Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: RJK på lørdag 04. juli 2020, klokken 10:03
Leste lengre opp at noen må legge inn 0 først, andre som deg og meg slapp dette, heldigvis.

:-)
Ja det var meg med den 0-en. Sikkert bare fingertrøbbel fra min side :)

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rollep

Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Sitat fra: goggo på onsdag 01. juli 2020, klokken 16:43
Ja da har jeg ladet med EnelX APPen på Ionity i dag.

Ser på kredittkort kontoen min at jeg ble belastet for ladingen i tillegg til at jeg har betalt for den 30 dagers Juicepass greia. Fikk også faktura på email fra dem, både på Juicepass og lading.

Har sendt de en mail nå, så får vi se hva de sier.

mvh
hugo

Ja da fungerer endelig den EnelX Juicepass greia for meg.
Testet igjen i dag, og nå fikk jeg en faktura på 0 (NULL) EURO :)

Så da gjenstår bare at jeg får refundert for den feilaktige faktureringen for 2 dager siden, men det tar jeg som en klagesak via Mastercard hvis jeg ikke får noen respons fra EnelX i løpet av noen dager.
Fikk nettopp en mail med "Nota di credito" på beløpet fra ladingen 01 juli, så det ser ut å gå rette veien her :)

goggo

Sitat fra: goggo på fredag 03. juli 2020, klokken 17:14
Sitat fra: goggo på onsdag 01. juli 2020, klokken 16:43
Ja da har jeg ladet med EnelX APPen på Ionity i dag.

Ser på kredittkort kontoen min at jeg ble belastet for ladingen i tillegg til at jeg har betalt for den 30 dagers Juicepass greia. Fikk også faktura på email fra dem, både på Juicepass og lading.

Har sendt de en mail nå, så får vi se hva de sier.

mvh
hugo

Ja da fungerer endelig den EnelX Juicepass greia for meg.
Testet igjen i dag, og nå fikk jeg en faktura på 0 (NULL) EURO :)

Så da gjenstår bare at jeg får refundert for den feilaktige faktureringen for 2 dager siden, men det tar jeg som en klagesak via Mastercard hvis jeg ikke får noen respons fra EnelX i løpet av noen dager.

Men fytte rakkern så knotete/tregt det er å lade på Ionity i forhold til de andre operatørene. Det tar jo ekstremt lang tid med den handshaken før ladinga starter, og imens må man presse pluggen inni hølet i bilen med minst en hånd for ikke å få timeout.  Jeg skjønner bedre og bedre hvorfor det stadig er kø på den enslige Grønn Kontakt laderen på Kjerlingland mens det er få eller ingen biler hos ionity.

mvh
Hugo

Da har jeg både fått kredittnota og en email med beklagelse samt ekstra gratiskupong for 10KWh som er gyldig etter at Juicepass avtalen går ut 31.juli.

Må si jeg er positivt overrasket over kundesupport og funksjonalitet hos  EnelX, alt har egentlig fungert bedre enn forventet med den Juicepass avtalen så langt, og det er veldig deilig å kunne bruke Ionity til en OK pris og samtidig slippe å stå i kø hos de andre nå i juli.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Som det kommer frem etter en "avsporing" i denne tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=51839.msg909355#msg909355

Så kan man få ganske forskjellig pris på Ionity-stasjoner ut fra hvem som kommer frem som operatør, selv om man bruker samme ladeoperatør (Maingau, Eins etc,).

Noen fremkommer med Ionity som operatør, og noen med Has.to.be", noe som kan utgjøre ganske så forskjellig pris. som bruker ROLLEP skriver der;

"Når jeg sjekker prisen på Ionity Ringdalskogen så er den 31,44 ct/kWh men på Ionity Kjerlingland er den 80,91 ct/kWh. Ser også at på Ringdalskogen står det OPERATOR has.to.be gmbh men på Kjerlingland står det som forventet OPERATOR IONITY GmbH, merkelige greier.".

Dette ble nok sjekket etter at jeg fant forskjellig priser på Ionity på Hole ut fra operatør for betaling, men der jeg fikk langt lavere pris med samme operatør han hadde sjekket på en annen stasjon.

Dette viser bare at det er fullstendig Texas i hurtig/lynlader-markedet, og det er virkelig på tide at divers myndigheter, både i Norge og i Europa ellers, tar en kraftig titt på hva som skjer bak kulissene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Sitat fra: RJK på fredag 24. juli 2020, klokken 16:08
Dette viser bare at det er fullstendig Texas i hurtig/lynlader-markedet, og det er virkelig på tide at divers myndigheter, både i Norge og i Europa ellers, tar en kraftig titt på hva som skjer bak kulissene.
Helt enig, på høy tid EU gjør noe fornuftig for en gangs skyld.

Kamuflars

2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

RJK

Sitat fra: Kamuflars på fredag 24. juli 2020, klokken 21:00
has.to.be Gmbh er vel Maingau?

Kan så være, men dette vil jo da si at Ionity ikke er Ionity, men Ionity + Has.to.be GMBH/Maingau + Hvem ellers?

Dette kompliserer veldig for oss forbrukere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

Er det noen som har opplevd å ikke få prisen på 0,35/0,40 cent per kWh hos Ionity når de bruker Maingau-kortet?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Arha

Jeg har bare brukt dem en gang, og på fakturaen sto det 0,35€ som det også sto i appen. Skulle vel egentlig vært 0,40 men..
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

RJK

Sitat fra: Arha på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:08
Jeg har bare brukt dem en gang, og på fakturaen sto det 0,35€ som det også sto i appen. Skulle vel egentlig vært 0,40 men..

Hvilken Ionity var det, og er den operert av Ionity selv (vises med den høyere prisen) eller Has.to.be/Maingau som har lavere pris visst?

Selv har jeg Juicepass og har derfor utelukkende brukt de i juli, bortsett fra en lading på Dal som startet med en gang jeg plugget i bil, og før jeg fikk valgt betalingsinfo.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

Hvordan fikk du startet lading uten å velge betaling? Jeg har også benyttet meg av JuicePass i sommer, og det er nok den smidigste måten jeg noen gang har ladet på Ionity på. Jeg kjørte rett inn, søkte opp laderen i appen og startet. Et halvt sekund senere viste laderen ar betaling var mottatt og satte i gang. Samtidig var jeg omringet av e-Tron sjåfører som sto og trykket og trykket, klødde seg i hodet, ringte et eller annet sted, og klødde seg litt mer i hodet. 😂
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Arha

Sitat fra: Kamuflars på fredag 24. juli 2020, klokken 21:00
has.to.be Gmbh er vel Maingau?
Hvor finner du at has to be Gmbh har noe med Maingau å gjøre?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Arha

Sitat fra: RJK på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:42
Sitat fra: Arha på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:08
Jeg har bare brukt dem en gang, og på fakturaen sto det 0,35€ som det også sto i appen. Skulle vel egentlig vært 0,40 men..

Hvilken Ionity var det, og er den operert av Ionity selv (vises med den høyere prisen) eller Has.to.be/Maingau som har lavere pris visst?
Det var på Ionity på Gol.  Men Maingau har samme pris på alle ladere de har tilgang til i Norge, også Ionity.  Men opererer med forskjellig prising pr land.  Eins derimot har lik pris i hele Europa, 31,44 cent pr kWh.  Unntaket her er Ionity hvor prisen er 80,91.  Og av en eller annen grunn har Ionity Ringdalsskogen unntak fra dette igjen og en pris på 31,44.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

RJK

Sitat fra: Arha på søndag 26. juli 2020, klokken 00:10
Sitat fra: RJK på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:42
Sitat fra: Arha på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:08
Jeg har bare brukt dem en gang, og på fakturaen sto det 0,35€ som det også sto i appen. Skulle vel egentlig vært 0,40 men..

Hvilken Ionity var det, og er den operert av Ionity selv (vises med den høyere prisen) eller Has.to.be/Maingau som har lavere pris visst?
Det var på Ionity på Gol.  Men Maingau har samme pris på alle ladere de har tilgang til i Norge, også Ionity.  Men opererer med forskjellig prising pr land.  Eins derimot har lik pris i hele Europa, 31,44 cent pr kWh.  Unntaket her er Ionity hvor prisen er 80,91.  Og av en eller annen grunn har Ionity Ringdalsskogen unntak fra dette igjen og en pris på 31,44.

Du kan jo se hva Eins gir for pris på Ionity ved Vik på/iHønefoss, som nevnt over. Virker å være avgjørende om det er Ioniy selv eller Has.to.be som står som operatør.

Derfor var det interessant å vite hvor du ladet. Eins gir 80,91 Ct/kWh der, med Ionity som operatør.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på lørdag 25. juli 2020, klokken 20:42

Hvilken Ionity var det, og er den operert av Ionity selv (vises med den høyere prisen) eller Has.to.be/Maingau som har lavere pris visst?

Jeg har ladet med Maingau på Gol og Dombås tidligere i sommer, begge kostet 35 cent/kWh.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA