Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

mthoring

Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kzh

Sitat fra: mthoring på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
Ser ikke sånn ut, hverken ved forvarming eller under kjøring var den aktiv hos meg i dag.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

sjokomelk

Jeg vet ikke om det er placebo, men for meg virker det som om bilen holder seg mot midtstripen når det kommer et flettefelt inn på veien fra høyre. Jeg har et par stykker på vei til jobb, og i dag syns jeg at den holdt seg sånn som jeg ville kjørt selv. Tidligere har den begynt å sige ut mot høyre i det merkingen til flettefeltet opphører for å legge seg midt i "den nye, dobbelt så brede veien" før den penser seg inn mot midten igjen i det de to feltene blir ett.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ganton

Opplever denne releasen som skuffende mht autopilot (som jo er det viktigste😉) på landevei (vanlig norsk svingete... ) . Legger seg enda nærmere midtstreken i høyresvinger (og motsatt), pendler mer etter svinger (som en full sjømann) og nå er fantombremsing tilbake (en stund siden sist jg opplevde det). Auto-viper er sikkert fantastisk, håper på regn utove dagen😁
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Handyman

Sitat fra: Vesel på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:23
Sitat fra: Handyman på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:18
Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
Tror ikke vi har fått dette med stoppskilt og rødt lys i Europa ennå. Stod ihvertfall ikke noe om dette i release notes i bilen min. De eneste nye punktene var "Automatic Wiper Improvements" og "Automatic Lane Change Improvements".
Du har rett, det står ingenting om det. Må ha blandet sammen det jeg leste på nettet.  ::)
Ellers så bekrefter turen til jobb at autoviskerne er merkbart bedre.
Syns også bilen er litt vinglete innimellom, men feltskifte er mer bestemt og raskere.
Litt mindre bremsing et sted den har bremset markant hver eneste gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Sitat fra: kzh på onsdag 11. desember 2019, klokken 07:45
Sitat fra: mthoring på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
Ser ikke sånn ut, hverken ved forvarming eller under kjøring var den aktiv hos meg i dag.
Takk for at du tester dette. Jeg gidder ikke oppdatere vår S i og med at dette fungerer fint per nå på 32.12.7
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Vingling kommer vel at bilen legger seg ut når den passerer større kjøretøy? Opplever ikke noe særlig vingling uten andre biler til stedet.

Motorwatt

Kjørt 10 mil idag på E18. Min vingler betydelig mer enn tidligere, og idag er det lite vind.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:44
Vingling kommer vel at bilen legger seg ut når den passerer større kjøretøy? Opplever ikke noe særlig vingling uten andre biler til stedet.
Nei, det er ikke det jeg sikter til. Det oppleves ikke som vingling, men som helt kontrollert plassering.
Det jeg opplevde litt av er som sporing med en bil som har litt slakk i styringen.
Merker at rattet gjør små korreksjoner fra side til side (vingling), men det er ikke hele tiden.
Nå skal det bemerkes at den fremdeles er mer behagelig enn enkelte erfarne sjåfører jeg sitter på med innimellom.  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

spirrevipp

Woohoo! Denne oppdateringen er helt fantastisk! Den fjernet den irriterende plingingen ved parkering som ble introdusert i forrige versjon!  :D

...så gjenstår det å se om de har klønet til noe annet da...  :-X
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Råde

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:46
Kjørt 10 mil idag på E18. Min vingler betydelig mer enn tidligere, og idag er det lite vind.
Enig. Kjører 250km daglig om dagen. Motorvei alt sammen. 2019.36.2.2 i forgårs, 2019.36.2.4 i går og 2019.40.2.1 i dag. Kan skrive under på vingling. Det fikses sikkert kjapt. EAP har blitt ganske bra jevnfør marerittet for et års tid siden. Spennende med viskere, da. Nesten så jeg ønsker meg regn igjen (snakk om oppdatering som kom 2 mnd for sent)
e-Golf | X75D

Saberhagen

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 11. desember 2019, klokken 19:01
Woohoo! Denne oppdateringen er helt fantastisk! Den fjernet den irriterende plingingen ved parkering som ble introdusert i forrige versjon!  :D

...så gjenstår det å se om de har klønet til noe annet da...  :-X

Som nevnt ovenfor her så fungerer dessverre ikke batterivarmeren....

Baldrian

Sitat fra: Råde på onsdag 11. desember 2019, klokken 20:09
Spennende med viskere, da. Nesten så jeg ønsker meg regn igjen (snakk om oppdatering som kom 2 mnd for sent)

To måneder for sent? Heller 6 år.

Motorwatt

Ser ikke at dette er nevnt tidligere, men TACC kan nå aktiveres fra 10 km/t (tidligere 30 km/t), og dette uten at det står en bil foran. I USA virker den visstnok nå fra 0 km/t, men sikkert noen europeiske regler som slår inn her. Tekker man spaken til seg (S/X) får man en smooth akselerasjon opp til registrert fartsgrense (i de tilfeller denne er riktig...).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA