Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

Orbit

Ditto i Norge. Men en må huske å både aktivere tilsendt kort i app'en, samt å ha registrert et debit-/kredittkort som skal belastes.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TorT

Jeg hadde en testlading hos ionity den 23/6 med chargepoint.

Helt umulig å få kortet til å virke. Kredittkort var lagt inn i appen, og ladkortnummer registrert i appen.

Til slutt prøvde jeg med at appen leste koden på lader. Det virket helt fint. Kr 72,96 for 49,59 kWt.

Vil helst at rfidkortet skal virke. føler meg tryggere da. Noen som har noen tips?

RJK

#422
Sitat fra: TorT på torsdag 02. juli 2020, klokken 20:28
Jeg hadde en testlading hos ionity den 23/6 med chargepoint.

Helt umulig å få kortet til å virke. Kredittkort var lagt inn i appen, og ladkortnummer registrert i appen.

Til slutt prøvde jeg med at appen leste koden på lader. Det virket helt fint. Kr 72,96 for 49,59 kWt.

Vil helst at rfidkortet skal virke. føler meg tryggere da. Noen som har noen tips?

Appen funker ikke hos meg til å starte lading, og sist lading (tirsdag 30. juni) virket heller ikke kortet. Måtte derfor aktivere NFC mot app, slik at tlf virker som kort.

Sjekket nettopp om dette viser seg i balansen min, men ser ikke at det har dukket opp ennå, så tror ladingen ble gratis. Delvis fordi jeg ser den ikke har dukket opp på balansen min ennå, men også pga måten ladingen ble aktivert på.

Virket ikke som laderen godtok dette heller, og koblet fra laderen og prøvde på nytt ettpar ganger, men så begynte lyset i "pumpen" plutselig å lyse blått, så koblet til laderen igjen, og da begynte den å lade.

Merkelig nok ser jeg faktisk ingen aktiviteter i juni på appen min, så i beste/værste tilfelle er det bare snakk om tregheter. Ellers så har mine to siste ladinger ikke blitt registrert på meg. Dette er altså mandag ved Kjerlingland og tirsdag ved Ringdalskogen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TorT

 :+1:  Takk for info.  Håper ikke denne muligheten er i ferd med å forsvinne.

goggo

Sitat fra: goggo på onsdag 01. juli 2020, klokken 16:43
Ja da har jeg ladet med EnelX APPen på Ionity i dag.

Ser på kredittkort kontoen min at jeg ble belastet for ladingen i tillegg til at jeg har betalt for den 30 dagers Juicepass greia. Fikk også faktura på email fra dem, både på Juicepass og lading.

Har sendt de en mail nå, så får vi se hva de sier.

mvh
hugo

Ja da fungerer endelig den EnelX Juicepass greia for meg.
Testet igjen i dag, og nå fikk jeg en faktura på 0 (NULL) EURO :)

Så da gjenstår bare at jeg får refundert for den feilaktige faktureringen for 2 dager siden, men det tar jeg som en klagesak via Mastercard hvis jeg ikke får noen respons fra EnelX i løpet av noen dager.

Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout.  Jeg skjønner bedre og bedre hvorfor det stadig er kø på den enslige Grønn Kontakt laderen på Kjerlingland mens det er få eller ingen biler hos ionity.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

scholro

Og da var det slutt med fastpris per lading med ChargePoint.

Rollep

Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout
Det går mye raskere når man bruker Porsche, Audi eller lignende ladekort.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

evtronDK

Sitat fra: scholro på fredag 03. juli 2020, klokken 17:32
Og da var det slutt med fastpris per lading med ChargePoint.

DKK 4,96 er stadig billigt i Danmark....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

evtronDK

Sitat fra: TorT på torsdag 02. juli 2020, klokken 20:28
Jeg hadde en testlading hos ionity den 23/6 med chargepoint.

Helt umulig å få kortet til å virke. Kredittkort var lagt inn i appen, og ladkortnummer registrert i appen.

Til slutt prøvde jeg med at appen leste koden på lader. Det virket helt fint. Kr 72,96 for 49,59 kWt.

Vil helst at rfidkortet skal virke. føler meg tryggere da. Noen som har noen tips?

Første gang skulle jeg holde kortet meget længe ved RFID læseren før ladningen startede, men den kom igang (må være nogle checks i back-end systemerne, der skulle køre igenne,).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

evtronDK

Sitat fra: Rollep på fredag 03. juli 2020, klokken 17:34
Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout
Det går mye raskere når man bruker Porsche, Audi eller lignende ladekort.

Enig, Audi kortet er utrolig hurtigt....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Rollep

#430
Sitat fra: scholro på fredag 03. juli 2020, klokken 17:32
Og da var det slutt med fastpris per lading med ChargePoint.
Jepp, 6,72 NOK/kWh nå, så fremdeles lavere enn full pris.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

ThomasEL

Sitat fra: evtronDK på fredag 03. juli 2020, klokken 17:43
Sitat fra: Rollep på fredag 03. juli 2020, klokken 17:34
Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout
Det går mye raskere når man bruker Porsche, Audi eller lignende ladekort.

Enig, Audi kortet er utrolig hurtigt....

Jeg syns det tar laang tid med «hand shake» ved bruk av Audikortet også. Har dog aldri prøvd noe annet enn dette kortet på Ionity, så mulig andre løsninger er tregere.

Tar såpass lang tid at det er på grensen til frustrerende. Men når det er sagt: Etter vår 200 mils familietur, så er jeg blitt veldig glad i Ionity🥰👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

RJK

#432
Sitat fra: Rollep på fredag 03. juli 2020, klokken 17:45
Sitat fra: scholro på fredag 03. juli 2020, klokken 17:32
Og da var det slutt med fastpris per lading med ChargePoint.
Jepp, 6,72 NOK/kWh nå, så fremdeles lavere enn full pris.

Men fremdeles dyrere enn hos f.eks. Circle K og BKK. Og det meste annet i Norge. Må vel skaffe meg Maingau, frem til de og går opp i pris. Ellers så blir det nå ihvertfall pause på å bruke Ionity, for selv denne prisen er for drøy.

Sitat fra: ThomasEL på fredag 03. juli 2020, klokken 20:05
Sitat fra: evtronDK på fredag 03. juli 2020, klokken 17:43
Sitat fra: Rollep på fredag 03. juli 2020, klokken 17:34
Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout
Det går mye raskere når man bruker Porsche, Audi eller lignende ladekort.

Enig, Audi kortet er utrolig hurtigt....

Jeg syns det tar laang tid med «hand shake» ved bruk av Audikortet også. Har dog aldri prøvd noe annet enn dette kortet på Ionity, så mulig andre løsninger er tregere.

Tar såpass lang tid at det er på grensen til frustrerende. Men når det er sagt: Etter vår 200 mils familietur, så er jeg blitt veldig glad i Ionity🥰👍

Har sjeldent/aldri måtte holde fast i laderen i bilen eller holde kortet lenge for at den skal handshake, men den bruker litt tid på å komme igang med ladingen. Men helt smertefritt har det sjeldent gått.

EDIT: Nå er EnelX JuicePass skaffet, og Maingau konto opprettet...

PS! Fikk ikke problemer med 4 siffer i postnummer. Trengte ikke legge inn 0 først. For de som måtte det, husket dere å velge Norge som land først? Kan hende feilen ligger der. Eller så har de rettet opp etter at noen har vært i kontakt med de.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på fredag 03. juli 2020, klokken 23:08
PS! Fikk ikke problemer med 4 siffer i postnummer. Trengte ikke legge inn 0 først. For de som måtte det, husket dere å velge Norge som land først? Kan hende feilen ligger der.
Funker fint med fire siffer her og (på iPhone). Norske tegn likte den ikke dog.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på lørdag 04. juli 2020, klokken 08:59
Sitat fra: RJK på fredag 03. juli 2020, klokken 23:08
PS! Fikk ikke problemer med 4 siffer i postnummer. Trengte ikke legge inn 0 først. For de som måtte det, husket dere å velge Norge som land først? Kan hende feilen ligger der.
Funker fint med fire siffer her og (på iPhone). Norske tegn likte den ikke dog.

Har heldigvis ikke norske bokstaver i hverken navnet mitt eller adressen min, så slipper unna de problemene.

Leste lengre opp at noen må legge inn 0 først, andre som deg og meg slapp dette, heldigvis.

:-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA