Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

hELgenen

Takk for lenkene.
Jeg er vel kanskje litt utypisk og hadde sett det som positivt med Kina Tesla. Har brent meg på USA Tesla før  og må si at sjarmen med USA Tesla føles litt som å kjøpe noe som en ufaglært har skrudd sammen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 18:52
Takk for lenkene.
Jeg er vel kanskje litt utypisk og hadde sett det som positivt med Kina Tesla. Har brent meg på USA Tesla før  og må si at sjarmen med USA Tesla føles litt som å kjøpe noe som en ufaglært har skrudd sammen.

Jeg hadde først en Tesla Model S 85 2014 som var på verksted sikkert 17 ganger i løpet av 4,5 år med masse deler som måtte skiftes. Etter 1,5 år og 30000km med Model 3 uten noen reparasjoner så er i hvert fall den bra designet og bygget, og noe helt annet.
Tesla Model Y                         2021-

Nickelilltroll

Måtte bare ha den "nye" versjonen av superdunder-bilen jeg. Bestilte en M3 LR idag via taletuten, og sånn btw, FY dem har blitt raske og flinke på kundesupport!! Var ikke sånn for 2-3 år siden må jeg si. Hopla og hei hva det går, flinke er dem!

Fikk som alle andre, levering November på min side litt seinere ut på dagen. Men hu flinke frøken på salg sa det kom en sånn derra båt i slutten av November lasta med Model 3, og leveringer helt fra da og starten av Desember. Tenkte spørre hvis jeg kunne få den på juleaften med sløyfe og sånn men følte at det ikke passet inn der og da ;D

Ikke rart folk og de jeg kaller venner er flau over meg av og til....

Gleder meg MYE mer til levering NÅ en de andre gangerne jeg fått levert nybil. Fader folkens, detta er en så bra bil at jeg snart må vurdere og bare beholde den litt lenger  :P

BTW!! Soting av vinduer, bak og HELE tak, vem slår prisen hos Poleringskongen Gjøvik/Hunndalen? Min første 3:er kostet 5500kr hos Riis, nå skal Poleringskongen ha 7300kr. Tips tas emot, alt i Gudbrandsdalen og sørover, Oslo, Østlandet osv...kjører jo nesten gratis uansett ;)

Nb! Skal sote HELE taket som sagt, ikke med skjøt og styggt arbeid.

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Bauf

Får håpe vi får bilene i nov/des da. Ut fra alle M3 som ligger på Finn nå,så må det være bra mange som har bestilt "refresh" versjonen. Dette blir min første tesla og min første nybil,så er jævlig spent.

lars667

Jepp, håper det :D Bestilte i går, helt standard LR med hvit lakk og vanlige felger. Ser ut til at de shipper mange som det, og det sto estimert leveringsdato november. Er bare å håpe, selv om VIN ikke er oppdatert.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Nickelilltroll

Sitat fra: Bauf på onsdag 21. oktober 2020, klokken 01:18
Får håpe vi får bilene i nov/des da. Ut fra alle M3 som ligger på Finn nå,så må det være bra mange som har bestilt "refresh" versjonen. Dette blir min første tesla og min første nybil,så er jævlig spent.

Har tatt emot et par Tesla fra før. Kan bare kort fortelle at det er en litt spesielt og anerledes fra Tesla vs andre produsenter. Tips fra meg er at ha mest mulig klart alerede nå idag hvis dere har bestilt og har "November" som levering på deres konto.

Det snur fort. Kan bli fort og det kan bli tregt. Av erfarenhet så er det ikke sikkert alle får levert bil når de faktsisk tror dem kan få, dvs køsystemet er ikke som andre plasser. Ingen vits at hisse seg opp eller ringe Tesla over det heller ;)

Har at gjøre med at de "parer" din bestilling med hva som er på en hver båt, processen med produksjon, transport, venting på kaia, import og alt detta der er oppstyrt fra Tesla. De prøver ikke og vare kjipe på noen måter. Bare ha et noelunde flyt i utleveringen. Om vi får från Freemont el Shanghai vet jeg ikke, bryr meg ikke det heller. Min forrige Model 3 fra Freemont var strøken og med null problemer.

Det kommer mange dobble beskjeder, både i app og på din konto. Ikke stress med detta heller og ring ned kundesupport. Sånn er det med Tesla, er litt treghet i systeme demmers. Som for meg så gjorde jeg alt klart selv på min Tesla-konto igår, alt med forsikring, betaling osv. Nå idag når jeg logger in med appen så spør dem om detsamme igjen. 1-2 dager så er alt på plass der og. Bare ikke mas på dem :D

De ringte med bare ei uke før levering sist gang, bekreftet at jeg skulle ha vinterdekk fra dem, hvor jeg ønsket og få utlevert, betaling, ble lagt in via telefon og alt var greit. Dagen etterpå kom samme spørsmål via mail. Men viste seg og vare i orden...bare tregheten som hilste på ;)

Men virker som dem har fått orden på mye i salgs-leveringsavdelingen, før 2-3 år siden satt vi ofte 1-2 timer i kø bare for og få snakke med kundesupport og dem ga ofte helt forskjellige beskjeder.

Har snakket med dem 2 ganger nå og merker at det er et HELT anerledes apparat nå :D

Skal høre med dem hva vi faktiskt får i den "nye" Model 3. Håper hele sulemiten er med jeg. Varmepumpe, tykkere glass, ny midtkonsoll, nye felger, chrome delete, elektrisk bagasjeluke.

Spent om de fått i orden lakkeringa. Var vel det eneste jeg hade og utsette på min forrige. MEN det var på plasser som ikke var synlig i vardagen. Kun fargelakk som manglet, og da er det null stress mot rust. Var beskytta fra bunn uansett. Løft opp de 2 gummistopperne under bakluken og sjekk de stålbolterne som sitter det. Ha på en klatt med fett hvis dem ikke bytta ut dem i rustfritt stål nå.

Ting som kan vare lurt at ordne på forhånd er: Gummimatter, vi får kun stoffmatter fra fabrikk. Bagasjeromsmatte. Skal foliere med PPF selv fra dag en, forkant og bakkant av hjulbuer. Må se hva slags skvettlapper som er montert fra fabrikk. Hvis det fortsatt er de store og stygge frem blir det og bytte til disse fra ebay for meg. Selges i par både til frem og bak. Penere og beskytter bedre.Er og smart at foliere der bakluke møter fanger bak. Innstegsterskeln på fører og passasjerdør blir og ofte utsatt for slitage. Skal ha på Ceramic coating fra dag 1. Solfilm hvis jeg finner en som ikke skal flå meg levende :o
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TiLT

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:12
Ting som kan vare lurt at ordne på forhånd er: Gummimatter, vi får kun stoffmatter fra fabrikk. Bagasjeromsmatte. Skal foliere med PPF selv fra dag en, forkant og bakkant av hjulbuer. Må se hva slags skvettlapper som er montert fra fabrikk. Hvis det fortsatt er de store og stygge frem blir det og bytte til disse fra ebay for meg. Selges i par både til frem og bak. Penere og beskytter bedre.Er og smart at foliere der bakluke møter fanger bak. Innstegsterskeln på fører og passasjerdør blir og ofte utsatt for slitage. Skal ha på Ceramic coating fra dag 1. Solfilm hvis jeg finner en som ikke skal flå meg levende :o

Siden du nevner ting som er lurt å ordne på forhånd og jeg er en førstegangskjøper av bil:

Er det noe annet man bør ha klart på forhånd? Inneholder en ny Tesla refleksvest og varselstrekant, eller bør jeg bestille dette separat (har sansen for løsningen i shoppen til Tesla)? Følger det med noe så enkelt som isskrape eller må jeg ordne dette på egen hånd? Er det noe annet av slike enkle ting man bør ha forhold til?

Og hva gjør de med sommerdekkene når man får levert med vinterdekk?

Nickelilltroll

Sitat fra: TiLT på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:16

Siden du nevner ting som er lurt å ordne på forhånd og jeg er en førstegangskjøper av bil:

Er det noe annet man bør ha klart på forhånd? Inneholder en ny Tesla refleksvest og varselstrekant, eller bør jeg bestille dette separat (har sansen for løsningen i shoppen til Tesla)? Følger det med noe så enkelt som isskrape eller må jeg ordne dette på egen hånd? Er det noe annet av slike enkle ting man bør ha forhold til?

Gratulerer med din første fantastiske bil ;)

Du får et s.k nødkit som ligger i frunk, frem på bilen. Er en rød pose i tekstil, sitter fast med borrelås i gulvet der. Oppe der har du alt du trenger og spør om. Triangel vest og mer.

Isskrape må du nok ta deg til og kjøpe ja ;) Uansett så får du aldrig bruk for den min venn. Du går inn på appen til din bil, trykker på forvarming av bil og seter. Bilen er isfri i løpet av 10 min, beroende på temperatur såklart. Har ikke brukt isskrape på 6 år jeg ;)

Ikke sikker på hvordan det er nå, men er sikkert samme. Du får bil levert med de dekk som passer sesongen, nå vinter. Hvis du som jeg, og du...kjøpt sommerdekk fra Tesla så blir de levert på nærmeste Vianor dekksenter der du bor. 1 år er gratis med hotel og omlegging. Du får sms el mail fra Vianor når dekkan er på plass :)

Jeg kjøpte gummimatter fra teslashopen, men dem er ikke veldig bra. Litt for lav sidekant på dem, blir ofte søl om vintern. Kommer kjøpe fra bilkomponenter eller begood selv.
TMS P85 -14, svart.

TiLT

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:24
Sitat fra: TiLT på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:16

Gratulerer med din første fantastiske bil ;)

Du får et s.k nødkit som ligger i frunk, frem på bilen. Er en rød pose i tekstil, sitter fast med borrelås i gulvet der. Oppe der har du alt du trenger og spør om. Triangel vest og mer.

Isskrape må du nok ta deg til og kjøpe ja ;) Uansett så får du aldrig bruk for den min venn. Du går inn på appen til din bil, trykker på forvarming av bil og seter. Bilen er isfri i løpet av 10 min, beroende på temperatur såklart. Har ikke brukt isskrape på 6 år jeg ;)

Ikke sikker på hvordan det er nå, men er sikkert samme. Du får bil levert med de dekk som passer sesongen, nå vinter. Hvis du som jeg, og du...kjøpt sommerdekk fra Tesla så blir de levert på nærmeste Vianor dekksenter der du bor. 1 år er gratis med hotel og omlegging. Du får sms el mail fra Vianor når dekkan er på plass :)

Jeg kjøpte gummimatter fra teslashopen, men dem er ikke veldig bra. Litt for lav sidekant på dem, blir ofte søl om vintern. Kommer kjøpe fra bilkomponenter eller begood selv.

Takk! Nyttig å vite disse tingene, spesielt siden jeg ikke har sett noen informasjon om noe av dette fra Tesla ennå.

Nickelilltroll

Ikke noen problemer, er jo derfor vi har disse forum  ;) Jo, EN sak til ja, du må kjøpe et usb stikk av god kvalitet og lagringsplass. Detta er mot Sentrymode i bilen. Du får lese deg opp på youtube hvordan det fungerer. Men ikke alle usbstikks er like bra, skal tåle mye varme som oppstår ved kontinuerlig lagring. Kjøpte et Samsung 64 Gb selv og det funket veldig bra. Prøvde et sånn standard stikk første gang på 32 Gb og litt dårligere merke, ihvertfall billigere. Det holdt i 6 uker for det strøk med av varmgang >:(
TMS P85 -14, svart.

TiLT

Tror nok jeg går for en ekstern harddisk i stedet. Minnepinner er ikke lagd for kontinuerlig lagring av data som dette.

Nickelilltroll

Lærer deg MASSEVIS hvis du setter deg ned en kveld med youtube og søker på  f eks. tutorial tesla model 3, how does a tesla model 3 work, tips and tricks tesla model 3.

Kos deg masser med det, velkommen til en helt ny bilverden og fantastik bilhold :)
TMS P85 -14, svart.

Nickelilltroll

Sitat fra: TiLT på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:34
Tror nok jeg går for en ekstern harddisk i stedet. Minnepinner er ikke lagd for kontinuerlig lagring av data som dette.

Funker det og, helt sikkert, løsningerne er mange. Min usbstikk overlevde en Europaferie i +42 grader på det verste ;)
TMS P85 -14, svart.

jorgenask

Sitat fra: TiLT på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:34

Nå skal det visstnok følge med en egen usb stick av en eller annen sort for sentrymode/dashcam.

Gjenstår å se hva kapasiteten er osv.

https://twitter.com/tesla_raj/status/1317685323460046848

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA