Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

Kamuflars

#450
Sitat fra: Arha på lørdag 25. juli 2020, klokken 23:59
Sitat fra: Kamuflars på fredag 24. juli 2020, klokken 21:00
has.to.be Gmbh er vel Maingau?
Hvor finner du at has to be Gmbh har noe med Maingau å gjøre?

Nei, de har ikke det, det var jeg som surret. Grunnen til at jeg trodde de hadde noe med Maingau å gjøre var at jeg nylig hadde registrert meg hos Maingau, og husket at has.to.be hadde belastet meg 10 øre for registrering.
Det viser seg imidlertid at denne belastningen fra has.to.be kom når jeg registrerte PayPal-kontoen hos Ionity, ikke når jeg registrerte meg hos Maingau. Så has.to.be har nok ingenting med Maingau å gjøre, nei.

Når jeg sjekker opp has.to.be ser jeg at de er en softwareleverandør som tydeligvis har levert betalingsløsningen til Ionity.

Egentlig ganske forvirrende dette med ulike ladeselskaper og faktureringsselskaper. Ble nettopp litt satt ut av en belastning fra virta.global på Mastercardet 1. juli, men det viste seg å være for en hurtiglading på Circle K i juni.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Rollep

Sitat fra: Kamuflars på søndag 26. juli 2020, klokken 12:04
Egentlig ganske forvirrende dette med ulike ladeselskaper og faktureringsselskaper. Ble nettopp litt satt ut av en belastning fra virta.global på Mastercardet 1. juli, men det viste seg å være for en hurtiglading på Circle K i juni.
Ja det er helt håpløst. Tidligere i år fikk jeg en belastning fra et ukjent faktureringselskap med null informasjon om hva det var jeg betalte for. Etter mye googling og flere telefoner viste det seg at det var avisen som hadde outsourcet innkrevingen av abonnementsavgiften.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

BatteriOgFossil

Flere som fikk epost idag fra Maingau om at prisen for å lade hos IONITY nå stiger til 73.11 ct/kWh fra 1. september?

scholro

Ja, another one bites the dust! De øker prisene over hele linjen.....

Arha

Ja, ikke store fordelen på Ionity lenger nei.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

RJK

Sitat fra: Mii2 på onsdag 19. august 2020, klokken 15:48
Flere som fikk epost idag fra Maingau om at prisen for å lade hos IONITY nå stiger til 73.11 ct/kWh fra 1. september?

Jupp, nå forsvant den siste fornuftige kWh-prisen hos Ionity, for de som ikke har abonnement-løsning gjennom sin leverandør av bil, eller kjører Tesla.

Siden det er eneste kjeden med "NOK" ladere per plass (de fleste plasser ihvertfall, foreløpig), som finnes "landsdekkende" om man glemmer Nord-Norge for et øyeblikk, og som og finnes internasjonalt

Tar veldig gjerne imot tips om man finner noen som tilbyr lading under BKK/Circle K - priser.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på onsdag 19. august 2020, klokken 21:32
Sitat fra: Mii2 på onsdag 19. august 2020, klokken 15:48
Flere som fikk epost idag fra Maingau om at prisen for å lade hos IONITY nå stiger til 73.11 ct/kWh fra 1. september?

Jupp, nå forsvant den siste fornuftige kWh-prisen hos Ionity, for de som ikke har abonnement-løsning gjennom sin leverandør av bil, eller kjører Tesla.

Siden det er eneste kjeden med "NOK" ladere per plass (de fleste plasser ihvertfall, foreløpig), som finnes "landsdekkende" om man glemmer Nord-Norge for et øyeblikk, og som og finnes internasjonalt

Tar veldig gjerne imot tips om man finner noen som tilbyr lading under BKK/Circle K - priser.

Jeg brukte mye Grønn Kontakt i sommerferiebilturen. Prisene er ok for en sommerferie med 2,90 per kWh pluss 1,25 per minutt. Men du får 10% rabatt fra du har brukt 250,- en måned, og 20% fra 500,-. Mener og en får coop-rabatt på 8%. Prisene gjelder om du registrerer deg på nettet, og legger inn coop-medlemsnr. Jeg bestilte Grønn Kontakt brikke og fungerte bra. Virker som de har pepret byer og bygder med ladere, men litt for få på hvert sted en del plasser. Og så er det vel stort sett 50kW... men stopper du i en by så er det ofte greit at ladingen tar litt tid så en slipper å flytte bilen midt i hamburgeren.

https://gronnkontakt.no/priser/
Tesla Model Y                         2021-

goggo

#457
For de som skal kjøre en del i "Ionity land" i en periode, så har Enel X et par abonnementer som kan være aktuelle. Man betaler da en fast sum pr mnd for et visst antall KWh, og så går det over på vanlig Ionity pris pr KWh hvis man lader for mere enn det.

FLAT_SMALL:   25 EURO pr mnd  for 70 KWh
FLAT_LARGE:   45 EURO pr mnd  for 145 KWh

Det ser ut som at man kan starte abonnementet på hvilken dag man ønsker i måneden, og det er ingen bindingstid (tror jeg).
Man kan komme ned i mot 3 NOK/KWh hvis man klarer å utnytte disse pakkene, og i alle fall i Danmark er vel dette billigere enn alle andre alternativer.

Jeg brukte ENEL X sitt juli tilbud i sommer, og hadde gode erfaringer med det. Appen fungerte bra, og kundeservice var overraskende bra og de kommuniserte fint på engelsk.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 19. august 2020, klokken 23:14
Sitat fra: RJK på onsdag 19. august 2020, klokken 21:32
Sitat fra: Mii2 på onsdag 19. august 2020, klokken 15:48
Flere som fikk epost idag fra Maingau om at prisen for å lade hos IONITY nå stiger til 73.11 ct/kWh fra 1. september?

Jupp, nå forsvant den siste fornuftige kWh-prisen hos Ionity, for de som ikke har abonnement-løsning gjennom sin leverandør av bil, eller kjører Tesla.

Siden det er eneste kjeden med "NOK" ladere per plass (de fleste plasser ihvertfall, foreløpig), som finnes "landsdekkende" om man glemmer Nord-Norge for et øyeblikk, og som og finnes internasjonalt

Tar veldig gjerne imot tips om man finner noen som tilbyr lading under BKK/Circle K - priser.

Jeg brukte mye Grønn Kontakt i sommerferiebilturen. Prisene er ok for en sommerferie med 2,90 per kWh pluss 1,25 per minutt. Men du får 10% rabatt fra du har brukt 250,- en måned, og 20% fra 500,-. Mener og en får coop-rabatt på 8%. Prisene gjelder om du registrerer deg på nettet, og legger inn coop-medlemsnr. Jeg bestilte Grønn Kontakt brikke og fungerte bra. Virker som de har pepret byer og bygder med ladere, men litt for få på hvert sted en del plasser. Og så er det vel stort sett 50kW... men stopper du i en by så er det ofte greit at ladingen tar litt tid så en slipper å flytte bilen midt i hamburgeren.

https://gronnkontakt.no/priser/

Har registrert meg hos GK, og knyttet til coop-medlemsskapet slik at jeg får de 8 % rabatt. Men Kona bruker 54 minutter fra ca 0 til 80 % på lynlader og 75 minutter på hurtiglader, men jeg har kun akkurat nok tålmodighet (foreløpig) til ca en times pause, i tillegg til at jeg synes Leaf-eierne og andre med ChaDeMo og sakteladende biler skal få krangle om de punktene.

Men det ville uansett gitt meg priser på 135,- (2,5 kr/minutt på lynlader) eller 93,75 bare for å stå plugget i, og ca 50 kWh kommer da i tillegg på 145 kroner, så reell pris blir 280,- ved lynlading som gir 5,6 kr per kWh. Tilsvarende på "hurtig"lading blir 238,75 totalt og 4,775 kr per kWh. Dette er riktignok uten rabatt.

Da frister det faktisk mer med BKK eller Circle K og 4,99 per kWh pga raskere lading OG som sagt flere ladere per ladested, samt at jeg gir plass til de som trenger de plassene mer enn meg.

Så får vi håpe GK ser flere slike innlegg, og skjønner at komboen konkurransedyktig pris og nok raske ladere er det som må til for å tiltrekke flere kunder. Det samme gjelder forøvrig og Fortum, som vel kjører temmelig like priser bortsett fra at de er horribelt dyre på AC-laderne sine.

Forøvrig brukte jeg EnelX sitt Juicepass i sommer, som ga meg ubegrenset lading i juli for 30 Euro. Abonnementsordning som Goggo nevner, passer meg som regel ikke, da jeg kjører ujevnt. Noen ganger mye en måned, og så kan det gå en måned hvor jeg klarer meg med hjemmelading. Dessuten synes jeg ikke det var så god pris, for mitt behov. Det kan hende det passer andre bedre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: goggo på onsdag 19. august 2020, klokken 23:57
For de som skal kjøre en del i "Ionity land" i en periode, så har Enel X et par abonnementer som kan være aktuelle. Man betaler da en fast sum pr mnd for et visst antall KWh, og så går det over på vanlig Ionity pris pr KWh hvis man lader for mere enn det.

FLAT_SMALL:   25 EURO pr mnd  for 70 KWh
FLAT_LARGE:   45 EURO pr mnd  for 145 KWh

Det ser ut som at man kan starte abonnementet på hvilken dag man ønsker i måneden, og det er ingen bindingstid (tror jeg).
Man kan komme ned i mot 3 NOK/KWh hvis man klarer å utnytte disse pakkene, og i alle fall i Danmark er vel dette billigere enn alle andre alternativer.

Jeg brukte ENEL X sitt juli tilbud i sommer, og hadde gode erfaringer med det. Appen fungerte bra, og kundeservice var overraskende bra og de kommuniserte fint på engelsk.

mvh
Hugo

Takk for info. Kan vurderes om jeg skal noen steder (starte og stoppe abonnementet), men som jeg antyder, mitt bruk er for ujevnt for tidsbegrenset abonnement. Hadde jeg kunne kjøpt "ladepakker" som jeg kunne brukt når det passet meg, til mengden er oppbrukt, så kanskje.

Men her er det en gamble om man går over eller under kWh-grensen innen en måned. EnelX satser vel på at folk i snitt fyller langt mindre, og da blir pris per kWh høyere. De vinner stort sett alltid, da de har satt minsteprisen allerede, men de fleste vil ikke treffe nøyaktig til enhver tid, så da får de alltids gevinsten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

Sitat fra: RJK på torsdag 20. august 2020, klokken 00:06
Da frister det faktisk mer med BKK eller Circle K og 4,99 per kWh pga raskere lading OG som sagt flere ladere per ladested, samt at jeg gir plass til de som trenger de plassene mer enn meg.

Så får vi håpe GK ser flere slike innlegg, og skjønner at komboen konkurransedyktig pris og nok raske ladere er det som må til for å tiltrekke flere kunder. Det samme gjelder forøvrig og Fortum, som vel kjører temmelig like priser bortsett fra at de er horribelt dyre på AC-laderne sine.

BKK har vel identiske priser og prismodell som Grønn Kontakt på lynlading, ikke ren kW-pris som Circle K?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

RJK

Sitat fra: Kamuflars på torsdag 20. august 2020, klokken 01:59
Sitat fra: RJK på torsdag 20. august 2020, klokken 00:06
Da frister det faktisk mer med BKK eller Circle K og 4,99 per kWh pga raskere lading OG som sagt flere ladere per ladested, samt at jeg gir plass til de som trenger de plassene mer enn meg.

Så får vi håpe GK ser flere slike innlegg, og skjønner at komboen konkurransedyktig pris og nok raske ladere er det som må til for å tiltrekke flere kunder. Det samme gjelder forøvrig og Fortum, som vel kjører temmelig like priser bortsett fra at de er horribelt dyre på AC-laderne sine.

BKK har vel identiske priser og prismodell som Grønn Kontakt på lynlading, ikke ren kW-pris som Circle K?

Hmmm, hadde fått det for meg at det var faste priser som hos Circle K, men ser prisene er som hos Grønn Kontakt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Maxwell_400

#462
Sitat fra: RJK på onsdag 19. august 2020, klokken 21:32

Jupp, nå forsvant den siste fornuftige kWh-prisen hos Ionity, for de som ikke har abonnement-løsning gjennom sin leverandør av bil, eller kjører Tesla.

Eller Jaguar....
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

daktari

Interessant, Plugsurfing drifter Jaguar sin tjeneste, men tar vanligvis 11,09,-/kWh hos Ionity.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rollep

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 19. august 2020, klokken 23:14
Jeg brukte mye Grønn Kontakt i sommerferiebilturen. Prisene er ok for en sommerferie med 2,90 per kWh pluss 1,25 per minutt. Men du får 10% rabatt fra du har brukt 250,- en måned, og 20% fra 500,-. Mener og en får coop-rabatt på 8%. Prisene gjelder om du registrerer deg på nettet, og legger inn coop-medlemsnr. Jeg bestilte Grønn Kontakt brikke og fungerte bra. Virker som de har pepret byer og bygder med ladere, men litt for få på hvert sted en del plasser. Og så er det vel stort sett 50kW... men stopper du i en by så er det ofte greit at ladingen tar litt tid så en slipper å flytte bilen midt i hamburgeren.

https://gronnkontakt.no/priser/
Og hvis man har strømavtalen hos LOS får man ytterligere 15% rabatt hos Grønn Kontakt :)

https://www.los.no/strom/ladestrom/ladestrom/
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA