av flere at dette var biler med rattet på høyre side så de tippet på de skulle til Australia. Kan jo havne fort i UK også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Tesla_noob

Sitat fra: ricco404 på torsdag 15. oktober 2020, klokken 09:36
Det er ingen skip som har forlatt San Francisco enda. Turen til Zeebrugge varer typisk tre uker, dertil kommer tog/lastebil til Drammen og deretter tog/lastebil ut i Norge.

VIN får man sjeldent før skipet er godt på vei, som regel etter det har passert Panamakanalen.

Vet du noe om hvor lang tid det pleier å ta med tog/lastebil fra Zeebrugge til Drammen? :)

Handyman

Sitat fra: Tesla_noob på mandag 19. oktober 2020, klokken 17:28
Sitat fra: ricco404 på torsdag 15. oktober 2020, klokken 09:36
Det er ingen skip som har forlatt San Francisco enda. Turen til Zeebrugge varer typisk tre uker, dertil kommer tog/lastebil til Drammen og deretter tog/lastebil ut i Norge.

VIN får man sjeldent før skipet er godt på vei, som regel etter det har passert Panamakanalen.

Vet du noe om hvor lang tid det pleier å ta med tog/lastebil fra Zeebrugge til Drammen? :)
Har de sluttet med båtfrakt? Mener det ikke var lenge siden jeg så noe om en båtlast i drammen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Steffinho

Ja, dette lurte jeg på også. Men i shipping tråden på Tesla forums så sies det at bilene fraktes med tog fra Zeebrugge til Drammen.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Steffinho

Ingen inne her som har fått tildelt VIN ennå? Gjør et søk etter det i kildekoden er et lite tips. Det er folk i Europa som har begynt å få det nå.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Kjetil1986

Sitat fra: Steffinho på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 11:02
Ingen inne her som har fått tildelt VIN ennå? Gjør et søk etter det i kildekoden er et lite tips. Det er folk i Europa som har begynt å få det nå.

Sjekket inne på min konto nå. Ikke noe VIN nummer der, kun RN nummer...
Model 3 long range 2021

jokke

Leste at Model 3 til Norge kom fra Kina denne gangen

hELgenen

Ja - dette med model 3 mhp. hvor den er produsert er svært interessant.
Jeg forsøkte å ringe Tesla, men kom ikke frem til noen selger.
Det jeg vil vite er om de bilene som nå kommer for levering i November/Desember er produsert i Kina eller i USA.
Jeg forstår at bilene som kommer fra Kina har et annet batteri enn de som kommer fra USA. Videre er det en del antagelser/synsing ute å går om at bilene fra Kina kanskje er bedre i lakken enn de fra USA.......
Før jeg går til eventuell bestilling vil jeg vite hvor bilene er produsert og om de har annet batteri enn de fra USA.

Noen som vet med sikkerhet noe omkring dette med hvor bilene som ventes inn faktisk er produsert?

Rolf Gjerdsjø

Model 3 SR+ vil komme fra Kina, LR og Performance fra Fremont som vanlig.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Steffinho

Sikker på det? Det ser ut til at det kommer et skip fra Shanghai som er estimert til å være i Zeebrugge i slutten av November.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Bauf

Til dere som har bestilt og fått godkjent lån,er det slik det står om det er godtatt?
Jeg bestilte i helgen,men har enda ikke fått noe svar fra DNB. Du kan ikke vise dette vedlegget.

jorgenask

Ja jeg hadde det sånn før prisendringen og "refresh" oppdateringen.

Nå har jeg bare fått sms fra DNB med nye lånevilkår (0.25 prosent rente og dette) innvilget men ser bare øverste ringen haket av på teslakontoen.

Så må være noe treghet på tesla sidene for når jeg snakket med de på chat så det ut for de at alt var i orden med finnansieringen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 12:15
Ja - dette med model 3 mhp. hvor den er produsert er svært interessant.
Jeg forsøkte å ringe Tesla, men kom ikke frem til noen selger.
Det jeg vil vite er om de bilene som nå kommer for levering i November/Desember er produsert i Kina eller i USA.
Jeg forstår at bilene som kommer fra Kina har et annet batteri enn de som kommer fra USA. Videre er det en del antagelser/synsing ute å går om at bilene fra Kina kanskje er bedre i lakken enn de fra USA.......
Før jeg går til eventuell bestilling vil jeg vite hvor bilene er produsert og om de har annet batteri enn de fra USA.

Noen som vet med sikkerhet noe omkring dette med hvor bilene som ventes inn faktisk er produsert?

Ifølge denne linken så er det kun "fare for" Kina-bil nå dersom en kjøper SR+, som nevnt av en annen her. Er visst kun den som har det kobolt-frie batteriet. Men enda mer interessant i artikkelen er at du i VIN-Nummeret kan se batteritype og hvilket land den er laget i. Stå visst en C i slutten på Kina-VIN. Så hvis du bestiller så vil du etterhvert se ganske kjapt hva slags bil du får, men bestiller du LR eller Performance får du ekte amerikansk sjarm 😜
https://thedriven.io/2020/10/19/china-made-tesla-model-3-confirmed-for-europe-documents-show/

https://thedriven.io/2020/10/19/china-made-tesla-model-3-confirmed-for-europe-documents-show/
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA